Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą…

Fot. Mariusz Zmysłowski

Jednoczesne testy kilku samochodów sportowych na torze wyścigowym są zawsze wisienką na torcie wśród materiałów publikowanych przez tytuły motoryzacyjne. Przygotowanie takiego przedsięwzięcia wymaga od redakcji sporego nakładu pracy, a trudność jego organizacji w polskich warunkach przekłada się na wyjątkowość tego typu materiałów.

W Internecie nietrudno znaleźć ciekawy wyścig kilku samochodów sportowych na ćwierć mili, jednak niemal wszystkie te materiały produkowane są za granicą. Redakcja Autokult.pl postanowiła dołożyć do tej tematyki polską cegiełkę. Na jednym z zamkniętych obiektów torowych na terenie Polski zebrano sześć bardzo ciekawych modeli samochodów i postawiono je na linii startu, odmierzając do mety dystans 402,5 m.

Super Drag Race to pierwszy w Polsce tego typu wyścig, w którym o tytuł najszybszego auta rywalizowały ze sobą ze sobą Corvette Z06, Shelby GT500, Chevrolet Camaro SS, Porsche 911 Carrera S Cabriolet, Audi TT-RS i Lotus Exige.

Szybkie i drogie samochody w bezpośrednim starciu na dystansie 1/4 mili zawsze bezlitośnie przyciągają uwagę – mówi Rafał Warecki, redaktor naczelny Autokult.pl. W swoich klipach wideo wykorzystywało je już wiele zagranicznych redakcji motoryzacyjnych. Nam jednak chodziło o to, by w natłoku przedsięwzięć z zagranicy pokazać, że w Polsce również można zrealizować tego typu materiał – dodaje.

Który samochód okazał się najszybszy? Zapraszamy do obejrzenia materiału z Super Drag Race.

Regulamin komentowania

  • Mikado

    zajebisty filmik – gratulacje, będzie kolejna część bo brakuje różnych samochodów jeszcze do stawki :)?

  • Jakub Michniacki

    Początek filmu wygląda jak byście mieli kompleksy na punkcie TOP GEARa, i wg mnie to te błyskawice, gromy czy kit wie jak to kot jeszcze nazwie to mogliście sobie darować bo to mi się kojarzy z nieudaną podróbką chińskiej godzilli. :) A reszta dla mnie jest OK :)

    sorry Panowie

    • http://www.facebook.com/krzysiek.stepajtis Krzysiek Stepajtis

      “kompleksy”? :)
      właśnie co jak co, ale top gear jest jednym z najlepiej kręconych programów motoryzacyjnych ever, nawet jeżeli się na nich wzorują – imo nie ma w tym nic złego :)

      • Miruna

         wideo wyszło bardzo fajnie, a co do porównań z TG, według mnie ten materiał bije nawet sporo zagranicznych, w tym brytyjskich

  • Asd

    sami jesteście top gir

  • Aaa

    Klip OK, tylko po co ta daremna muzyka?

    Szkoda tylko że tej C3 nie puściliście też ;-)

  • Pytong

    daremna muzyka??? co ty koles Justina Biebera słuchasz??? weź sie ogarnij

    • Aaa

      Nie, po prostu słucham muzyki.

      A w takim klipie wolę posłuchać silników, niż jakiegoś disco polo.

      • RR

        To to było disco polo? Wow, ale ta muzyka wyewoluowała. 

        • Aaa

          Gdzie ty tam muzykę słyszałeś?

        • Jaridadi

           Idź spać długowłosy, pewnie byś wolał jakiś transów w butach ortopedycznych machających czuprynami

  • DanielAquarius

    Ten Lotus, to nie jest przypadkiem Elise?

    • Dami

      Exige to zasadniczo Elise w wersji coupe. Z tego co kojarzę to dodatkowo występuje w mocniejszych wersjach. Najmocniejszy Elise to coś koło 220KM, a w Exige kręcą do prawie 260KM w serii i wyżej w specjalnych wersjach, do tego dochodzi opcja z V6 :)

      • DanielAquarius

        O tym, to ja wiem. Exige występuje teraz tylko z silnikiem V6 i ma 345 km w serii. Podobnież prowadzi się tak, że kopara opada i nie ma innego tak dobrze jeżdżącego samochodu.
        Na filmie widzę raczej Elise. Exige nie ma zdejmowanego panelu dachowego i pakiet stylistyczny.

        • Gość

          IMO Elise. Różnią się tyłem (brak tylnej szyby w Exige)

        • Theneedforspeed

          Exige S2 MA zdejmowany dach. Z tym, że po jego zdjęciu górny dolot powietrza jest skracany i struga powietrza powoduje zaburzenia w przepływie ;(. Na filmie jest Elise, prawdopodobnie z silnikiem Exige’a.

  • mac

    niezla impresja, gratulacje! :) 

  • Wiktor.

    Kierowca Z06 się nie popisał :) Fabryczna Vette robi setkę <4s, a tutaj start gorszy niż 911.

    • Szymon Witkowski

      Niestety nawierzchnia pozostawiała trochę do życzenia. Ogromne znaczenie miały opony i tak jedna Z06 miała o niebo lepsze starty od drugiej (były dwie Z06). 

      • Wiktor.

        Można wiedzieć po ile przejazdów wykonywaliście? Czy każdy z Was cały czas jeździł jednym autem, czy różnymi? Pewnie też nie mieliście zbyt wiele czasu na poznanie aut.

        • Szymon Witkowski

          Startów było całkiem sporo. Właściwie tyle, na ile pozwalały samochody i ich kierowcy. Prywatnymi samochodami jeździli wyłącznie ich właściciele. TT-RS oraz 911 było “próbowane” przez kilku kierowców.

        • Wiktor.

          Aha. To może tłumaczyć czasy. :P

        • zxc

          Nie tłumaczy nic skoro czasy są podawane z czasem reakcji..

  • Piorun

    Wizualnie fajnie, ale… tu brakuje treści. Fajnie by było zwerbować kogoś ciekawego, kto by obszedł te wszystkie auta, skomentował całe podrównanie, nadał temu sens. Tak jak Motor Trend robił super drag race dla show, ale oprócz tego  było naprawde dobre porównanie wszystkich aut na torze i na drodze w celu wybrania najlepszego pojazdu kierowcy. I ten “konkurs” jest jednym z najlepszy w internecie dostępnych.

    Tu po prostu co?…. auta odpalone i puszczone na prostej. Jesli już ktos ma możliwosci by zebrac tyle fajnych bryk w jednym miejscu i czasie to chciało by sie zobaczyc cos wiecej niz tylko głupi drag race.

    • Krzychu K.

      Podejrzewam, że jednak, z całym szacunkiem do Autokultu, Motor Trend ma trochę większy budżet. Ja myślę, że to dopiero pierwsza runda i następnym razem będą jeszcze lepsze maszynki i jeszcze lepszy klip.

      • Piorun

         nie rozumiesz – tu budżet ma nie wiele wspólnego. Klip jest ok, nie musi być lepszy, bo tu nie chodzi o klip tylko o tego czego brakuje: opisów, omówienia, komentarza, minirecenzji, kogoś kto by wyszedł i oprowadził nas po tych autach sytuacji i coś powiedział ogolnie. To nie wymaga żadnego budżetu jedynie kogoś kto pasjonuje sie autami i ma cos ciekawego do powiedzenia. + jeden kierowca co potrafi jedzic, nie musi to byc kubica czy holowczyc, znalazlo by sie wielu bardzo dobrych co przejechali by sie jakas krotka prowizorczna trasa za darmo.

        Wiec jak dla mnie to marnotrawienie potencjalu

        • Szymon Witkowski

          Piorun, to jest Twoja wizja takiego materiału. My przedstawiliśmy naszą. Uwierz mi, że nawet na nakręcenie tego co tu widzicie, jeden dzień to mało. A przecież właściciele części z tych samochodów też musieli poświęcić swój czas.
          Oczywiście wszystkie opinie i komentarze bierzemy pod uwagę, aby następnym razem było jeszcze lepiej.

  • Gość

    Kocham niemiecka motoryzację. O niemal połowę mniej koni a może konkurować z dużo mocniejszymi “nie niemcami”. To się nazywa przewaga dzięki technice. W dodatku w 911 i TT RS nie użyto launch controll, 911 i TT RS robią ćwiartkę o pół sekundy szybciej, nie wiem czy to było spowodowane brakiem launch  control czy warunkami nawierzchni.

    • Gość

      niestety wina nawierzchni, wiele samochodów miało problemy ze złapaniem trakcji. 

    • Aaa

      Skoro tak kochasz niemiecką motoryzację, to spójrz co Honda NSX robi z dużo mocniejszymi niemcami. RS4/RS6/M3/M5/AMG/R8 V8 i wiele innych.

      • Doman

        No co robi? Wącha ich spaliny :)
        Trochę informacji byś zaczerpnął i sienie ośmieszał.
        Żeby nie było wybrałem najsłabszego niemca z których wymieniłeś.

        http://www.fastestlaps.com/comparisons/audi_rs4_b7-vs-honda_nsx_30_1991.html

        • Aaa

          Na Nordschleife dokładnie dwa niemieckie samochody uzyskały lepszy czas od NSX. Audi R8 V10 oraz Porsche 911. Reszta, no cóż… pozostaje zaciągnąć zasłonę milczenia.
          To RS4 niestety nie ma z NSXem najmniejszych szans na drodze.

          http://www.youtube.com/watch?v=m5GqAEbPNJU

        • Doman

          I komu mam uwierzyć? Gimbusowi i jego filmikowi nakręconego przez japońców czy dziesięciu innym testom z całego świata? 

          Odpowiedź jest chyba jasna. NSX to nic specjalnego.

        • zxcv

          Czy 8:16.15 to taki dobry czas? Wolniejszy od chociażby BMW 1M.

        • Aaa

          @bb7159c877885c5b4d6466f2a1a5c3e4:disqus@faf4b8babc7e580d7c1bda1a2bf6f1be:disqus Wystarczy wierzyć udokumentowanym wynikom uzyskanym przez seryjne auta na Nordschleife.

          NSX ma 7:56 i jest to czas, który dla konstrukcji z końca lat 90-tych o mocy raptem 280KM  jest po prostu FENOMENALNY.

          Podważysz to? Czekam na argumenty.

        • Doman

          Po tuningu (bo jak japońska marka bierze się za mierzenie czasu swojego modelu) to nawet toyota gt86 zejdzie poniżej 8 minut. Swoją drogą dziwne, że toyota jeszcze tego nie zrobiła bo wynik osiągnięty przez Autocar ( ponad 9 minut…) nie wygląda zachwycająco.I te 7:57  stuningowanej NSX-R to nic specjalnego.

        • bengal

          @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus Tzn. co ma podważyć? Że czas jest “FENOMENALNY”? Bo nie wiem gdzie ty widzisz te “dwa” samochody niemieckie z czasem lepszym niż NSX. Ja widzę ich tam jakieś 30, a z porównywalnej epoki lepiej pojechało chociażby M3 CSL. Poza tym weź pod uwagę, że porównujesz wyprutą do cna wersję R z normalnymi autami (tj. z klimą, audio, itd.).

        • Aaa

          NSX-R wypruta? Po tuningu? Zabawna teoria, bo NSX-R to w pełni seryjny, normalny model.

          Tylko Porsche 911 i Audi R8 V10 są szybsze od NSX. Żadne seryjne BMW nie zeszło poniżej 8:05.

          Ciągle zapominacie, że NSX ma prawie 25 lat.

        • bengal

          @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus No to albo musisz doczytać, albo podać swoje źródła. NSX-R to wypruta z wygłuszenia, klimatyzacji, audio, elektryki i normalnych foteli wersja “torowa” NSX’a (patrz: wikipedia). Czas NSX-R z ’02 na Norschleife to 7:56, czas M3 CSL z ’03 to 7:50 (patrz: fastestlaps). Zwykły NSX ma 8:16, zatem jest daleko za peletonem. Podaj źródła, przyznaj rację, albo nie chce mi się z tobą dalej gadać.

        • Aaa

          Mówisz o źródłach? To znajdź jakiekolwiek potwierdzenie czasu CSL-a inne niż fastestlaps.
          Czas NSX-Ra uzyskany w 2002 roku jest potwierdzony materiałem video i nie był uzyskany przez gimnazjalistów którym się wydaje, że tyle się da pojechać.

          Może skupmy się na rzeczywistych rezultatach, a nie wpisach bez pokrycia na fastestlaps – wtedy jedynie Porsche 911 i Audi R8 V10 są szybsze. Ale mają ponad 2 razy więcej mocy i są młodszą o 20 lat konstrukcją.

          Nie zastanowiło cię to ani przez moment, prawda?

        • asd

           @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus podważając czas CSL zastanów się czy znasz się choć odrobinę na motoryzacji. Dodam, że konkurencja w postaci Ferrari, Porsche(nie wliczając ich supersamochodów) ledwo sobie z tym wynalazkiem dawała radę, a dziennikarze z całego świata byli wręcz zachwyceni tym samochodem.

        • Aaa

          Nie podważam – pytam tylko o źródło tego 7:50. Na razie żadnego nie podałeś poza jakąś śmieszną stronką, na które pisać może każdy.

        • asd

          Po co komu źródło jak wszystkie wyniki można sfałszować, łącznie z nagraniem cyfrowym. Po prostu jesteś ignorantem i tyle. Doceniasz świetnego NSX, ale nie chcesz widzieć innych świetnych konstrukcji.

        • Usuck

          @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus Szukaj kmiocie:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

          Czas jest wykręcony przez magazyn “Sport Auto” w 2003 roku a nie przez jakichś naciągaczy z japonii jak to oni często lubią robić, żeby tylko ktokolwiek usłyszał ich w świecie bo bez tego to są w du…e.

        • Aaa

          @a2f0e8e539ee5dc68c8b246237db1ff4:disqus 
          Fajnie – to teraz znajdź potwierdzenie tego w magazynie Sport Auto. Albo inaczej – przekonaj się, że go nie ma.

          Ech, ci dizisiejsi gimnazjaliści… wszystko trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie.

        • Usuck

          @Aaa wszystko kmiocie chcesz mieć wyłożone pod nos… Poszukaj sobie kmiocie to może znajdziesz jakieś skany.A jak ci się nie chce to wypi rdalaj stąd.

        • Aaa

          @a2f0e8e539ee5dc68c8b246237db1ff4:disqus I tak się zawsze kończy dyskusja z fanatykiem niemieckiej motoryzacji.

        • bengal

          @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus Ostatni raz udowodnię ci twój poziom, potem już EOT z mojej strony. Tutaj masz wspomniany czas 7:50 M3 CSL na Nordschleife na oficjalnej stronie magazynu “Sport Auto”: http://www.sportauto.de/fahrberichte/gebrauchtwagen-bmw-m3-csl-helden-fahrt-im-kultsportler-4854442.html. Plonk.

        • Aaa

          @afb79f575f9d9a10106a2db342734c5c:disqus Plonkuj sobie – ale następnym razem przynajmniej przeczytaj to, co wklejasz. Albo poproś kogoś, kto zna niemiecki, żeby ci przetłumaczył, unikniesz wtedy takiej kompromitacji, jak teraz.

        • Elite

          Cytuję: ‘Der Clubsport-M3 der Baureihe E92 umkurvte die Nordschleife im sport
          auto-Supertest in 7.48 Minuten lediglich zwei Sekunden schneller als der
          CSL’, -mam przetłumaczyć?

        • asd

           @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus  skoro SportAuto powołuję się na czas 7:50 w porównaniu do e92 GTS to musi to być czas oficjalny osiągnięty przez nich. Twardo bronisz się przed tym co Niemieckie, ale powinieneś wiedzieć kiedy skończyć, bo nie masz racji i nie kompromituj się więcej.

        • Aaa

          Ech dzieci, dzieci… brną w zaparte nie widząc tego, że podawane przez nich “fakty” same ich ośmieszają. Przeczytajcie bardzo uważnie te wklejone artykuły. Potem jeszcze raz. I kolejny, tak długo, aż zauważycie coś interesującego.

        • asd

          @8d7f8f96834d152aa4f1ab35a7e8ebd4:disqus  często dzieci/nastolatki posiadają większą wiedzę na jakiś temat od starszych, którzy zawsze uważają “jestem starszy, jestem mądrzejszy”. Zachowuj się jak na dojrzałego emocjonalnie przystało i nie przyrównuj nas do dzieci, bo obrażasz w ten sposób młode pokolenie, a mi to ujmy na honorze nie robi. Nie czytałem całego artykułu i nie zamierzam, zdanie przytoczone przez @12e339e4495bdafef5f6b4c5e9a14a77:disqus mi wystarczy, natomiast jak jest w rzeczywistości? jest mi to obojętne. To Ty masz problem, nie ja, bo ja potrafię przyznać, że nie niemieckie też jest dobre.

        • C2h5cho

          ASD skończ wstydu oszczędź. Przytaczasz artykuły których samo nie czytasz, wyłapując po jednym zdaniu. A potem na maturze bedziesz miał problem z czytaniem ze zrozumieniem. Prosze odepnij sobie kabel od internetu

        • Aaa

          @699c8f0489033dcb85f2efbcd2148993:disqus Nie w tym przypadku.

        • zxc

          Ehh widzę, że niektórych zajebistość niemieckiej technologi przerasta i starają sieja wypierać za wszelką cenę  nawet jeżeli mieliby zostać półgłówkami.

        • Rosall

          @a2f0e8e539ee5dc68c8b246237db1ff4:disqus “Czas jest wykręcony przez magazyn “Sport Auto” w 2003 roku a nie przez
          jakichś naciągaczy z japonii jak to oni często lubią robić, żeby tylko
          ktokolwiek usłyszał ich w świecie bo bez tego to są w du…e.”

          Masz tupet koleś. Jesteś tak zaślepiony niemiecką motoryzacją, że już ci bije na dekiel. Magazyny z Japonii niczym nie różnią się innych, bo dlaczego miałyby? Nie wiem w ogóle jak można się czepiać takich rzeczy. To raczej niemcy cały czas biją pianę, wystarczy że podają puste cyferki bez jakichkolwiek materiałów wideo i faktów, a rzesza niemieckich fanatyków już zajarana i łyka wszystko jak pelikan. Akurat dostępny jest oficjalny film z przejazdu NSX na ringu. Ale oczywiście dla niemieckich chorych fanatyków to się nie liczy. Bo musieliby to kręcić niemcy + niemiecki kierowca.

          http://www.youtube.com/watch?v=G9X69ret9o8

          A tak przy okazji, NSX-R to żaden “tuning” czy “wybebeszona” Honda. No już całkiem ludzi posrało. To wersja jak każda inna, np. NSX-T czy NSX-S. Natomiast NSX-R posiadał sporo włókna węglowego i nie był wyposażony w pierdoły dostępne w zwykłych wersjach, przez co był o wiele lżejszy. Silnik nadal miał 280 KM. Opony nadal były typowo drogowe. Jedynie poprawili zawieszenie i hamulce, ale takie rzeczy charakteryzują te najlepsze wersje. Jeśli ktoś ma z tym problemy, to po cholere podaje jakieś BMW M3 CSL, które nie dość, że jest M3 czyli totalnie sportową wersją BMW, to jeszcze CSL, która już totalnie jest “po tuningu”. Śmieszni ludzie. Na siłe szukają debilnych argumentów, nie mogą przeboleć, że NSX rozwalał przez kilkanaście długich lat każde BMW i Audi na ringu. Ale fakty pozostaną faktami.

        • Adreson-v

          “Czas jest wykręcony przez magazyn “Sport Auto” w 2003 roku a nie przez jakichś naciągaczy z japonii jak to oni często lubią robić, żeby tylko ktokolwiek usłyszał ich w świecie bo bez tego to są w du…e.”

          Ale za to jak niemcy podają swoje wirtualne wyniki i piszą “Manufacturer claimed”, bez filmów, bez źródeł itp., to oznacza, że trzeba założyć klapki na oczy i wierzyć im na słowo, no nie??
          Tak samo było w przypadku Nissana GT-R. Okazał się szybszy niż niemieckie samochody, to już śmieszne porsche pierwsze leci ze swoimi kłamstwami i nagonką. Niemcy to ludzie bez honoru i godności. Tak samo jak ich fanatycy, zaślepieni nienawiścią do innych. Jak tylko coś jest lepsze od niemieckiego, już trzeba wynajdywać milion kłamliwych powodów, aby wyjść na swoje, aby to niemieckie było lepsze.

        • Adreson-v

          “Czas jest wykręcony przez magazyn “Sport Auto” w 2003 roku a nie przez jakichś naciągaczy z japonii jak to oni często lubią robić, żeby tylko ktokolwiek usłyszał ich w świecie bo bez tego to są w du…e.”

          Ale za to jak niemcy podają swoje wirtualne wyniki i piszą “Manufacturer claimed”, bez filmów, bez źródeł itp., to oznacza, że trzeba założyć klapki na oczy i wierzyć im na słowo, no nie??
          Tak samo było w przypadku Nissana GT-R. Okazał się szybszy niż niemieckie samochody, to już śmieszne porsche pierwsze leci ze swoimi kłamstwami i nagonką. Niemcy to ludzie bez honoru i godności. Tak samo jak ich fanatycy, zaślepieni nienawiścią do innych. Jak tylko coś jest lepsze od niemieckiego, już trzeba wynajdywać milion kłamliwych powodów, aby wyjść na swoje, aby to niemieckie było lepsze.

        • asd

          @e8c0554c27c757c887310fd9ffd04175:disqus  nie ja przytaczam, ja tylko komentuje komentarze innych. Przeczytaj mój komentarz i się zastanów po stylu wypowiedzi ile ja mogę mieć lat, a moją maturę zostaw mi.

    • Marek

       tt-rs i porsche jechało na launch control, widać jak uważnie obejrzysz…

      • Mariusz

        Właśnie widać, że nie jechały.

        • Marek

          jechały, wystarczy zobaczyć na moment startu – chyba nigdy nie widziałeś i gadasz

        • Szymon Witkowski

          Zarówno TT-RS jak i 911-ką startowaliśmy używając Launch Control. Porsche było w wersji Sport+, gdzie katalogowo ze skrzynią PDK robi setkę w 4,1 sek.

    • DanielAquarius

      Nie ma to jak porównać nowsze samochody ze starszymi, a kolejna sprawa, to różnica napędów. A LC były użyte w obydwu samochodach.

  • Gosc

    Co to za niedzielni kierowcy jeździli tymi samochodami?
    Szkoda, że nie mieliście miejsca aby jednocześnie puścic wszystkie auta obok siebie…..

    • Krzychu K.

      Tak z ciekawości poszperałem i chyba w Polsce nie mieliby za bardzo gdzie. Jest kilka miejscówek, ale one biorą udział raczej w ogromnych eventach.

  • Ruski4

    Trochę nędzne samochody. W sumie poza Lotusem nie było tam nic ciekawego.

    • :D

      Troll Pro :D

    • Krzychu K.

      Jeśli nowe 911 Carrera S czy Z06 Lingenfeltera lub K-Techa to słabe samochody, to myślę, że zadowolą Cię dopiero eventy za granicą :P Wszyscy się spinają jakby to był kolejny odcinek Top Geara, tymczasem to pierwszy taki klip Autokultu. Jeszcze 3 lata temu test samochodu na tej stronie to był rarytas, a teraz chłopaki działają już na grubasie. Daj im czas. Zobaczymy co będzie w następnym sezonie. Na więcej filmów tej jesieni nie liczę, ale mam nadzieję, że przyszły rok będzie prawdziwą bombą. Autokult bardzo nagle dojrzał i musi jeszcze trochę się ustatkować. Serwis ma megapotencjał i jeśli dalej pójdzie tak jak szło do tej pory, to jest na co czekać.

      • Ruski4

        Wystarczył by Avensis D4D 150 koni albo ewentualnie nowy Civic i byłoby super!

        • Ruski4

          Już jakaś niemiecka ciota musiała się podszyć.

        • Ruski4

          Ciota z avensisa to ty jesteś, frajerze ;)

      • Rafał Warecki

        Dzięki, takie komentarze pokazują, że jest dla kogo robić kolejne części ;) bo będą… :) początki są zawsze trudne

  • Sowa

     Mocne to Audi, aż 1475 KM :)

  • Hayabusa

    bez urazy ale troche to śmieszne. kto wpadł na pomysł zeby jako wynik które auto szybsze podawać czas przejazdu razem z czasem reakcjii ? każdy człowiek ma inny czas reakcjii, dlatego zazwyczaj jako decydujące w takich testach podaje się samo ET, czyli elapsed time- czas przejazdu. czas reakcjii to inna para kaloszy. 

    • Szymon Witkowski

      Niestety ale możliwości sprzętowe nie pozwoliły na pomiar samego czasu ET. 

  • Gosc

    “zorganizowac materiał”
    Redaktorze naczelny, materiał sie realizuje. Organizowac można materiał, ale na spodnie

  • http://www.facebook.com/people/Michał-Michna/100002090017545 Michał Michna

    Dlaczego Mustang ma naklejkę z numerami rejestracyjnymi w połowie wysokości szyby?
    http://autokult.pl/images/2012/10/Super-Drag-Race-2-257653.jpg

    Chętnie przeczytałbym jakiś artykuł o Corvettcie – samochód trochę tandetnie wykonany, ale ma to, czego w samochodach szukam.

    • Szymon Witkowski

      Co do naklejki, to trzeba byłoby zapytać właściciela ;) Nie jest to żaden zabieg w PS :)
      O której Corvette piszesz? Bo były trzy :)

  • Wiktor.

    Dźwięk kompresora w Shelby GT500 jest niesamowity!

  • C2h5cho

    Dziwi  mnie dlaczego nie ma tutaj ani jednego japonskiego samochodu. Czy Evo X, Subaru Impreza WRX STI tak ciężko dorwać w wielkopolsce? Nie mysle tutaj o Nissanie GTR, który zmiażdzył by wszystkie. W samym Krakowie widziałem 2 Nissany GTR, a wiec myśle ze w Poznaniu jest podobnie. Albo chociaż Z370. Bardzo załuje ze nie daliście, starej wybebeszonej Hondy Civic VTEC B16C6, zeby zobaczyc jaki został dokonany postęp.

    • asd

       WRX i EVO to już chyba każdy porównywał, więc nie ma sensu oglądać kolejny raz tego czego jest mnóstwo w internecie i na rajdach. Z370 to marne auta. GTR’a fajnie byłoby zobaczyć, ale jak nie było to trudno. Chłopakom raczej ciężko będzie trafić w gusta wszystkich czytelników, nie mówiąć już o zebraniu większej ilości aut w jednym miejscu i czasie. A z tym Civic’kiem to Cię trochę poniosło, nie wiem kto by go chciał oglądać w porównaniu np. z 911.

      • wik

        Ja bym chciał oglądać tam civica :) Chciałbym zobaczyć jak dostaje w dupsko i się trochę pośmiać :)

        • Gaan

          Jeszcze lepiej jakby się ścigał z jakimś fryzjerem w różowym ałdi.
          Fajnie byłoby zobaczyć jak tradycyjnie ktoś ośmiesza cztery zera.

        • Usuck

          Zero to jesteś ty.

        • Lolmistrz2012

          Masz, pośmiej się:

          Civic 1.8 turbo
          00:59:61
          http://www.youtube.com/watch?v=DZ1P8f84Qu0

          Audi R8 4.2 V8
          01:03.88
          http://www.fastestlaps.com/tracks/tsukuba.html

          Przednionapędowa Honda 1.8L, rozniosła ikonę gimnazjum – audi r8 4.2 v8. Ale zaraz się pewnie naczytamy, że to kłamstwa, iluzje, fałszerstwa czy co tam niemieccy fanatycy zawsze pierdzielą gdy ich bolidy dostają w dupę.

        • Aaa

          Skośnooka morda na wstępie i już wiadomo, że materiał jest warty jedynie to wsadzenia go w ciasną dupę skośnookiego :)

        • Lolmistrz2012

          “Skośnooka morda na wstępie i już wiadomo, że materiał jest warty jedynie to wsadzenia go w ciasną dupę skośnookiego :)”

          Myślę, że w twoją dupę weszło mocniej hitlerowcu, ale dla ciebie to nic nowego hitlerowcu. Często jesteś dymany przez lepszych. I tak ma być hitlerowcu.

        • chamstwo z wyboru

          Ej ty kureweski moderatorze od siedmiu boleści ty sam kurwo spamujesz na innych użytkowników? Bo ten “Lolmistrz2012″
          wyzywa innych w chamski sposób a ty kurewski moderatorze masz to w dupie.
          A widzę, że innych użytkowników komentarze usuwasz nawet jak nazwą kogoś dzieckiem…
          Jesteś żałosny moderatorze. Przyznaj się który to taki pojeb pierdolony?

      • Polaczek w VW

        GTR-a pewnie też by dorwali jakby chcieli, tyle, że wtedy tutaj nic by nie było w stanie mu stawić czoła. 911 turbo s uciera nosa GTR-owi, ale to kosztuje fortunę w porównaniu do GTR-a.

        • Rafał Warecki

           Będą kolejne edycje, GT-R nie zabraknie

        • Midohc

          W końcu będzie co oglądać.

        • Michu

          Nissan GTR na rok 2013 2.7 do setki uciera nos Twojemu Porsche i nie kosztuje fortuny :)

        • Gixxar

          Mój gokart z silnikiem od ścigacza 600 i 150 koni do setki w 2 sekundy robi twojego gieteera jak chce i kosztował mnie tylko 7 tys zł. 

  • Marianos

    sredniawka, co to za porownania wogole ?

  • pp

    miło by było zobaczyć, GTR vs Aventador vs Veron :))

  • Blabla

    Totalna pomyłka, pomieszanie wag, typów napędów i silników. Brak jakiejkolwiek wartości. Cabrio na 1/4 mili??? może kombi ?????…. pfffff………..
    Powodzenia przy następnej próbie nakręcenia czegoś ciekawego

  • Moses25

    świetny materiał…tak trzymać Panowie, jak dla mnie rządzi Camaro i Corvette…
    szajzewagony to do marketu na zakupy sie nadają :-)

    • zxc

      Te niemieckie wozy objeżdżają hamerykańskie plastikowe, przestarzałe tandety mimo dużo mniejszej mocy. 

      • Xcz

        wiemy wiemy
        ałdi jest najlepsze
        gimnazjum rulez
        prestiż prestiż

        • zxc

          Spieprzaj plebsie z onetu i innych portali dla zakompleksionych gimbusów. Tylko taki gimbusiarski plebs wielbi siew hundach, toytoyach i reszcie japońskiego kiczu i tandety.

      • Aaa

        No jeszcze nie powstał w Niemczech samochód, który dałby radę Viperowi na Nordschleife. Niemcy na razie doszli do poziomu Corvette, ale do Vipera jeszcze trochę im brakuje.

        No chyba żeby liczyć Gumperta…

        • Klarzkson

          Z niemieckich to tylko porsche jako tako potrafi walczyć.

          audi i bmw jeszcze dużo brakuje do poziomu Dodge, Nissana, Toyoty i Chevroleta.

  • blabla

    Bez sensu brać 911 w wersji cabrio, która robi ciut gorsze czasy od coupe… >.<

    • DanielAquarius

      Jedni wolą być lepsi do setki o 0.2 sekundy, a drudzy suszyć włosy w czasie jazdy, wybór należy do Ciebie.

    • Szymon Witkowski

      No niestety jeszcze nie mamy takich możliwości, aby marudzić przy doborze aut. 

    • Matama

       Sam jestes bez sensu. Gimbusie.

  • Ghost_stang

    To Shelby ma LPG serio

    • Wiktor.

      Gaz w aucie o mocy prawie 700 koni? Jesteś pewien?

      • asd

        AC Schintzer GP3.10 ;)

  • Stasiu4910

    kadetem tera…

    • HOME

      uciekaj kadetem bo krzychu przyperdoli
      ło boże urwie zara
      ajjjj
      nie pomalował amelinium to go obtłukują
      źle stanął na moim polu

  • Derrr

    mustanga z lubelska rejestracja nie chciałbym nawet za darmo :))

  • Staran

    Gdyby nie te niemieckie nudne syfy, to byłoby co oglądać, Camaro, Corvette, świetne męskie samochody. A tu jakieś porsche kabriolet dla dziadków i brzydkie gejowe audi.

    Ciekawy montaż, ale czekam na ciekawsze samochody.

  • Ja

    cała krew w błoto………………………gdzie R35???

  • Jozek

    pieknie, z zestawu wzialbym chyba elisa, albo camaro :)

    =========

    Wygraj gadżety od Mitsubishi. Nakręć film w WRC3.

    http://pvv.pl/298
     

  • Jakub Michniacki

    weście to usuńcie z pierwszej pozycji jak sie włączy AUTOKULT.PL odechciewa mnie się wchodzić na waszą stronę. 
    Włączam 2 dni temu
    Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą…
    włączam wczoraj widzę
    Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą…
    właczam dzisiaj widze
    Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą…
    włącze jutro i jak zobacze 
    Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą…
    to juz po jutrze nie zobacze napewno bo nie wejdę.