Sportowy Diesel - Audi TT

Sportowy Diesel - Audi TT

Sportowy Diesel - Audi TT
Jacek Filipek
16.07.2008 15:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:44

Audi TT ma czysto sportowy charakter i wielkie możliwości. Producent chciał jednak coś więcej, zapewne wsłuchując się w sugestie klientów, którzy mówili, wszystko fajnie ale za dużo pali. Tak więc stworzono Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro i można śmiało powiedzieć, że to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125 kW (170 KM) z momentem obrotowym 350 Nm wydaje się gwarantować wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupé zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km – co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych.

TT Coupé quattro 2.0 TDI przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej i rozpędza się do 223 km/h.

Można zauważyć pewien trend u Audi, które skłania się coraz bardziej w stronę diesli. Pierwsze silniki TDI w samochodach tej marki pojawiły się w 1989 r, a niedawno wsadzono je nawet do wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie by pokazać potencjał tkwiący w ich technologii.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)