Škoda liderem sprzedaży w Polsce

Podczas gdy amerykański rynek motoryzacyjny w pełni się już odrodził, na Starym Kontynencie panuje kryzys, co wyraźnie widać po wynikach sprzedaży. To nie przeszkodziło jednak Škodzie w tym, by po raz szósty stanąć na szczycie sprzedaży aut w Polsce.

Wydawać by się mogło, że druga generacja Škody Octavii, która zadebiutowała na rynku w 2004 roku, a więc niemal dekadę temu, nie cieszy się już tak dużą popularnością. Nic bardziej mylnego. W 2012 roku Škoda sprzedała w Polsce 32 182 samochody, po raz szósty i czwarty z rzędu od 2009 roku, utrzymując fotel lidera na naszym krajowym rynku.

Z raportu rejestracji samochodów w Polsce wynika, że czeski producent zanotował spadek popularności o 0,69%, ale i tak utrzymał się przed Volkswagenem, mogącym pochwalić się wzrostem sprzedaży o 16,22%; w 2012 roku w naszym kraju zarejestrowano 22 640 auta ze znaczkiem VW.

Škoda Octavia RS TDI – w poszukiwaniu sportu [test autokult.pl]Škoda Octavia RS TDI - w poszukiwaniu sportu [test autokult.pl]Agresywnie przestylizowane nadwozia, utwardzone zawieszenia oraz mocne benzynowe silniki podnoszące poziom adrenaliny w organizmie. Takie właśnie cechy mają auta, które tuż za nazwą...

Wynik ponad 32 tysięcy sprzedanych aut daje Škodzie niemal dwunastoprocentowy udział w krajowym rynku. Co ciekawe, niemal połowa, bo aż 15 635 zarejestrowanych Škod, to Octavie. Lada moment czeski producent wypuści na rynek trzecią generację tego modelu, a nie tak dawno przecież do salonów trafiły Rapid oraz Citigo. Wygląda na to, że 2013 rok będzie jeszcze lepszy.

Więcej na ten temat: Octavia

Regulamin komentowania

  • http://www.facebook.com/maciej.kukielka Maciej Kukiełka

    ile skoda zapłaciła za reklamę ?

    • Bang

      co cie to obchodzi ? zazdrosny ze to nie tobie zaplacili ? =/

  • Janko muzykant

    Skoda- marka która wydaje najwieksze pieniądze na reklame i marketing. Mozecie to sprawdzić jesli nie wierzycie mi na słowo.
    Wiekszość samochodów zapewne brana na firme

    • Anonim

      Nie zapewne, tylko na pewno. Skoda głównie zdobywa klientów flotowych, na rynku klientów indywidualnych jakoś po wakacjach chyba kia ją przebiła, ale nie śledziłem tego dalej czy to tylko chwilowa sytuacja czy jakiś dłuższy trend.

    • antek

       Skoda w 2012
      Firmy – 19.109
      Prywatne – 13.116

    • Artec

      W poprzednim  roku (2011) Skoda jesli  chodzi o  wydatki  na reklame byla dopiero 9-ta, liderem  zdecydowanei byl  Fiat  wydajac prawie 2 razy  tyle co  Skoda wiec jak  widzisz to  sie tak nei przeklada  prosto 
      W t2012 do wrzesnia  Skoda  byla na 2 miejscu  za VW  ale wydala na reklame porownywalne pieniadze co  Peugeot i  Toyota

  • antek

    Trochę mało krytyczny ten artykuł. Skoda jest liderem to fakt, ale dociekliwy dziennikarz powinien oprócz peanów pochwalnych dostrzec też pewne tendencje. To może ja pomogę, bo Skoda mocno leci w dół moim zdaniem.  Porównanie Skody I / II półrocze 2012:

    Ilość sprzedanych aut 19.107 / 13.118
    Octavia  9.729 /  5.809
    Fabia  5.608 / 3.333
    Udział w rynku 12,86% / 10,59%  (I kwartał a najgorszy był IV kwartał – 10,22%)

    Skoda w II półroczu nie zanotowała grubo większego spadku udziału w rynku tylko dlatego, że pojawił się Citigo, który nie był oferowany w pierwszej połowie roku.

    Dodajmy do tego katastrofalną sprzedaż Rapida i teraz pytanie – czy naprawdę sytuacja Skody jest aż tak różowa ?
    Jak tendencja się utrzyma to w 2013 wejdą z ogromnymi spadkami sprzedaży rok do roku.

    • antek

       Chochlik ;) (I kwartał a najgorszy był IV kwartał – 10,22%)
      Miało być po prostu (A najgorszy był IV kwartał – 10,22%)

    • Adam

      Nie jest zła, bo w marcu do salonów trafi Octavia III, a we wrześniu Fabia III, więc sprzedaż im skoczy.

      • antek

        Sprzedaż Octavii napędzała przedliftowa Tour (czytaj tania bieda, ale tania), ale już jej nie sprzedają, w końcu ile lat można sprzedawać starą konstrukcję.
        O Fabii III nic jeszcze nie słychać.

        Generalny problem Skody to CENY. Skoda nie wiedzieć czemu postanowiła się cenić, oferując przedpotopową technologię lub nowocześniejszą, ale za niczym nieusprawiedliwione pieniądze.
        Kompaktowa Octavia ze słabym dieslem, 5-biegową skrzynią plus parę bajerów (ale bez ekstrawagancji) startuje z cenami w rodzaju 90 tys zł – to jakiś ponury żart. Nawet rabat 10 tys tego nie uratuje.

        O stylistyce Fabii nie będę nawet wypowiadał, koń jaki jest każdy widzi.

        Wnętrza Skód są ponure.

        Konkurencja idzie do przodu a Skodzie się wydaje, że może robić z ludzi idiotów i wciskać im motoryzacyjne dinozaury w cenie nowszych produkcji konkurencji plus kroić za ekstrasy jak za zboże.

        Póki sprzedawali Tour, póki oferowali golasowe Fabie flotom a te kupowały to – wszystko się kręciło. Najwyraźniej jednak część nabywców przejrzała na oczy i odwiedziła salony konkurencji. Spadek sprzedaż Octavii i Fabii jest dramatyczny. I bardzo dobrze. Rapid się nie sprzedaje, to nawet lepiej. Pazerność na kasę i ładowanie całej energii w marketing zamiast przemyślenia polityki powinny być karane przez rynek.

    • Artec

      Bedziesz teraz zaglowal  statystykami  zeby  na sile  wyszukac jakis  ciemnych  punktow. Caly  rynek  w drugim  polroczu  polecial  w dol  wiec nie tylko  Skoda
      Zostala liderem i  zwiekszyla udzial  w  rynku.Co  bedzie w 2013  zobaczymy 

      • antek

         Skoda zmniejszyła udział w rynku w II półroczu z 12,86 na 10,59% i to mimo wejścia Citigo do sprzedaży.
        Poza tym rynek poleciał tylko lekko w dół, ale Octavia i Fabia zanotowały trzęsienie ziemi.

        2012 I / II półrocze:
        Octavia  9.729 /  5.809
        Fabia  5.608 / 3.333

        Jak widzisz żonglerka nie jest potrzebna a ciemne punkty widać jak na dłoni. Na silę to trzeba wciskać kit, że wszystko jest cacy.

        Co będzie w 2013 zobaczymy :)

        • Artec

          Po  pierwsze   na poczatku  II polrocza wycofano  Octavie Tour ,  pod koniec listopada   Octavie calkowicie. Wiec dziwne zeby  to  nei odbil o sie na sprzedazy
          Nikt tu  nie wciska kitu  natomiast  gloszone przez ciebie wizje upadku  sa  mocno  przedwczesne .Wchodzi  nowa Octavia ,  juz jest cennik  w  w Czechach  kosztuje  54 tys zl ,  Rapid  przeceniony o  10-12 tys.
           Problem  ze  nie ma Octavii  kombi i  nie bedzie do  polowy  roku  ale raczej nie wydaje mi  sie ze Skoda mocna straci  rynek. 

        • antek

           Żadnego upadku nie będzie i wcale tak nie twierdzę. Mówię jedynie, że Skoda straciła sporo rynku.
          Sam przecież napisałem o Tour i jego wpływie na sprzedaż.
          Fabia też jednak grubo straciła.
          Ogólnie chodzi mi tylko o to, że Skoda musi spuścic z tonu cenowo (co już się dzieje i dobrze) i że konkurencja ma bardzo dobrą ofertę, często lepszą od Skody i ludzi zaczynają w końcu to dostrzegać.

  • bill

     cóż czytam troche tych moto portali, ale już sie zgubiłem czy to na zdjęciu rapid czy octavia, swoją drogą chyba jakiś teścik tego ze zdjęcia się szukuje:)

  • Andrzej

    Przepraszam a jakie to ma znaczenie ile Skoda wydała na reklamę? Wszyscy producenci się reklamują ale nikt nie ma takich wyników sprzedaży. Non stop lecą reklamy np. Kia, Hyundaia, Opla, Toyoty, Hondy itp. ale to Skoda jest liderem. Mnie to nie przeszkadza. Do tego sukces Volkswagena który zajął drugie miejsce i mimo kryzysu ma aż 16% wzrostu sprzedaży. Cała kasa do niemiec.

  • basstec

    A ja się zastanawiam jak sprzedaje się rapid :) Codziennie przejeżdżam obok salonu skody i stoi tam jedna taka sztuka, na szybie wielka reklama, że rapid o 43tyś i gwarancja 2 lata :) ale na ulicy nie widziałem żadnej sztuki tego samochodu. Czyżby skodzinka się przeliczyła ze swoim super autem w super cenie? (według dziennikarzy moto)

    • Artec

      slabo ledwie 220sztuk ,  moze dopiero  teraz ruszy sprzedaz  bo  skoda przecenia Rapida  nawet  o  12 tys  i   chyba beda  musieli  utrzymac  taka cene nie tylko  okazjonalnie  bo rynek  zweryfikowal  wartosc Rapida dosc surowo.

      • basstec

        Mnie tam to cieszy bo cena auta była dla mnie dziwna od samego początku, napompowaniem auta segmentu B nie wskoczą klasę wyżej, sorry. Tym dziwniejsze były zachwyty i pianie testerów/redaktorków jakie to nie jest super auto w tej cenie.

  • http://www.motocentrum.pl/ MotoCentrum

    Wg mnie w 2013 roku Skoda nadal będzie liderem sprzedaży w Polsce. Ciekawie prezentuje się nowy plan czeskiego koncernu, wg którego nowy samochód będzie debiutował co około 6 miesięcy :) nie za często?

    • Andrzej

      To możliwe tym bardziej że większość tych debiutów jest oparta na już istniejących modelach grupy VW. Np; debiutować ma pierwszy VAN Skody oparty w 100% na nowym Volkswagenie Sharanie/Seacie Alhambra

  • Kluberss

    A kto lideruje w klasie premium w Polsce od wielu już miesięcy? Volvo naturalnie, z flagowym S60.

    • Anonim

      Popatrz na obrazki w niedawnym artykule o sprzedaży w 2012. Nie jest.

      • WinstonWolf

        … jeśli mowa o zmianie nr 1 na rzecz BMW – to sprawa została wyjaśniona, BMW “przez przypadek” podało wyniki całej grupy (wliczając chyba nawet sprzedaż motocykli)

  • koliber

    Skoda mimo lekkiego spadku i tak miała taką przewagę że gdyby miała spaść na drugie miejsce to musiałaby być katastrofa, w końcu to praktycznie to samo co VW więc w połączeniu z nim grupa VAG jest w Polsce nie do pokonania

  • IGOR

    SKODA .. CZYLI VW ,, SA TANDETNE I NA SIŁE NAMOLNIE REKLAMUJĄ TE BADZIEWIE ,, W KAZDEJ GAZECIE NA KAZDYM PORTALU REKLAMY SKODY ,,,

    PRZEJDZ SIE JEDEN Z DRUGIM DO SALONU SKODY ,,,,USIADZ ZA STERAMI ,, NP RAPIDA ZA 80 TYS ZŁ ,, W SRODKU ,, “CZARNOBYL” TAM SIE ZATRZYMAŁ CZAS ,, PLASTIK CZARNY I TWARDY ,,

    W TEJ CENIE MASZ NOWĄ MAZDE 3 2014 ,,

    SPRAWDZ SAM A NIE WYPISUJ TU MADROSCI ,, POCHODZ PO SALONACH ,, I SIE PRZEKONAJ ,, CO JEST PORAŻKĄ NOWYCH SKÓD ,, JAKOSC ,,,,