Senner Nissan Juke Nismo (2013)

Senner Nissan Juke Nismo (2013)

Senner Nissan Juke Nismo (2013)
Olgierd Lachowski
21.08.2013 09:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:38

Nissan Juke R był prawdziwą sensacją, ale na jego zakup mogło sobie pozwolić raptem kilka osób. Juke Nismo jest bardziej przystępny i, jak się okazuje, można poddać go tuningowi, co udowadnia Senner.

Juke R to właściwie przygotowany od zera wóz z nadwoziem Nissana Juke’a i silnikiem sportowego Nissana GT-R. Ten niecodzienny SUV zrobił sporo zamieszania i sprawił, że zajmujący się sportem oddział japońskiego producenta – Nismo – zajął się przygotowaniem nieco wolniejszej, ale również interesującej wersji – Juke Nismo. W końcu wiele osób chciałoby mieć coś, co przypomina Juke’a R.

W fabrycznej wersji, a więc już po jednym poziomie tuningu, auto ma 1,6-litrowy silnik o mocy 200 KM. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę 4-cylindrowiec może poszczycić się momentem obrotowym 250 Nm przy 4800 obr./min. Przy 1200 obr./min uzyskiwana jest najwyższa moc.

Obraz

Samochód jest uzbrojony w bezstopniową przekładnię zautomatyzowaną oraz napęd na wszystkie koła. Producent deklaruje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,20 s, a prędkość maksymalna 200 km/h. Testujący Nissana dziennikarze twierdzą często, że największym mankamentem układu napędowego jest skrzynia biegów, która zabiera wiele radości z jazdy.

Niestety, Senner Tuning nie potrafił, a może nie chciał, nic poradzić na oprogramowanie rządzące przekładnią i na tym polu nadal jest wiele do poprawy. Usprawniono za to silnik, który po wgraniu „wirusa” zyskał 25 KM mocy i 25 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

Aby Juke robił nieco więcej hałasu wokół siebie, mechanicy zafundowali Nissanowi sportowy układ wydechowy, który - w przeciwieństwie do seryjnego - kończy się dwiema potężnymi rurami wylotowymi.

Nowe zawieszenie (brak szczegółów, czy zmieniono tylko sprężyny czy również amortyzatory) obniża wóz aż o 35 mm, czyniąc go zupełnie nieprzydatnym poza dobrej jakości drogami asfaltowymi.

Obraz

Zresztą jeśli kogoś nie zniechęca obniżone podwozie, to na pewno zrezygnuje z jazdy w terenie, gdy dowie się, że zamiast i tak dużych – 18-calowych – seryjnych felg, teraz na piastach tkwią obręcze 20-calowe z oponami 255/30 na obu osiach.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, MR16DDT
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1618 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 225 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 139,06 KM/l (seryjny – 117,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 275 Nm
  • Skrzynia biegów: bezstopniowa, CVT
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 296 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 292 mm
  • Koła przednie: 20” Barracuda Tzunamee
  • Koła tylne: 20” Barracuda Tzunamee
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 225/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1455 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,47 kg/KM (seryjny – 7,28 kg/KM)
  • Długość: 4135 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2530 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)