Więcej w małym – Mcchip-DKR A5 2.0 TFSI (2012)
Ostatnio do warsztatów Mcchip-DKR trafiło 3-letnie Audi A5 z benzynowym silnikiem o objętości skokowej 2,0 l. Dzięki ingerencji w elektronikę jednostka napędowa osiąga teraz moc większą o 40 KM.
19.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05
Tuner nie zmienił nic w wyglądzie Audi – zresztą Mcchip-DKR, jeśli w ogóle coś poprawia w karoserii swoich samochodów, to są to modyfikacje praktyczne, a nie tylko uatrakcyjniające wygląd.
Nie ma też różnic między wozem stuningowanym a seryjnym w kwestii wnętrza, układu hamulcowego czy zawieszenia. Są za to poprawki w jednostce napędowej.
Auto jest napędzane 2-litrowym silnikiem rzędowym o czterech cylindrach. Ma on bezpośredni wtrysk paliwa i jest wspomagany przez jedną turbosprężarkę. W odmianie fabrycznej motor generował 211 KM mocy przy 4300-6000 obr./min, a także 350 Nm momentu obrotowego w dość szerokim zakresie, bo od 1500 do 4200 obr./min.
Specjalizujący się przede wszystkim w podkręcaniu silników Porsche mechanicy Mcchip-DKR tak zmienili elektronikę sterującą jednostką Audi, że moc skoczyła do równych 250 KM, a moment obrotowy do aż 468 Nm.
Jeśli coupé z Ingolstadt jest wyposażone w bezstopniową skrzynię biegów, firma tuningowa jest w stanie również w jej elektronice dokonać poprawek tak, aby jak najlepiej współpracowała z mocniejszym silnikiem. Najprawdopodobniej w tym konkretnym A5 jest jednak klasyczna 6-biegowa ręczna skrzynia przekładniowa.
Co prawda pomiary nie zostały jeszcze wykonane, ale przedstawiciele Mcchip-DKR spodziewają się, że czas rozpędzania się do 100 km/h skróci się z 6,90 s do mniej niż 6,50 s. Nie wiadomo natomiast, czy zmieni się prędkość maksymalna, która w normalnym Audi jest ograniczona do 250 km/h.
Źródło: automobilesreview