Dwusuwowe nowości Yamahy: YZ85, YZ125 i YZ250

Po 12 miesiącach od wprowadzenia na rynek czterosuwowych modeli YZ450F i YZ250F, ma miejsce inauguracja nowych, dwusuwowych motocykli YZ, które - według Yamahy - podkreślą wagę motocykli off-roadowych w szeregach marki.

Yamaha YZ125

Yamaha YZ125 (fot. Yamaha)

Yamaha YZ85

Sercem motocykla jest dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 85 ccm, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią. Jak twierdzi producent, podczas udoskonalania jednostki napędowej, mechanicy dokonali szeregu bardzo szczegółowych zmian w obrębie ustawień kanałów dolotowych i wydechowych. Co więcej, zastosowano 28 mm gaźnik z poprawioną reakcją przepustnicy.

Ponadto, YZ85 w 2015 roku przejdzie całkowitą przemianę nadwozia i będzie wyposażony w nowy przedni błotnik, chwytacze powietrza, boczne osłony i osłonę siedziska. Model 2015 otrzyma też mechanizm regulacji sprzęgła, pozwalający kierowcom na ustawianie luzu dźwigni sprzęgła zgodnie z własnymi preferencjami.

Yamaha YZ125

Jednostką napędową motocykla jest dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 ccm, współpracujący z sześciobiegową przekładnią. W 2015 roku YZ125 zostanie odświeżony za sprawą wielu stylistycznych zmian. Unowocześnione zostaną m.in. takie elementy jak: przedni i tylny błotnik, tablica numerowa, chwytacze powietrza, osłony boczne/airboxa, osłona widelca i pokrywa siedziska.

W modelu 2015 przednie i tylne zawieszenie zostało znacząco poprawione i są takie jak te, wykorzystane w najnowszych modelach 4-suwowych YZ-F. W YZF125 z przodu znajdziemy 48mm widelec typu upside down, tylne zawieszenie zaś jest typu link Monocross. Uzupełnieniem "pakietu 2015" są bieżnikowe opony Dunlop oraz tylna zębatka w stylu YZ-F, osłona tylnej tarczy i osłona tylnego zacisku.

Yamaha YZ125

Yamaha YZ250

2-suwowy model 2015 YZ250 przeszedł tę samą wizualną transformację i techniczne usprawnienia co YZ125, łącznie z zamontowaniem najnowszych układów przedniego i tylnego zawieszenia pochodzących od czterosuwowego YZ-F. Nowy YZ250 jest również wyposażony w regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy oraz szersze podnóżki i najnowsze opony bieżnikowe od Dunlop.

Yamaha YZ250

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Jednostką napędową motocykla jest oczywiście dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 250 ccm, który współpracuje z pięciobiegową przekładnią.

Dwusuwowe nowości Yamahy — galeria zdjęć

Źródło: materiały prasowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Motocykle:

Junak szykuje jednoślady na prawo jazdy kat. B Powrót do gry: Ariel wyprodukuje motocykl Unikatowe motocykle BMW dla każdego Honda NM4 Vultus w wersji turystycznej: NM4-02 Honda CBR300R wjeżdża na rynek Motocykl ratowniczy na warszawskich ulicach Solarny skuter na off-road: Daymak Beast Pierwsze miejsce podczas 2. rundy MYT Terenowy zawodnik: Suzuki RM-Z450 na 2015 rok Tragiczny wypadek na kursie kat. A - kursy w OSK zawieszone [aktualizacja] Motocykl vs samochód w korku - i kto ma rację? Rozmowa z instruktorem motocyklowym Nowe, czerwone Suzuki GSX-R 750Z - edycja limitowana Nowy motocykl w stajni Ducati: Monster 821 Motocykle na buspasach = mniejsze korki? Sportowa pięćdziesiątka: Junak 806 Nowość Bawarczyków: enduro BMW o poj. 350 ccm Michelin oficjalnym dostawcą opon do wyścigów MotoGP Elektryzujący projekt BMW: Concept Roadster Yamaha zabiera się do tworzenia customów - plany na 2014 rok Najszybszy elektryczny motocykl świata: Lightning LS-218 "Ćwiartka" Yamahy oficjalnie: YZF-R25 Prawo jazdy kat. B na jednoślady - czym jeździć? Część I Pierwszy publiczny test zderzeniowy motocykla w Polsce Retroturystyk Hondy już wkrótce