Volkswagen Polo 9N [awarie i problemy]

Szukając małego miejskiego auta z niemieckim rodowodem, nie można przejść obojętnie obok Volkswagena Polo 9N. Co prawda nie wszystkim przypadnie do gustu jego zbyt stonowany design, ale każdy, kto kupi to auto, z pewnością doceni bogatą ofertę części zamiennych, łatwą odsprzedaż, całkiem przyzwoite własności jezdne i przestronne wnętrze.

Historia modelu

Pierwszy egzemplarz Volkswagena Polo wyjechał z fabryki dokładnie w połowie lat 70. Kolejne dekady to debiuty II i III generacji. W końcu przyszedł czas na jego IV odsłonę, która została zaprezentowana w 2001 roku. Na wersję sedan musieliśmy czekać aż do 2004 roku, ale i tak była dostępna tylko na nielicznych rynkach.

Facelifting przeprowadzono rok później. Ujednolicono przednie światła, wymieniono zderzak, dzięki czemu auto zyskało nieco bardziej agresywne spojrzenie. Z tyłu zdecydowano się na zmianę lamp, a na szybie klapy bagażnika pojawiło się nowe ciekawe przetłoczenie.

Skoda Fabia I [awarie i problemy]Skoda Fabia I [awarie i problemy]Jednym z najczęściej spotykanych aut na naszym rodzimym rynku jest Skoda Fabia I. Polacy polubili to auto nie tylko ze względu na niską cenę, ale przede wszystkim za to, ze w dużej mierze bazuje na podzespołach Volkswagena.

W tym samym roku kiedy dokonano modernizacji na rynek trafiły nowe silniki. Jednym z nich był między innymi często wybierany motor 1,4 l o mocy 80 KM. W międzyczasie w ofercie zagościła też uterenowiona odmiana Cross Polo. W 2009 roku z linii montażowych fabryk w Belgii, Hiszpanii, Słowacji, Brazylii, Argentynie, Chinach, RPA i Niemczech zjechały ostatnie egzemplarze Volkswagena Polo 9N. W tym samym czasie na rynek trafiła jego zupełnie nowa generacja 6R.

Silniki

Benzynowe:

R3 1,2 (54, 60, 64-70 KM)
R4 1,4 (75, 80-101 KM)
R4 1,4 FSI (86 KM)
R4 1,6 (102-105 KM)
R4 1,8 (150-180 KM) GTI

Diesle:

R3 1,4 TDI PD (70, 75-80 KM)
R4 1,9 SDI (64 KM)
R4 1,9 TDI PD (100-130 KM)

Jaki silnik wybrać? Lepiej darować sobie podstawowy motor o pojemności 1,2 l, który charakteryzuje się słabą dynamiką i zaskakuje wysokim spalaniem nie tylko benzyny, ale też oleju silnikowego.

Warto natomiast zwrócić uwagę na benzynowy silnik 1,4 l, ale pod warunkiem, że wybierzemy 80-konną wersję tego motoru. 75-konne, zwłaszcza te z pierwszych lat produkcji, mogą mieć problemy z zamarzającą odmą. Dobrym wyborem będzie też jednostka 1,6 l, która podobno bardzo dobrze radzi sobie z instalacją LPG.

Volkswagen Polo 9N

Jeśli zastanawiacie się nad turbodieslem, to najlepiej poszukać młodszego egzemplarza. Starsze z pewnością będą borykały się z drogimi w naprawie awariami osprzętu, typowymi dla silników Diesla. Najtrwalszy jest motor 1,9 SDI. Nie zapewnia on co prawda dostatecznie dobrej dynamiki, za to bardzo mało pali.

Pamiętać należy również o tym, że silniki 1,4 TDI uchodzą wprawdzie za bardziej oszczędne, jednak nie cieszą się trwałością, a wysokie przebiegi w ich przypadku często oznaczają początek poważniejszych usterek osprzętu.

Volkswagen Beetle 1,2 TSI Design – kult retro [test autokult.pl]Volkswagen Beetle 1,2 TSI Design - kult retro [test autokult.pl]Motoryzacyjna moda retro trwa w najlepsze. Współczesne Mini doczekało się już sześciu typów nadwozia, Fiat 500 właśnie zadebiutował w wersji 5-drzwiowej, a Citroën ze swoją linią modeli DS stara się grać na nosie innym autom segmentu premium. Na tym jednak nie koniec. W 2011 roku świat ujrzał nowe wcielenie Volkswagena Beetle. 

Dane techniczne

Wszystkie wersje tego modelu mają napęd na przednią oś przekazywany za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej albo 4-stopniowego automatu. Przednie zawieszenie to klasyczny układ z kolumnami MacPhersona. W tylnym zastosowano belkę skrętną i układ wahaczy wzdłużnych – typowe rozwiązanie dla aut segmentu B. Jak jest z poziomem bezpieczeństwa Volkswagena Polo 9N? Samochód uzyskał cztery gwiazdki w testach Euro NCAP.

Awaryjność

Najczęściej spotykane usterki to między innymi: notoryczne awarie instalacji elektrycznej, defekty alternatora, niesprawność elektrycznie otwieranych szyb, modułu przełączników, kierunkowskazów, sondy lambda oraz uciążliwe problemy ze stacyjką.

W autach sprzed modernizacji stosowano nietrwałe tuleje przednich wahaczy. Na szczęście nie dotyczy to już aut po liftingu, w których wymieniono je na elementy wykonane ze znacznie lepszych materiałów. Decydując się na egzemplarz z większym przebiegiem, koniecznie sprawdźmy stan tylnej belki, która może być już mocno sfatygowana. Poduszka silnika również nie grzeszy trwałością.

Volkswagen Golf V [awarie i problemy]Volkswagen Golf V [awarie i problemy]Ceny salonowych egzemplarzy Volkswagena Golfa często przyprawiają o zawrót głowy potencjalnych klientów, którzy marzą o takim aucie. Jednak po kilku latach od premiery na rynku samochodów używanych pojawiają się znacznie bardziej przystępne cenowo egzemplarze, dzięki temu prawie nowy Golf jest już w naszym zasięgu. Tylko czy Golf V generacji jest nadal autem o tych samych cenionych cechach co jego poprzednie generacje?

Słabym punktem tego modelu jest również elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, którego naprawa kosztuje ponad 1000 zł.

Volkswagen Polo 9N FL Wnętrze

Użytkownicy IV generacji Volkswagena Polo narzekają na niską jakość niektórych materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza. Co prawda spasowanie stoi na bardzo dobrym poziomie, ale podczas eksploatacji jedne bardzo szybko się wycierają, a z innych schodzi gumowa powłoka. Niestety, nie wygląda to zbyt estetycznie.

Auto dobrze zabezpieczono przed rdzą, korozja atakuje właściwie tylko układ wydechowy – zjawisko często spotykane w miejskich autach.

Volkswagen Polo 9N FL

Naszym zdaniem

Volkswagen Polo 9N to miejskie auto, które można polecić, ale pod warunkiem, że zakupiony egzemplarz będzie w miarę świeży. W tym przypadku jednak koszt zakupu, jak na auto tej klasy, jest dość wysoki, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją. Trzeba mieć świadomość, że w tym modelu awarie zdarzają się dość często i mogą być niezwykle uciążliwe, zwłaszcza gdy będą wymagały holowania.

Dlatego warto wybierać egzemplarze po liftingu, w których wyeliminowano chociaż niektóre z usterek. Argumentami przemawiającymi na korzyść auta są łatwa odsprzedaż używanego egzemplarza, niska utrata wartości oraz całkiem szeroka paleta silników. Ile kosztuje Volkswagen Polo 9N? Od około 11 000 do ponad 27 000 zł.

Regulamin komentowania

  • Jan Jagislaw.

    Lepiej Wybrac Yarisa.

    • TYFUS, ROMET I ATOMIZER

      zgadam się. nie tylko ze względu na technikę, ale również estetykę.

    • Rrr

      Tylko, jak jest się kobietą…

      • pp

        chyba powinno to brzmieć poprawnie : jak się jest a nie jak jest się…. z powrotem do szkoły.

        • Rrr

           Nie ucz ojca dzieci robić.

    • znawca

      Yaris ma tandetne plastiki i licznik prędkości na środku deski rozdzielczej….żeby sprawdzić prędkość podczas jazdy trzeba odrywać wzrok od drogi…porażka ta yariska!

  • Sepang

    Pamiętam że ceny tej generacji w 2004 roku zaczynały się od 39,9 tys.za 3d z silniczkiem 1.2 – jak na tamte lata były to skandaliczne pieniądze, a bardziej sensowne wersje z łatwością przekraczały 50 tys.

  • Soner3

    Z tego  artykulu  mozna odniesc wrazenie ze  dziw bierze ze ten  model  Polo  w ogole jezdzi ,  chyba ze  tylko  z wartsztatu  do  warsztatu a w srodku  jest tanio  wykonany
    A prawda  jest taka ze to  przecietnie usterkowy   samochod na tle konkurencji  z powyzej  przecietna jakoscia wykonczenia wnetrza .

  • Wiktor

    Znakomity samochód. O ile yaris z tego roku już jest jedna nogą na złomowisku bo sie wszystko w nim sypie Polo będzie robił kolejne pół miliona kilometrów. To są samochody pancerne, nie to co te tandetne fordy i toyoty.

    • Wiktor.

      Szkoda tylko, że te “tandetne Toyoty” uchodzą za najmniej awaryjne auta. A to, że VW nie ma startu do Forda pokazują Focus i Mondeo. 
      Prezentowane tutaj Polo to słaby samochód, w dodatku z beznadziejnej jakości wnętrzem…

    • pp

      teraz to pojechałeś chyba mało kto ci w to uwierzy…

  • leluś

    Dziwne że w niemieckich autach które mają około 10 lat tak zawodzi elektronika, osprzęt silnika, sam mam w domu 3 auta które mają więcej niż 10 lat, pełną elektrykę (4 el.szyby, el.lusterka i podgrzewane, abs, klima) dwa z nich już 6 i 7 rok i nic nie zawodzi, tylko że nie są niemieckie…..

    • German

      kupuj dalej opla a potem się dziw że niemieckie są zawodne.

      TYLKO VAG !

      • Iphoneuser

        wolę pchać poloneza niż jeździć vw ; o

        • cv

          I pewnie wolisz kupe od czekolady… nie masz się czym chwalić :) 

      • pp

        German ty to powinieneś iść do reklamy typu kupujcie Orlen specjalnie do niemieckich aut bo będzie lepszy niż ten do francuskich, taki jest twój tok myślenia szkoda słów.

  • koliber

    Wygląd kwestia gustu, jednym sie podoba innym nie ważna żeby było tanio w eksploatacji i mało awaryjne a takie właśnie jest Polo

  • Artu

    Skad taka oponia o tym samochodzie,mam wrazenie,ze autor nie mial poprostu szczescia i wszystkie polowki wrzucil do 1 worka.Dodam swoj komentarz jako 4 letni uzytkowniki polo z silnikim 1.2.Samochod praktycznie bezobslugowy,silnik 1.2 jest bardzo zwawy, z 4 osobami nie ma najmniejszego ptoblemu z wyprzedzaniem,wiec dziwi mnie ta opinia,chyba ze autor wozil sie Lancerem evo z 360 KM to rozumiem jego rozczarowanie.