Pionier lekkich konstrukcji nadwozia

Lekka konstrukcja nadwozia pozwoliła na redukcję zużycia paliwa, co z kolei wyraźnie przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Coraz bogatsze wyposażenie samochodów powoduje zwiększenie ich masy. Aluminiowe nadwozie umożliwia przeciwdziałanie temu wzrostowi wagi.

Audi jest jedynym producentem samochodów na świecie stosującym aluminium w konstrukcji Space Frame w produkcji wielkoseryjnej.

Zaprezentowaną po raz pierwszy w 1993 roku koncepcją w pełni aluminiowego nadwozia dla Audi A8 marka z czterema pierścieniami wytyczyła nowe standardy w klasie wyższej samochodów.

Koncepcja Audi Space Frame (ASF) zaprezentowana przez Audi w 1993 roku na IAA we Frankfurcie rozpoczęła nową erę w dziedzinie konstrukcji samochodów. W następnym roku swoją światową premierę na Genewskim Salonie Samochodowym miała seryjna wersja Audi A8.

„Ta limuzyna klasy wyższej wywołała rewolucję w przemyśle motoryzacyjnym. Stała się bodźcem do opracowania wielu alternatywnych koncepcji lekkich karoserii, nie tylko
z zastosowaniem nowego materiału, jakim było aluminium, lecz również ze stali” – powiedział Jürgen Lunemann, Kierownik Zakładu Audi w Neckarsulm. Znacznemu przyspieszeniu uległo opracowywanie nowych rodzajów stali. Ważąca 222 kg obecna struktura nadwozia A8 jest o około 43 procent lżejsza, niż tego samego typu nadwozie wykonane ze stali.

Druga generacja Audi A8 pojawiła się na rynku w 2002 roku i miała najlżejszą karoserię w swojej klasie. W 2003 roku ta luksusowa limuzyna otrzymała „European Car Body Award“, najważniejszą europejską nagrodę za innowacyjność w dziedzinie budowy nadwozi.

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Legenda powraca - Hummer H1 znów będzie w sprzedaży Masz te kultowe maszyny Nissana? Nie będziesz się martwił o części BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Czy polska policja może używać kolczatki? Japoński hatchback o mocy 1000 KM zdominował zawody driftingowe Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend