Czarny jak diabeł – Wheelsandmore DBS Stage I (2012)

Niemieckie Wheelsandmore ostatnio podjęło się modyfikacji brytyjskiego Gran Turismo produkcji Astona Martina. Chodzi o model DBS, który po ingerencji tunera ma silnik mocniejszy o 40 KM.

Czarny jak diabeł – Wheelsandmore DBS Stage I (2012)
Olgierd Lachowski

14.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:01

Pod nóż trafił egzemplarz w czarnym kolorze, który jest chyba najlepszą barwą dla tego samochodu. W tych samych tonach utrzymane są felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Na życzenie klienta obręcze mogą mieć dowolny kolor lub, jak w tym przypadku, mogą być ozdobione tylko wąskim paseczkiem innej barwy. Felgi mają średnicę 21”, a na nie zakładane są opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 265/30 z przodu i 325/25 z tyłu.

Obraz

Samo nadwozie Astona DBS pozostało całkowicie oryginalne, ale dzięki obniżeniu o 25 mm zawieszenia i wspomnianym większym kołom brytyjski samochód po tuningu wygląda jeszcze lepiej niż fabryczna wersja.

Modyfikacje nie ominęły osprzętu silnika. Tuner wymienił moduł sterujący jednostką napędową i wstawił bardziej sportowy układ wydechowy. W skład „wydechu” wchodzą nowe reaktory katalityczne oraz zawory sterujące. Cała ta zmiana dała 40-konny wzrost mocy i 90-niutonometrowy przyrost maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

Przed kabiną pasażerską DBS-a Aston Martin montuje 12-cylindrowy widlasty wolnossący silnik o objętości skokowej 5,9 l. Serce wozu normalnie rozwija moc 517 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 5750 obr./min. Jeśli dodać do tego dodatkowe konie i niutonometry, które znalazło Wheelsandmore, to łatwo obliczyć, że jednostka napędowa ma teraz 557 KM i 660 Nm.

Nieznane są osiągi przerobionego samochodu, ale są na pewno odrobinę lepsze niż seryjnego. Przypomnę, że produkcyjny Aston osiąga prędkość 302 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,30 s.

Obraz

Całkowity koszt tuningu pojazdu nie został podany, ale wiadomo, że modyfikacje dotyczące silnika przez Wheelsandmore są wyceniane na 6303 euro, a przeróbki zawieszenia na 933 euro (bez ceny montażu).

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 557 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,86 KM/l (seryjny – 87,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5” x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 265/30 R 21 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 3,28 kg/KM)
  • Długość: 4721 mm
  • Szerokość: 1905 mm
  • Wysokość: 1255 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2740 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)