Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu

Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu

Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl - wyniki plebiscytu
Mariusz Zmysłowski
27.01.2015 12:02, aktualizacja: 20.10.2022 20:54

Głosowanie na Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl trwało ponad tydzień. Oddaliście w tym czasie 892 głosy. Od początku bitwa o pierwsze miejsce toczyła się między dwoma niezwykłymi maszynami. Jaki samochód został zwycięzcą?

W ubiegłym roku na pierwszym miejscu postawiliście Nissana GT-R Nismo. Japońska maszyna zdobyła 34,11% Waszych głosów deklasując LaFerrari znajdujące się na drugim miejscu (14,94%) oraz Alfę Romeo 4C (12,62%). W tym roku bitwa była bardziej wyrównana. Oto cała stawka tegorocznych kandydatów:

  1. Audi TT (0,78%)
  1. McLaren 650S (2,02%)
  1. Ford Mustang (5,04%)
  1. Lexus RC F (5,83%)
Obraz

Na najniższym stopniu podium znalazł się mocarz ze Stanów Zjednoczonych. W ostatnich latach Amerykanie bardzo brutalnie pokazali europejskiej konkurencji, że ich samochody wbrew żartobliwym opiniom potrafią skręcać i to nie byle jak. Corvette C6 ZR1 w 2011 roku ustanowiła znakomity czas na Nürburgringu: 7:19,63. Ten wynik przebił między innymi Porsche 911 GT2 RS, Maserati MC12 i Pagani Zondę F Clubsport. Teraz Chevrolet obiecał, że nowe Z06 będzie szybsze niż ZR1 poprzedniej generacji.

Nie bez znaczenia w przypadku Corvette jest cena. W Europie nową C7 Z06 można mieć już za 409 500 zł. W cenie dostaniemy 6,2-litrowe V8 rozwijające 659 KM i 881 Nm. Dla porównania około 50 KM słabsze Ferrari 458 Speciale A, które również brało udział w tegorocznym plebiscycie kosztuje 1 640 000 zł. To oczywiście samochody różnych klas, ale obydwa są napędzane przez V8 o podobnych mocach.

Obraz

BMW i8 wywołało długą i pełną emocji dyskusję. Z jednej strony to innowacyjna maszyna, która według wielu nakreśliła współczesnej motoryzacji drogę ku przyszłości. Z drugiej strony przeciwnicy i8 wytykają, że to auto przez swój ekologiczny napęd ma za mało wspólnego z klasycznymi samochodami sportowymi.

Drugie miejsce BMW w Waszym plebiscycie może świadczyć o tym, że jednak powoli przekonujemy się do tego co futurystyczne. Mała, rzędowa trójka o pojemności 1,5 l w połączeniu z silnikiem elektrycznym rozwija wystarczająco dużo mocy, by podbić serca miłośników motoryzacji. Za hybrydowe 362 KM i 570 Nm BMW chce na polskim rynku 573 900 zł.

Obraz

Tytuł Sportowego Samochodu Roku 2014 Czytelników Autokult.pl przypadł Koenigseggowi Agerze 1:One. Szwedzka bestia stoczyła bitwę o pierwsze miejsce z hybrydowym BMW i8. Ostatecznie postawiliście na czystą, brutalną moc płynącą wyłącznie z benzyny.

Zwycięzca generuje z widlastej ósemki o pojemności 5 l aż 1360 KM i 1371 Nm. Parametry te pozwalają osiągnąć 100 km/h w 2,8 s. Według producenta ta maszyna o stosunku mocy do masy wynoszącym 1:1 jest w stanie osiągnąć ponad 450 km/h. Cena? Oficjalnie nie została podana, ale szacuje się ją na około 5,6 mln zł.

Koenigsegg Agera 1:One - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (47)