Test akumulatorów GTÜ – które są najlepsze?

Eksperci z niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ przetestowali dostępne na rynku niemieckim akumulatory z trzech różnych grup.

Sprawdzono akumulatory ołowiowo-kwasowe (klasyczne), a także przeznaczone do nowoczesnych samochodów wyposażonych m. in. w system Start/Stop akumulatory w technologii AGM (Absorbent Glass Matt) i EFB (Enhanced Flooded Battery). Do testu wybrano akumulatory o pojemności od 70 do 75 Ah. Sprawdzano m.in. pojemność baterii po pierwszym rozładowaniu i po głębokim rozładowaniu oraz po naładowaniu, liczbę możliwych rozruchów przy temperaturze -20 stopni Celsjusza, a także możliwość uruchomienia silnika po godzinnym ładowaniu.

Z akumulatorów ołowiowo-kwasowych najlepszym produktem okazał się Intact Premium Power, ale nie był liderem punktacji czysto technicznej. Pierwszą pozycję uzyskał dzięki poprawnym parametrom w bardzo przystępnej cenie. Lepsze parametry, chociaż przy wyższej cenie miały Bosch S4 008, Varta Blue Dynamic oraz Moll M3 Plus K2.

Spośród akumulatorów w technologii AGM najlepszy okazał się Varta start/stop plus AGM, który mimo dość wysokiej ceny wyprzedził sporo tańszy produkt Intact start/stop Power AGM. W pierwszej trójce znalazł się również Exide Micro Hybrid AGM.

Najlepszym akumulatorem EFB okazał się Moll start/stop EFB, który zdobył więcej punktów od Boscha EFB S5 008 i Banner Running Bull EFB. Wszystkie wspomniane tu modele akumulatorów można uznać za jedne z najlepszych w swojej klasie.

Zobacz również: Najczęstsze błędy popełniane przez kierowców

Zobacz więcej artykułów z serii: Elektryka, oświetlenie i wyposażenie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Jak gasić pożar samochodu? Kolor spalin - co oznacza? Cewka zapłonowa dwuiskrowa – budowa i zasada działania Torque Vectoring – więcej niż ESP Cewka zapłonowa – ogólna budowa i zasada działania Subaru Symmetrical AWD – o co w tym chodzi? Skrzynia biegów - dlaczego jedno przełożenie nie wystarczy? Wyprzedzanie, omijanie, cofanie - powtórka z przepisów Przewody zapłonowe – budowa, rodzaje i klasy Przejazdy kolejowe - przypomnienie przepisów Jak działa Direct Adaptive Steering w Infiniti Q50? Wszystko, co musisz wiedzieć o boosterach Elektryczne ogrzewanie postojowe – sposób na ciepły poranek Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Łożyska i piasty kół – objawy zużycia i wymiana Car-detailing, czyli jak poprawnie dbać o czystość i nienaganny stan lakieru naszego auta Czy zimą warto myć samochód? Świece zapłonowe do sportu i tuningu Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania

Popularne w tym tygodniu:

Wymieniłeś opony przed zużyciem bieżnika? Może dałeś się nabrać Jakość paliw: kontrole UOKiK w 2017 roku - niektóre stacje to pułapki Bardzo wysokie OC dla młodych kierowców. Jak można je obniżyć? Samochód jak miejski rower – sprawdziliśmy, jak działa wypożyczalnia na minuty Gdzie policja najczęściej sprawdza prędkość? Klimatyzacja psuje się przez zaniedbania Znaki zakazu (typ B) z opisem Niebezpieczne zachowania pasażerów - zaciągnięcie ręcznego i łapanie za kierownicę nie są najgorsze Tarcze hamulcowe lakierowane metodą UV. Skuteczny sposób na korozję Świece żarowe: kiedyś niezbędne zimą, dziś mogą sprawiać kłopoty latem Zakup auta ze skrzynią DSG: komfort obarczony ryzykiem W których krajach zapłacimy za przejazd autostradą (2017)