Cięższe bolidy, zakaz tankowania i ograniczony budżet w 2010

Cięższe bolidy, zakaz tankowania i ograniczony budżet w 2010

Cięższe bolidy, zakaz tankowania i ograniczony budżet w 2010
Bartosz Pokrzywiński
01.05.2009 20:00, aktualizacja: 10.10.2022 18:20

FIA wprowadziło znaczące zmiany, które wejdą w życie w przyszłym roku. Został ustalony budżet maksymalny, do którego muszą dostosować się wszystkie zespoły, a także zwiększono minimalną wagę bolidu, co jest związane z instalacją systemu KERS.

FIA wprowadziło znaczące zmiany, które wejdą w życie w przyszłym roku. Został ustalony budżet maksymalny, do którego muszą dostosować się wszystkie zespoły, a także zwiększono minimalną wagę bolidu, co jest związane z instalacją systemu KERS.

Budżet maksymalny został ustalony na 40 milionów funtów, wcześniej rozważano wprowadzenie limitu na poziomie 25-30 milionów. Są to pieniądze, które zespół może wydać na budowę, rozwój i wszystkie wydatki związane z bolidami. Są jednak wyjątki. W ich skład wchodzą koszty kupna silników, zakwaterowanie zespołu, pensje kierowców, kary itp. Zostanie powołana specjalna komisja, która ma kontrować na bieżąco wydatki teamów.

Drugą ważną zmianą jest zwiększenie minimalnej wagi bolidu z 605 do 620 kilogramów. Dzięki temu będzie można lepiej rozłożyć masę przy montażu systemu KERS. Jest to bardzo korzystne dla ciężkich i wysokich kierowców - jak Robert Kubica, który korzystał z KERSu tylko w Bahrajnie.

Dodatkowo zwiększona została liczba bolidów dopuszczonych do startu w wyścigu z 24 na 26. Największą i najbardziej kontrowersyjną zmianą jest wprowadzenie zakazu tankowania podczas wyścigu(!), moim zdaniem to głupi pomysł. Głównym powodem jest zmniejszenie kosztów związanych z dostarczaniem na wyścig urządzeń tankujących. Ma to skłonić zespoły do budowy bardziej ekonomicznych jednostek napędowych - czy to Was przekonuje?

Źródło: formula1.pl

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)