Nowe BMW X6 – ewolucja [wideo]

Druga generacja BMW X6 jest większa, ale lżejsza od dotychczasowej.

BMW X6 F16

BMW X6 F16

BMW X6 to pojazd typu SAC, czyli Sport Activity Coupé. Jak wskazuje nazwa, ma łączyć cechy auta sportowego i SUV-a.

Pierwsze wcielenie tego modelu zadebiutowało w 2007 r. Do dziś sprzedało się niemal 250 000 egzemplarzy X6.

Nowy samochód, o kodowym oznaczeniu F16, na pierwszy rzut oka trudno odróżnić od poprzednika, zwłaszcza z boku. Auto ma teraz przetłoczenia nad tylnymi błotnikami.

BMW X6 F16

Na błotnikach za przednimi kołami pojawiły się otwory wentylacyjne. Nerki grilla są niższe, ale szersze. Biksenonowe reflektory nawiązują do tych z BMW X4 i X5. Nieco inne są tylne lampy, które zostały wykonane z diod LED.

BMW X6 jest o 32 mm dłuższe, 6 mm szersze i 33 mm wyższe niż dotychczas. Długość to 4909 mm, szerokość 1989 mm, a wysokość 1702 mm. Rozstaw osi się nie zmienił i wynosi 2933 mm.

Pojemność bagażnika wzrosła o 10 l, do 580 l. Po rozłożeniu tylnych oparć (w proporcjach 40:20:40) można uzyskać 1525 l, co jest wynikiem lepszym o 75 l. BMW podaje, że X6 będzie lżejsze do 40 kg w stosunku do obecnego modelu (w zależności od wersji).

BMW X6 F16

Kabina została przejęta z BMW X5 (auta bazują na tej samej platformie). W wyposażeniu znajdzie się m.in. kolorowy HUD i system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala.

BMW X6 F16 wejdzie do sprzedaży w Europie w grudniu tego roku. Na początku będzie dostępne w trzech wersjach. Każda z nich będzie miała napęd na obie osie i 8-stopniową skrzynię automatyczną.

Gama BMW X6 będzie się prezentować na starcie następująco:

  • xDrive30d – diesel 3,0 TwinPower Turbo o mocy 258 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 s, prędkość maksymalna 230 km/h, średnie spalanie 6 l/100 km;
  • xDrive50i – benzynowy silnik 4,4 V8 TwinPower Turbo o mocy 450 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 9,7 l/100 km;
  • M50d – diesel 3,0 TwinPower Turbo (ale z trzema turbosprężarkami) o mocy 381 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 6,6 l/100 km.

Wiosną 2015 r. oferta zostanie rozszerzona o xDrive35i (306 KM) i xDrive40d (313 KM).

BMW X6 F16 — galeria zdjęć

Źródło: bmwblog.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy, filmowy batmobil – debiut już wkrótce [aktualizacja] Dodge Challenger SRT Hellcat – zwierzę piekielne [aktualizacja] Nowy Opel Corsa już w drodze [aktualizacja] Dieslowskie Audi RS 5 Coupé [aktualizacja] Nowy pick-up Nissana [aktualizacja] Dwie naprawy gwarancyjne i zwrot gotówki Troller T4 - w starym stylu [wideo] Opel GT z silnikiem Corvette Ford Lightweight Concept Car - Fusion na diecie Vilner Mercedes-Benz E55 AMG 4MATIC W210 Plotki o nielegalnych testach Red Bulla Debiutuje 5-drzwiowe MINI Robert Kubica najszybszy podczas testów przed Rajdem Sardynii Tani i dobry tuning Abartha 500 od Pogea Racing Polscy kierowcy tracą prawo jazdy. Policja przestała być pobłażliwa Wnętrze nowego Volvo XC90 (2015) na pierwszych zdjęciach [aktualizacja] Ariel Atom PL dla policji i motocyklistów 4-cylindrowe jednostki Porsche osiągną do 365 KM Škoda wyprodukowała 100 tys. sztuk modelu Citigo Mitsubishi sprzedało 1,1 mln egzemplarzy pick-upa L200 Solaris wygrał z BYD - warszawiacy zapłacą 5 mln więcej BMW Serii 6 Gran Coupé z pakietem Individual Elemental RP-1 – nowa zabawka na tor Trzech Polaków w WRC na LOTOS 71. Rajd Polski

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Co dalej ze złotym aventadorem, który został rozbity w Warszawie? Volkswagen przyznaje, że era downsizingu zbliża się ku końcowi Jak produkuje się Bugatti Chirona, czyli najszybsze auto świata? Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej?