Pakiet dla diesla – Heico V40 D4 Automatic (2012)
Niemieckie Heico Sportiv wypuściło na rynek pierwsze pakiety wzmacniające silniki Volvo V40. Na razie oferta dotyczy modeli z jednostkami wysokoprężnymi. Przykładem wozu z zestawem Heico jest Volvo V40 D4.
20.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Niemieckie Heico Sportiv wypuściło na rynek pierwsze pakiety wzmacniające silniki Volvo V40. Na razie oferta dotyczy modeli z jednostkami wysokoprężnymi. Przykładem wozu z zestawem Heico jest Volvo V40 D4.
Heico Sportiv od wielu lat zajmuje się kompleksowym tuningowaniem samochodów produkowanych przez szwedzkie Volvo. W ofercie niemieckiego warsztatu są zarówno przeróbki wizualne, jak i modyfikacje mechaniczne obejmujące zmiany zawieszeń, układów hamulcowych, poprawki silników itd. Przez lata Heico stało się nadwornym tunerem Volvo i w niektórych salonach ze szwedzkimi samochodami można nabyć od razu auta podkręcone przez Heico.
Jakiś czas temu ekipa Heico rozpoczęła pracę nad programem pozwalającym odmienić Volvo V40. W tej chwili dostępne są już modyfikacje wizualne, zmiany w zawieszeniu oraz kity podnoszące moc silników diesla. Proponowane przez siebie poprawki tuner zaprezentował na modelu V40 D4.
Ulepszenia optyczne są skromne i dopiero dłuższe przyjrzenie się autu pozwala odkryć, co dodali styliści Heico. Nowe części to: nakładka na przedni zderzak, zintegrowany z imitacją dyfuzora fartuch pod tylnym zderzakiem i cztery owalne końcówki rur wydechowych. Volvo jeździ na kołach z nowymi 18- lub 19-calowymi felgami, które malowane są na trzy różne kolory. Trzeba przyznać, że czerń obręczy dobrze pasuje do bieli nadwozia.
Pojazd został także obniżony o 30 mm – tuner wykorzystał sportowe sprężyny.
Oznaczenie D4 w nazwie Volvo V40 świadczy o tym, że do napędu producent wykorzystał 2-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym. Volvo wykorzystało oczywiście wszystkie standardowe rozwiązania techniczne, żeby motor osiągał jak najwyższą moc i spalał jak najmniej paliwa. Jest więc zasobnikowy wtrysk paliwa oraz doładowanie za pomocą turbosprężarki.
Kierowca seryjnego Volvo V40 D4 ma do dyspozycji 177 KM mocy maksymalnej przy 3500 obr./min i aż 400 Nm momentu obrotowego w przedziale od 1750 do 2750 obr./min. Dzięki takiej mocy to zgrabne kombi od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,30 s i rozpędza się do 215 km/h (ze skrzynią automatyczną).
Heico Sportiv opracowało program zarządzający silnikiem, który sprawia, że sprint do setki jest w stuningowanym aucie krótszy o całą sekundę, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Poprawa osiągów była możliwa, bo nowe ECU zwiększa moc serca Volvo do 195 KM, z kolei moment obrotowy wynosi teraz 480 Nm.
Obecnie firma przygotowuje ofertę do jednostek spalających benzynę, jednak badania jeszcze trochę potrwają i kity do wersji T3, T4 i T5 na rynku pojawią się prawdopodobnie bliżej zimy.
Dane techniczne
- Typ: R5, ZS, D5204T6
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 195 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 98,29 KM/l (seryjny – 89,21 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
Masy i wymiary:
- Długość: 4369 mm
- Szerokość: 1783 mm
- Wysokość: 1390 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2647 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,60 s
- Prędkość maksymalna: 225 km/h
Źródło: carscoop