Po Mercedesa? - To do Polski!

Po Mercedesa? - To do Polski!

Po Mercedesa? - To do Polski!
Mateusz Gajewski
10.09.2008 15:00, aktualizacja: 02.10.2022 14:56

Trzykrotne obniżenie cen nowych Mercedesów w 2008 r. w Polsce, bardzo dobre pozycjonowanie wobec cen niemieckich i umacniające się euro sprawiają, że porównywalne nowe modele z gwiazdą na masce mogą być nawet do 19% tańsze w ofercie polskich salonów, niż u dealerów za zachodnią granicą.

Trzykrotne obniżenie cen nowych Mercedesów w 2008 r. w Polsce, bardzo dobre pozycjonowanie wobec cen niemieckich i umacniające się euro sprawiają, że porównywalne nowe modele z gwiazdą na masce mogą być nawet do 19% tańsze w ofercie polskich salonów, niż u dealerów za zachodnią granicą.

Model A 200 kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 21 725 EUR netto. Po doposażeniu go do bogatszego standardu, w jakim oferowany jest na polskim rynku – dodatkowo klimatyzacja, przygotowanie do montażu radia, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych oraz koło dojazdowe – jego cena rośnie o 1 350 EUR netto. Po dalszym doliczeniu 13,6% akcyzy cena Klasy A sprzedawanej w Niemczech osiąga 24 680 EUR. Identyczne auto w polskim salonie, przy uwzględnieniu średniego kursu EUR z Narodowego Banku Polskiego z dnia 9 września 2008 r., kosztuje 19 913 EUR. Tak więc pięciodrzwiowa Klasa A 200 jest w Polsce tańsza od ceny z niemieckich salonów o 19%, co przekreśla opłacalność zakupu takiego samochodu za Odrą. Obie ceny to kwoty przed naliczeniem podatku VAT.

W przypadku innych modeli Mercedes-Benz oraz smarta różnice na korzyść polskich salonów wynoszą zawsze od kilku do kilkunastu procent. Klienci odwiedzający nasze salony Mercedesa, zainteresowani większością modeli Klas A, B i C mogą liczyć na oszczędność około 10% w porównaniu z zakupem za zachodnią granicą.

Klient, który rozgląda się za samochodem za Odrą, powinien pamiętać, że sprowadzając nowy samochód do Polski musi dopłacić akcyzę i różnicę w podatku VAT. Staramy się, żeby oferta polskich salonów była porównywalna nie tylko cenowo, ale także, tam gdzie to możliwe, lepsza pod względem wyposażenia. W tym roku już trzykrotnie obniżaliśmy ceny w złotówkach i niektóre modele staniały o kilkanaście procent. W przypadku mniejszych Mercedesów udaje nam się nawet proponować niższe ceny niż za zachodnią granicą. Ostatnie podwyżki kursu euro sprawiają jednak, że ceny w Polsce są teraz wyjątkowo konkurencyjne i nowego Mercedesa można kupić nawet o niemal 20% taniej niż w Niemczech” – mówi Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Mercedes-Benz Cars.

Od stycznia do końca sierpnia Mercedes-Benz Polska sprzedał 2787 nowych osobowych Mercedesów. Stanowi to 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2007. Jednocześnie Mercedes-Benz jest liderem rynku samochodów PREMIUM w Polsce.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)