Audi RS6 sedan uderza z siłą błyskawicy

Audi RS6 sedan uderza z siłą błyskawicy

Mateusz Gajewski
12.08.2008 17:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:50

Pamiętacie ogniste Audi RS6 Avant? - piekielne kombi o mocy 580KM. Wczoraj firma Audi ujawniła informacje na temat modelu RS6 sedan. Pod jego maskę trafi ta sama jednostka V10 twin-turbo o pojemności 5 litrów. Moc będzie taka sama jak w przypadku większego modelu - 580KM - które będą dostępne w przedziale 6.250-6.700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to natomiast 650Nm, dostępne w przedziale 1.500-6.250 obr./min.

Pamiętacie ogniste Audi RS6 Avant? - piekielne kombi o mocy 580KM. Wczoraj firma Audi ujawniła informacje na temat modelu RS6 sedan. Pod jego maskę trafi ta sama jednostka V10 twin-turbo o pojemności 5 litrów. Moc będzie taka sama jak w przypadku większego modelu - 580KM - które będą dostępne w przedziale 6.250-6.700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to natomiast 650Nm, dostępne w przedziale 1.500-6.250 obr./min.

Świetny i dobrze znany napęd quattro Audi działa we współpracy z 6-cio biegową automatyczną skrzynią tiptronic, dzięki której kierowca może zmieniać biegi korzystając z łopatek mieszczących się tuż za kierownicą, bądź też za pomocą tradycyjnego drążka. Auto przyspiesza do 100km/h w 4,5 sekundy, a maksymalnie pojedzie 250km/h, jednak jest to prędkość ograniczona elektronicznie - można ją spokojnie podnieść do znakomitych 280km/h. Audi RS6 sedan otrzyma również poprawione zawieszenie, oraz system Dynamic Ride Control (DRC), którego zadaniem jest redukcja kołysania się i bujania auta. Dostępne są trzy ustawienia amortyzatorów - sport, dynamic i comfort.

Sam wygląd auta nie zdradza nic na temat potwora, który mieszka pod jego maską - Audi RS6 sedan wygląda jak zwykłe, eleganckie auto przeznaczone do codziennej jazdy. Może jedynie o tym mówić tylny dyfuzor, wraz z dwoma owalnymi końcówkami wydechu, niższe progi boczne oraz spojler wpleciony w klapę bagażnika. Wewnątrz zachwycają przede wszystkim świetne fotele kierowcy i pasażera. Audi RS6 sedan ma być sprzedawany od połowy października tego roku. W Niemczech ceny mają się zaczynać od 105.550€, wliczając w to już lokalny podatek. W standardowym wyposażeniu znajdzie się dwustrefowa klimatyzacja, asystent parkowania z tyłu i przodu, skórzane obicie kierownicy z logo RS, oraz system audio firmy BOSE.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)