Nowy Peugeot 308 – pierwsze ceny francuskiego kompaktu

Ceny modelu Peugeot 308 nowej generacji będą startowały we Francji od 17 800 euro. Na pokład bazowej wersji trafi silnik 1,2 VTi o mocy 82 KM.

17 800 euro to w przybliżeniu 75 800 zł, ale nie znaczy to wcale, że Peugeot 308 właśnie tyle będzie w Polsce kosztował. Pod uwagę trzeba wziąć np. system podatkowy. Obecną generację tego francuskiego kompaktu można kupić za 60 300 zł, a po rabacie za 51 900 zł.

Dla porównania, podstawowy, 5-drzwiowy Volkswagen Golf z jednostką 1,2 o mocy 85 KM został wyceniony na 61 790 zł. Możliwe, że 308 będzie u nas kosztował podobnie.

Peugeot 308 - cennik

Peugeot 308 – cennik

Wróćmy do danych nt. cen i wyposażenia we Francji, do których dotarła redakcja BlogAutomobile.fr. Peugeot 308 będzie występował w 4 wersjach: Access, Active, Allure i Feline. Najtańszy model otrzyma silnik 1,2 VTi o mocy 82 KM. Odmiana Acces będzie też występować z jednostką 1,6 HDI FAP rozwijającą 92 KM (21 250 euro). W ofercie znajdą się także silniki 1,6 THP o mocy 125 i 155 KM oraz motor 1,6 e-HDI generujący 115 KM.

Nie znamy jeszcze całego wyposażenia, ale Peugeot będzie mógł mieć opcjonalnie felgi w rozmiarze 17 lub 18 cali, dach panoramiczny, system audio firmy Denon czy lakier metalizowany.

Peugeot 308 wejdzie do sprzedaży w tym roku, po wrześniowych targach we Frankfurcie. Wkrótce powinien się ukazać wideoklip promujący samochód. Kilka egzemplarzy auta sfotografowano w Lublanie, na parkingu agencji reklamowej odpowiadającej za realizację filmu reklamowego.

Więcej na ten temat: 308

Regulamin komentowania

  • tpiapiac

    Czy ja wiem czy się nie wyróżnia? Design jest stonowany, ale jednocześnie rzuca się w oczy. Stylistyka świateł wprost nie pozwala pomylić auta z żadnym innym.

  • Gościu

    Deska rozdzielcza w ogóle nie przemyślana…. całość dość specyficzna, ale na pewny bryła bardziej spójna niż w 208

  • fgfg

    wnętrze to dla mnie dramat – kierownica jakoś dziwnie umieszczona , brak zwykłych pokreteł czy przycisków do sterowania klimy , dumuchawy itd

  • fgfg

    nie chodzi mi że awaryjne tylko że mało praktyczne … w czasie jazdy w miescie jednak lepiej patrzeć na droge a nie ustawiać różne paramatry … w sterowaniu przyciskami odbywa sie to bez patrzenia , intuicyjnie

  • tpiapiac

    Ale zauważ, że i tak mówisz o Peugeot’cie.
    Chodziło mi raczej o konkurencyjne modele innych marek.