Od 2015 roku poświęcamy technikę na naukę ekojazdy?

Od przyszłego roku kandydaci na kierowców prawdopodobnie będą gorzej jeździć, ale za to bardziej ekonomicznie.

fot. Paweł Kaczor

Od stycznia 2015 roku wchodzą zmiany w kursach i egzaminach na prawo jazdy. Być może kosztem szlifowania techniki i przepisów ruchu drogowego kandydaci na kierowców będą uczyć się ekojazdy. Tak przynajmniej wynika z nowych zasad.

Na egzaminie oceniane będą umiejętności ekojazdy kandydata i stosowanie ich w praktyce, czyli m.in. moment zmiany biegu, dobór przełożenia, operowanie gazem. Ze względu na fakt, że egzaminator będzie interpretował umiejętności przyszłego kierowcy według własnego uznania, możliwe że kursanci poświęcą więcej godzin na szkolenie z zakresu ekojazdy kosztem tych z techniki jazdy. Niestety ośrodki też muszą zdecydować o podziale szkolenia, bowiem liczba godzin jazdy się nie zmienia. Jedne wybiorą utrzymanie stałej ceny i poświęcą część praktyczną dotyczącą techniki jazdy, inne zwiększą liczbę godzin na naukę ecodrivingu, ale też cenę kursu.

Inną zmianą, choć niekoniecznie ułatwieniem ma być możliwość zdawania egzaminu teoretycznego bez szkolenia w ośrodkach. Kandydaci będą mogli poznawać przepisy we własnym zakresie. Z jednej strony będzie można wybrać tańszy kurs bez części teoretycznej, ale też nie wiadomo jak będzie wyglądała zdawalność takich osób.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowa Škoda Superb - kolejny szkic [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] 1000-konny Mercedes S 63 AMG od Mansory Audi A6 Avant - plaster miodu od Carlex Design Rosyjski AwtoWAZ pod groźbą strajków Immunitet nie będzie tarczą na bezkarność na drodze Specjalne modele Astona Martina na okrągłą rocznicę McLaren 650S ku czci modelu F1 GTR Brytyjczycy nie przepadają za hybrydami mimo promocji rządu Opel świętuje 15. urodziny OPC EDAG Light Cocoon zadebiutuje w Genewie Porsche Cayman S z pakietem SportDesign BMW Serii 2 dostanie 3-cylindrowy silnik Romeo Ferraris Cinquone - szeroko i szybko Jest już nowe Audi Q7! Lekko szalona Tata Nano Mroczny Range Rover Evoque BMW Serii 6 (2015) - po liftingu prawie bez zmian [aktualizacja] Najmocniejsze Mini w historii: John Cooper Works 2015 [aktualizacja] Robert Kubica i Petter Solberg stworzą dream team w WRC? Audi RS3 Sportback podnosi poprzeczkę Mercedesowi Infiniti Q60 Concept - zobaczę tę linię! Kolejny chętny na umierającego Saaba?

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Autobahn Stormer Jaguar XE SV Project 8 (2017) - zapowiedź Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana