Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge – filletcar [test autokult.pl]

Testowany egzemplarz: Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge

Silnik i napęd

Układ i doładowanie: R4, turbosprężarka
Rodzaj paliwa: Olej napędowy
Ustawienie: Poprzeczne
Rozrząd: DOHC 16V
Objętość skokowa: 1248 cm3
Stopień sprężania: 16,8
Moc maksymalna: 75 KM przy 4000 rpm
Moment maksymalny: 190 Nm przy 1500 rpm
Objętościowy wskaźnik mocy: 60 KM/l
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Typ napędu: Przedni
Hamulce przednie: Tarczowe
Hamulce tylne: Bębnowe
Zawieszenie przednie: Niezależne typu MacPherson
Zawieszenie tylne: Belka skrętna
Układ kierowniczy: Zębatkowy, wspomagany elektrycznie
Średnica zawracania: 9,3 m
Koła, ogumienie przednie: 185/55 R15
Koła, ogumienie tylne: 185/55 R15

Masy i wymiary

Typ nadwozia: Hatchback
Liczba drzwi: 5
Współczynnik oporu Cd (Cx): b.d.
Masa własna: 1035 kg
Stosunek masy do mocy: 13,8 kg/KM
Długość: 3653 mm
Szerokość: 1643 mm
Wysokość: 1551 mm
Rozstaw osi: 2300 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1409 / 1407 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 37 l
Pojemność bagażnika: 225 l

Specyfikacja użytkowa

Ładowność maksymalna: 500 kg
Maksymalna masa holowanej przyczepy: 900 kg

Osiągi

Katalogowo:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 s
Prędkość maksymalna: 168 km/h
Zużycie paliwa (miasto): 4,7 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 3,5 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 3,9 l/100 km
Emisja CO2: 104 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP: 4 gwiazdki

Cena

Testowany egzemplarz: Ok. 60 000 zł
Model od: 31 990 zł
Wersja silnikowa od: 41 990 zł

Regulamin komentowania

  • 3003

    W porównaniu ze smutną rodzinką volkswagena up! Panda robi świetne wrażenie, przede wszystkim w bardzo dopracowanym jak na tę klasę wnętrzu. 

    • Webgp

       Za 60 tysięcy myślę, że można znaleźć coś jeszcze lepszego i bardziej dopracowanego. Cena jak dla mnie porażająca (porównując do up! tam najdroższą wersję masz za ok. 50 tysięcy)

      • Wiktor.

        Najdroższa wersja Pandy też zaczyna się od 50 tysięcy, tylko że ma mocniejszy o 10 KM silnik, w dodatku turbo. Pobawiłem się trochę konfiguratorami i wygląda na to, że cena obu aut będzie bardzo podobna z podobnym wyposażeniem. A Panda zdaje się być autem praktyczniejszym

  • Hans89

    Up! miażdży jakością wnętrza każdego fiata, ale dzieciaki o tym nie wiedzą. Podobnie z wyposażeniem, w pandzie nie znajdziecie żadnej asysty bezpieczeństwa. Przy cenie pandy powinna być 2 razy lepszym samochodem od upa a jest 2 razy gorszym.

    • Wiktor.

      Dla Hansa na pewno…
      Tak samo wyposażone Panda i Up kosztują DOKŁADNIE tyle samo (dwieście złotych różnicy na korzyść Pandy), tyle, że Panda ma mocniejszy o 10 KM silnik (10%)….
      I ciekawe jakie masz w Upie asysty bezpieczeństwa…

    • Aaa

      I tak właśnie działają stereotypy powielane przez fanatyków.
      Na 100% nie widziałeś na żywo ani jednego, ani drugiego samochodu, ale potrafisz kategorycznie rozstrzygnąć ich porównanie opierając się jedynie na marce.

      Oj dzieci, dzieci…

    • asd(R)

      Tak UP miażdzy jakością wnętrza….w szczególności gołą blachą na drzwiach.

      • wewewe

        Lepsza blacha niż tandetny, rozpadający się plastik fijata.

        • Maroo

          Hmmm, a ja Ci powiem że mam Fiata i nalatałem nim 115000km – na naprawy wydałem jakieś… 350+140zł, to koszty wszystkich awarii (mowa o awariach, nie o kunach które zjadły mi kilka przewodów ;) czy o naprawach po stłuczce czy też włamaniu kretynów). Ciekawe czy gdybym wtedy kupił zamiast Punto, np Polo (było za taką samą kasę – parę stówek różnicy) to czy też suma awarii była by poniżej 1000zł? Raczej nie. A żeby było śmieszniej, zerwało się cięgno biegów i… alternator padł. Ciekawe bo alternator to japoński był, Denso wszak jest własnością Toyoty…

          Wracając do Panda/Up – podobnie kosztują przy podobnym wyposażeniu z czego silnik 0,9 Pandy jest zdecydowanie bardzo nowoczesny (TwinAir), pomimo że mi osobiście jego praca nie podoba się. Przy takich samochodach istotne są sympatie ale też troszkę wiedza, przede wszystkim jednak myślę że poza dosyć dziwną grupą zaślepionych liczy się też wygląd. I chodź to rzecz gustu to jednak Panda wygląda zdecydowanie lepiej niż Up. Up troszkę taki mini samochodzik dla emeryta (bez żadnej ujmy dla emerytów). Panda bardziej pasuje do nowoczesnej kobiety, do bycia mieszczuchem dla ludzi z poczuciem smaku a i humoru. Taki pozytywny samochodzik. Up’owi brakuje chyba właśnie tego “pozytywu”

    • Arni_t

       VW- Seicento z super wielkim bagażnikiem (jak na segment) do którego i tak nic nie wsadzisz: Up! to klasa trojaczków PSA Toyota. Każdy może kupić taki samochód na jakiego go stać i jaki mu się podoba. VW niby ma fajny ten silnik 1.0, Panda była zawsze dość dobrym mieszczuchem. A i tak rozmowa automaniaków rozbija się o jakość plastików (choć i tak się to kończy po pierwszej wizycie na gwarancji, lub przy wymianach ekploatacyjnych) Każdy samochód ma swoje wady i zalety.

    • Maroo

      Za gołą blachę to ja dziękuję ;)

  • http://www.motocentrum.pl/ motocentrum

    W związku z brakiem dużych zmian sylwetki w porównaniu z poprzednią generacją, można spodziewać się, że Panda III podbije rynek tak samo jak poprzedniczka.
    Wnętrze jest ładnie designersko wykończone, jednak na tylniej kanapie brakuje przestronności. Dodatkowym minusem jet konieczność dopłacania za wyposażenie auta tj. czujnik temperatury, elektryczne lusterka, klimatyzację oraz wiele innych rzeczy.

    • rocker

      Przecież w każdym aucie trzeba dopłacać za dodatkowe wyposażenie. No chyba, że znasz jakąś markę, która daje wszystko w prezencie?

  • Anonim

    Ze spalaniem to trochę przegięcie. 7-8l/100km to bzdura. Kilka lat temu jeździłem za granicę Doblo z takim samym silnikiem. Na autostradach z prędkościami 130-160km/h i nigdy spalanie nie doszło do 7l…

  • cała prawda

    Fort  gówno wort a ford i fjat to jeden brat.

  • taka prawda

    Fort gówno wort a ford i fjat to jeden brat !

  • Zoltar

    60 tyś. za micro autobusik. Niezłe przegięta cena za ten kredens na kółkach.
    Fajnie się w nim zasiada na przedni zydelek. Nawet nie trzeba zginać nóg, siedzisko jest niemal na wysokości pośladków dorosłego człowieka. W sumie w sam raz dla naszego sprawnego inaczej społeczeństwa.

     

  • koliber

    W porównaniu z Pandą II wygląda super, szkoda że mocno podskoczyli z ceną, tym bardziej że maja nową poważną konkurencję w postaci trojaczków z VAGa UP nie tylko jest tanszy ale i ma wiekszy bagażnik

  • Eko

    no, no całkiem niezłe się prezentuje