Najlepsze reklamy motoryzacyjne 2014 roku

Najlepsze reklamy motoryzacyjne 2014 roku

Najlepsze reklamy motoryzacyjne 2014 roku
Wojciech Kaczałek
14.01.2015 21:47, aktualizacja: 02.10.2022 12:55

Na targach w Detroit zostały ogłoszone wyniki plebiscytu Automobile Advertising of the Year.

Automobile Advertising of the Year

Nagrody dla najlepszych reklam z branży motoryzacyjnej zostały przyznane po raz drugi. Za organizację plebiscytu odpowiada The One Club.

Jest to amerykańska organizacja non-profit działająca od lat 60. Jak mówią jej przedstawiciele, The One Club zajmuje się "promowaniem doskonałości w reklamie". Agencja nagradza zarówno agencje, jak i poszczególne osoby. Jako pierwszy do galerii sław The One Club został wpisany Leo Burnett, twórca m.in. reklam papierosów Marlboro z kowbojem.

Wyniki pierwszego plebiscytu The One Club związanego ściśle z branżą motoryzacyjną zostały ogłoszone w Detroit w styczniu 2013 r. Wtedy to wyróżniono najlepsze reklamy z ostatnich 25 lat.

Rok później po raz pierwszy zorganizowano Automobile Advertising of the Year. Jest to plebiscyt cykliczny, mający za zadanie wskazanie najlepszych reklam minionego roku.

Do drugiej edycji zostały zgłoszone reklamy i kampanie promocyjne z 16. krajów. Jury składało się z 19. osób. Wśród jurorów znaleźli się przedstawiciele branży reklamowej i prasy.

Zwycięzców wyłoniono w następujących kategoriach:

  • reklama telewizyjna (trzy równorzędne nagrody),
  • film internetowy,
  • reklama interaktywna,
  • reklama eksperymentalna,
  • reklama prasowa/zewnętrzna,
  • nagroda publiczności.

The Scripted Life - Winner 2015 One Show Automobile Advertising of the Year

"The Scripted Life" to reklama przygotowana przez Venables Bell & Partners z San Francisco na zlecenie Audi of America. Zgodnie z tytułem pokazuje ona społeczeństwo, którego przedstawiciele żyją ściśle według wytycznych scenariusza. Remedium na smutną codzienność jest Audi Q3.

Dad's Sixth Sense - Winner 2015 One Show Automobile Advertising of the Year

Nagroda za reklamę telewizyjną powędrowała też do Hyundai Motor America i agencji INNOCEAN USA. Została przyznana za film pt. "Dad's Sixth Sense" ("Szósty zmysł taty").

Prezentuje ona model Hyundai Genesis oraz system awaryjnego hamowania. Żaden Mitsubishi Lancer Evolution nie ucierpiał podczas zdjęć.

Unbreakable Drivers - Winner 2015 One Show Automobile Advertising of the Year

Za jedną z trzech najlepszych reklam telewizyjnych został uznany spot "Unbreakable Drivers", czyli "Niezniszczalni kierowcy". Został on zrealizowany przez Saatchi & Saatchi Australia. Firma chciała pokazać, że Toyota Hilux to samochód dla prawdziwych twardzieli.

The Epic Split - Winner 2015 One Show Automobile Advertising of the Year

"The Epic Split" to film, który na oficjalnym kanale Volvo Trucks na YouTube był odtwarzany ponad 77 mln razy. Był jednym z internetowych przebojów zeszłego roku. "Epicki szpagat" doczekał się sporej liczby przeróbek i parodii.

W roli głównej wystąpił Jean-Claude Van Damme. Materiał miał na celu prezentację systemu Volvo Dynamic Steering, zapewniającego bardzo dużą precyzję prowadzenia. Na pomysł wpadła agencja Forsman & Bodenfors z Göteborga.

Reklama interaktywna - Honda

Według jurorów najlepsza motoryzacyjna reklama interaktywna 2014 roku została przygotowana przez londyńską agencję Wieden+Kennedy na zamówienie Hondy. "The other side" ("Druga strona") pokazuje dwoiste oblicze modelu Civic.

Film domyślnie demonstruje standardową wersję kompaktowego samochodu. Za kierownicą siedzi ojciec czekający na dzieci. Jeśli jednak wciśniemy na klawiaturze literę "R" pokazuje nam się alternatywna, dużo mroczniejsza rzeczywistość z "motoryzacyjną bohaterką" pod postacią Hondy Civic Type-R.

U góry możecie obejrzeć zwiastun materiału. Pełna wersja jest dostępna po tym adresem.

Eyes on the Road - Winner 2015 One Show Automobile Advertising of the Year

Za najlepszą reklamę eksperymentalną nagrodzono Volkswagena i pekińską agencję Ogilvy Beijing. Materiał zrealizowany w jednym z kin w Hong Kongu jest związany z kampanią mającą uświadomić kierowcom, jak niebezpieczne jest korzystanie z telefonu komórkowego podczas jazdy.

Akcja wzbudziła kontrowersje. W 2009 r. na bardzo podobny pomysł, ale z wykorzystaniem strony internetowej, wpadła agencja Happiness Brussels. Klip przygotowany dla belgijskiej organizacji OVK zajmującej się bezpieczeństwem ruchu drogowego możecie zobaczyć poniżej.

Reklama prasowa/zewnętrzna – Jeep

Obraz

"Upside Down" ("Do góry nogami") marki Jeep to najlepsza kampania drukowana minionego roku. Na obrazach są przedstawione zwierzęta, na każdym po dwa. Po obróceniu rysunku słoń zamienia się łabędzia, żyrafa w pingwina itd.

Przedstawiciele francuskiego oddziału prestiżowej agencji Leo Burnett, którzy stoją za "Upside Down" tłumaczą, że zestawienie ze sobą zwierząt z różnych krańców świata ma być zachętą do podróży. Złośliwi twierdzą, że kampania przypomniała o tendencji Jeepów do przewracania się.

Upside Down – galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Hello Future - 2015 Public Choice - Automobile Advertising of the Year Awards

W internetowym głosowaniu pierwsze miejsce zajął spot "Witaj przyszłości" agencji kbs+. Film prezentuje BMW i8.

W tle słyszymy fragment wykładu wygłoszonego w 1964 r. przez Arthura C. Clarke'a, futurologa i pisarza fantastycznonaukowego, autora sag "Odyseja kosmiczna" i "Rama".

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)