Pionier lekkich konstrukcji nadwozia

Lekka konstrukcja nadwozia pozwoliła na redukcję zużycia paliwa, co z kolei wyraźnie przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Coraz bogatsze wyposażenie samochodów powoduje zwiększenie ich masy. Aluminiowe nadwozie umożliwia przeciwdziałanie temu wzrostowi wagi.

Audi jest jedynym producentem samochodów na świecie stosującym aluminium w konstrukcji Space Frame w produkcji wielkoseryjnej.

Zaprezentowaną po raz pierwszy w 1993 roku koncepcją w pełni aluminiowego nadwozia dla Audi A8 marka z czterema pierścieniami wytyczyła nowe standardy w klasie wyższej samochodów.

Koncepcja Audi Space Frame (ASF) zaprezentowana przez Audi w 1993 roku na IAA we Frankfurcie rozpoczęła nową erę w dziedzinie konstrukcji samochodów. W następnym roku swoją światową premierę na Genewskim Salonie Samochodowym miała seryjna wersja Audi A8.

„Ta limuzyna klasy wyższej wywołała rewolucję w przemyśle motoryzacyjnym. Stała się bodźcem do opracowania wielu alternatywnych koncepcji lekkich karoserii, nie tylko
z zastosowaniem nowego materiału, jakim było aluminium, lecz również ze stali” – powiedział Jürgen Lunemann, Kierownik Zakładu Audi w Neckarsulm. Znacznemu przyspieszeniu uległo opracowywanie nowych rodzajów stali. Ważąca 222 kg obecna struktura nadwozia A8 jest o około 43 procent lżejsza, niż tego samego typu nadwozie wykonane ze stali.

Druga generacja Audi A8 pojawiła się na rynku w 2002 roku i miała najlżejszą karoserię w swojej klasie. W 2003 roku ta luksusowa limuzyna otrzymała „European Car Body Award“, najważniejszą europejską nagrodę za innowacyjność w dziedzinie budowy nadwozi.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo