Ford przy współpracy z amerykańskim Departamentem Energii stworzył superlekką wersję Fusiona.
Z zewnątrz różnice między Fordem Lightweight Concept Car a zwykłym Fusionem są niezauważalne, oczywiście pomijając specjalne malowanie lekkiej odmiany. Dzięki zastosowaniu wielu nowoczesnych rozwiązań auto waży jedynie 1195 kg. Jest więc lżejsze o 363 kg. Co umożliwiło tak znaczące zrzucenie wagi?
Ford Lightweight Concept Car video presentation
Ford na większą skalę wykorzystał stopy aluminium oraz kompozyty węglowe. Tylna szyba ze szkła została zastąpiona przezroczystą powierzchnią z lekkiego tworzywa. O redukcji masy nie zapomniano także pod maską. Nieduży, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,0 l został wzbogacony o elementy ze stopów aluminium i włókna węglowego (między innymi miska olejowa). Ford w koncepcyjnym superlekkim Fusionie zastosował też karbonowe 19-calowe felgi.