2014 Renault Clio GT – coś pomiędzy [Genewa 2013]

2014 Renault Clio GT

Już jakiś czas temu pojawiały się nieoficjalne informacje o tym, że na targach w Genewie Renault zaprezentuje wersję Clio, która miałaby wypełnić niszę między usportowioną odmianą RS 200 a standardowymi modelami. W sieci pojawiły się zdjęcia przedstawiające Clio GT, czyli właśnie to auto.

Renault należy do kręgu tych producentów, którzy poważnie potraktowali rozwój hot hatchy, nie tylko jeśli chodzi o auta segmentu C. Francuski producent oferuje przecież trzy zupełnie różne, stosunkowo nieduże modele, dostępne w gorących wersjach.

Renault Mégane 5d 1,2 TCe 115 KM BOSE Edition2 – kompaktowy zawrót głowy [test autokult.pl]Renault Mégane 5d 1,2 TCe 115 KM BOSE Edition2 - kompaktowy zawrót głowy [test autokult.pl]Kompakty to jeden z najpopularniejszych i najsilniej obsadzonych segmentów motoryzacyjnych. Wystarczy wymienić takie modele, jak Golf, Auris, C4, Civic czy Focus, aby przekonać się,...

Jak się jednak okazało, pomiędzy Clio RS 200 a standardowymi wersjami hatchbacka segmentu B powstała zbyt duża przepaść. Właśnie w tę niszę ma uderzyć nowe Renault Clio GT, którego pierwsze zdjęcia pojawiły się w sieci tuż przed oficjalnym debiutem na targach w Genewie.

Jak sugeruje tylna tablica rejestracyjna, auto powstało we współpracy z oddziałem RenaultSport. Gołym okiem widać, że model ten różni się od standardowych odmian. Agresywny przedni zderzak z diodami LED, drapieżny grill, przyciemnione klosze przednich reflektorów oraz oczywiście dość spore obręcze aluminiowe.

Renault Clio Dynamique Energy 0,9 TCe – między modą a sportem [test autokult.pl]Renault Clio Dynamique Energy 0,9 TCe - między modą a sportem [test autokult.pl]Renault w zakresie stylistyki na chwilę zostało w tyle za Citroënem, który postawił na odważne linie. Seria modeli DS okazała się strzałem w dziesiątkę. Chociaż na odpowiedź Renault musieliśmy...

Można także zauważyć przyciemnione szyby, lusterka w szarym kolorze, pokaźną tylną lotkę czy dwie chromowane końcówki układu wydechowego wystające spod tylnego zderzaka. Dopóki auto nie zostanie oficjalnie odsłonięte, nie mamy pewności, jaki silnik pracuje pod jego maską. Spekuluje się na temat turbodoładowanej benzynowej jednostki o pojemności 1,2 l generującej 120 KM i 190 Nm momentu obrotowego.

Więcej na ten temat: Clio GT

Regulamin komentowania

  • Sal33n

    120 KM ? jak na GT zdecydowanie za mało, powinno być gdzieś koło 150 KM.

  • No_wizard

    no to jeszcze brakuje wersji 105 konnej bo dziura między 90 a 120 jest dość spora.
    120 KM wystarczy do przyspieszenia 0-100 w 8,6 sek. Pewnie za sprawą krótkich biegów

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002529086930 Łukasz Jurek

    Tylko 120 KM ? A może tak bardziej 150-160 KM ? Bo jeżeli 120 KM to w takim wypadku można by zrobić jeszcze wersję GORDINI która by miała te 160 KM

  • Łukasz B

    Poprzednie generacje Clio Sport miały ok. 180 KM, i to były demony. Ale nowe Clio GT ma mieć tylko 120KM? Wątpie, liczę że Renault się postara i zrobić coś z mocą min. 140 KM.

    Swoją drogą świetnie wygląda ten bodykit. Nie robi “wsi”, ale delikatnie wskazuje że to troszkę “szybsza” wersja. No i ładnie pasuje do tego auta. Dziś widziałem “standardowe” Clio, i trzeba przyznać że na żywo prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjeciach.

  • Mrozu

    120 KM w tak dużym i ciężkim aucie to ma być GT? Spodziewałem się przynajmniej silnika 1,4 TCe o mocy 140-150 KM. Do tego prawdopodobna cena tej wersji dojdzie do 65-70 tys zł a za 74 tys zł można kupić 180 konne VW Polo GTI …