2014 Porsche Macan debiutuje! [aktualizacja]

2014 Porsche Macan debiutuje! [aktualizacja]

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan
Piotr Ślusarczyk
22.11.2013 18:34, aktualizacja: 08.10.2022 09:58

Porsche w końcu pokazało mniejszego brata Cayenne. Model Macan zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Los Angeles.

Porsche Macan mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości oraz 1624 mm wysokości. Mimo że auto bazuje na Audi Q5, jest od niego o 70 mm dłuższe, 25 mm szersze i 31 mm niższe. Z kolei w porównaniu z Cayenne to wyniki odpowiednio o 147, 16 i 81 mm mniejsze.

Macan z przodu ma zawieszenie double wishbone, a z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe o zmiennej sile tłumienia. W opcji dostępne będzie zawieszenie pneumatyczne. Porsche zrobiło wszystko, aby auto prowadziło się agresywnie i nie przypominało charakterystyką Audi Q5. Stąd zamontowanie unikalnych elementów, zwiększenie rozstawu kół (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu), poprawki w geometrii zawieszenia oraz elektromechanicznym układzie kierowniczym.

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan

Porsche Macan zadebiutuje na rynku w trzech wersjach:

Macan S - 3,0 V6 Twin-Turbo, 340 KM, 0-100 km/h w 5,4 s (5,2 s z pakietem Sport Chrono), 254 km/n V max, średnie spalanie 8,7-9,0 l/100 km;

Macan S Diesel - 3,0 V6 Turbo, 258 KM, 0-100 km/h w 6,3 s (6,1 s z pakietem Sport Chrono), 230 V max, średnie spalanie 6,1-6,3 l/100 km;

Macan Turbo - 3,6 V6 Twin-Turbo, 400 KM, 0-100 km/h w 4,8 s (4,6 s z pakietem Sport Chrono), 266 km/h V max, średnie spalanie 8,9-9,2 l/100 km.

Macan S oraz Macan S Diesel standardowo wyposażone będą w 18-calowe felgi obute w opony w rozmiarze 235/60 R18 z przodu oraz 255/55 R18 z tyłu. Macan Turbo otrzyma 19-calowe obręcze z oponami 235/55 R19 z przodu oraz 255/50 R19 z tyłu. W opcji będzie można wybrać felgi o średnicy nawet 21 cali.

2014 Porsche Macan
2014 Porsche Macan

W przyszłości w gamie modelowej mniejszego SUV-a Porsche pojawi się 2,0-litrowy, 4-cylindrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem generujący 280 KM oraz Macan Diesel również z 2,0-litrowcem pod maską. Będzie to pierwszy raz od 1995 roku i modelu 968, kiedy źródłem napędu Porsche będzie mogła być jednostka z jedynie 4 cylindrami.

Ceny auta na rodzimym rynku ustalono na poziomie 57 930 euro za Macana S i Macana S Diesel oraz 79 826 euro za wersję z dopiskiem Turbo. W Niemczech (oraz Wielkiej Brytanii) samochody pojawią się u dealerów Porsche w kwietniu 2014 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]

[aktualizacja 21 listopada]

Porsche udostępniło możliwość zabawy konfiguratorem nowego Macana. Przy opcjach nie pojawiają się ceny, ale i tak daje on pole do popisu dla potencjalnych klientów, którzy już mogą wstępnie tworzyć własne wersje Macana.

Dla auta przygotowano paletę dziewięciu kolorów lakieru (dwa standardowe, sześć metalicznych i jeden specjalny) oraz sześć wzorów felg aluminiowych (pięć dla Macana Turbo). Dalej można wybierać wykończenie wnętrza oraz dodatki z bardzo bogatej listy opcji.

[aktualizacja 22 listopada]

Porsche udostępniło kolejną porcję zdjęć Macana. Możecie je zobaczyć w poniższej galerii.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)