Volkswagen Golf VII – polski cennik

Wczoraj rozpoczęła się oficjalna przedsprzedaż nowego Volkswagena Golfa w naszym kraju. Siódma generacja auta jest już dostępna w salonach i co ciekawe, auto jest tańsze od swojego poprzednika. Ile trzeba zapłacić za nowy niemiecki kompakt?

Podobnie jak poprzednik, nowy Golf dostępny jest w trzech liniach wyposażenia Trendline, Comfortline oraz topowa Highline. Do elementów wyposażenia podstawowego można zaliczyć siedem poduszek powietrznych, system kontroli stabilności, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację Climatic, elektryczny hamulec postojowy czy system start&stop.

Volkswagen Golf VI 1,4 TSI Highline – czas poznać prawdę [test autokult.pl]Volkswagen Golf VI 1,4 TSI Highline - czas poznać prawdę [test autokult.pl]Volkswagen Golf – król kompaktów, ideał, wzór oraz niekwestionowany lider swojej klasy. Czy oby na pewno te wszystkie chwalebne epitety których pełno w prasie oraz...

Za podstawowego Golfa Trendline z benzynowym silnikiem 1,2 TSI o mocy 85 KM trzeba w polskich salonach zapłacić 59 990 zł, czyli o 1000 zł mniej w porównaniu do poprzedniej generacji. W przypadku wersji pięciodrzwiowej, Volkswagen życzy sobie 1180 zł dopłaty. Lista dodatków jest dość długa, jednak ceny nie wydają się aż tak wysokie.

VW Golf VII

Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne kosztują 700 zł, panoramiczny szklany dach 3670 zł, aktywny tempomat z Front Assist 1970 zł, kamera cofania 900 zł, a złącze multimedialne 250 zł. Niestety nawigacja Discover Pro to już wydatek rzędu 8060 zł.

Podstawowy silnik 1,2 TSI nie jest dostępny z siedmiostopniową przekładnią DSG. Pojawia się ona w jego mocniejszej wersji produkującej 105 KM oraz w pozostałych jednostkach, czyli 1,4 TSI 122 KM i 140 KM, a także turbodieslach 1,6 TDI 105 KM i 2,0 TDI 150 KM. Silniki wysokoprężne zaczynają się od 74 090 zł, a każda jednostka poza 1,2 TSI i 1,6 TDI dostępna jest wyłącznie w wersjach wyposażenia Comfortline lub Highline.

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 245 KM BlueMotion – wódz? [test autokult.pl]Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI 245 KM BlueMotion - wódz? [test autokult.pl]Anglicy mają królową Elżbietę II, Polski Związek Piłki Nożnej – Grzegorza Lato, a każde szanujące się plemię swojego wodza. Czy Volkswagen Touareg,...

Żeby stać się właścicielem topowego turbodiesla 2,0 TDI 150 KM, nawet z sześciobiegową manualną skrzynią, trzeba zapłacić już 91 490 zł za wersję Highline. Skrzynia DSG wymaga 7900 zł dopłaty.

Regulamin komentowania

  • Piorun

    Ogólnie drogo, w zamian dostaje się mit niezawodności. Toyota rządzi. 

    • Damian Kursa

       jak to w reklamie było “…być może ta toyota będzie także jego…” dziś auto to 6/10lat i na przemiał…

    • antysuv

      zgadzam sie z tobą. śmieszne pieniądze za tak brzydkie, nudne i zaskakująco AWARYJNE auto. za tą cene można mieć Toyote Corolle, auto znacznie sprawniejsze, ładniejsze, bardziej eleganckie, wielokrotnie mniej awaryjne, w wersji podstawowej dwa razy szybsze, no i nie będące aż do tego stopnia nudne. 
      golf jest nudny jak flaki z olejem. zawsze był i widze, ze wieśwagen nie robi nic, żeby to zmienić. to auto po prostu MA być nudne, MA być przeciętne i NIE MOŻE być zbyt bezawaryjne, bo jeszcze ktoś za dlugo pojezdzi bez napraw w ASO…

      • Bob

        Corollę porównujesz z Golfem? Może miałeś na myśli Jettę albo Aurisa. Albo tak, albo siak. Nie wiem jakie są założenia VW, ale na pewno takie, że auto ma być wzorem bezpiecznego kompakta, dosyć oszczędnego i ma podchodzić w gusta jak największej grupie klientów. Z nowym bogatszym wyposażeniem w standardzie pewnie będzie jeszcze łatwiej zrealizować te założenia. Takie realia.

        • antysuv

          porównuje zakres cenowy. tak jak powiedziałem, za te pieniądze można mieć o wiele szybsze, ładniejsze i sprawniejsze auto.

      • Bob

        Corollę porównujesz z Golfem? Może miałeś na myśli Jettę albo Aurisa. Albo tak, albo siak. Nie wiem jakie są założenia VW, ale na pewno takie, że auto ma być wzorem bezpiecznego kompakta, dosyć oszczędnego i ma podchodzić w gusta jak największej grupie klientów. Z nowym bogatszym wyposażeniem w standardzie pewnie będzie jeszcze łatwiej zrealizować te założenia. Takie realia.

      • soner

        Czytajac te wypociny  nasuwa sie pytanie czy  szkola podstawowa skonczona? Gramatyka – dramat,  logika – zero 
        Jak  mozna byc  niezbyt bezawaryjnym?

        • antysuv

          w szkole podstawowej przerabia się czytanie ze zrozumieniem, co ewidentnie u ciebie kuleje ;) napisałem, że to auto “nie może być zbyt bezawaryjne”, a nie “niezbyt bezawaryjne”. polecam okulary, ew. korepetycje z czytania

      • Adam

        Słabo patrzyłeś, bo za te 100 tys. zł które kosztuje Golf 2.0 TDI spokojnie można wybierać między Avensisem 2.0 D4D a Mondeo 2.0 TDCI

        • Piotrek

          Każdy kto nie jest debilem wybierze Golfa bo jest milion razy lepszy od avensisa i mondeo. Dlatego Golf jest skazany na sukces. Jest po prostu zbyt dobry by się słabo sprzedawać mimo twojej ogromnej nienawiści.

        • Anonim

          Szczególnie jak ktoś potrzebuje dużego bagażnika, np. do przewozu psa albo wózka dziecięcego.

        • antysuv

          co jest w golfie lepsze? :) slabszy silnik w podstawowej wersji? większa awaryjność? nudny jak flaki z olejem design? czy może wyższa, pomimo wyżej wymienionych argumentów cena? to auto kupią ludzie ze względu na to, że “to niemieckie auto”. tylko, że nawet niemcy w swojej hierarchii mają auto, które jest absolutnie na samym dole. golf na pewno jest skazany na sukces wśród twojej wsi, gdzie ludzie widząc logo volkswagena myślą, że to super klasa i luksus, podczas gdy to szczyt wiochy i syfu ;)

          BTW, podaj mi jakiekolwiek gorsze i nudniejsze niemieckie auto od golfa. bo aż ciekaw jestem.

    • 123T

      A którym to modelem Toyota rządzi? Bo nie nadążam? Chyba nie piszemy o pokracznym Aurisie z przestarzałymi silniczkami, fatalnym wnętrzem jak z Dacii Sandero i mizernym prowadzeniem. A jeśli jednak piszemy o Aurisie to gdzie on rządzi? bo w europie jest poza pierwszą dziesiątką najczęściej kupowanych kompaktów, którą to dziesiątkę otwiera oczywiście Golf …

  • rocker

    Wczoraj wszedłem na stronę konfiguratora. Niestety, wybór silników mizerny, wersji wyposażeniowych także – trochę niewspółcześnie. W dodatku, by wyjechać rozsądnie wyposażonym golfem z silnikiem powyżej 100KM trzeba zapłacić grubo ponad 70tys. 

  • Goetia0

    Biorąc pod uwagę koszty dodatków to i tak wychodzi drogo w porównaniu z azjatycka szeroko rozumianą konkurencją, a systemy którymi szczyci się producent i tak pozostały jako opcja za grube pieniadze. A co do jakości nie odbiega wcale dużo od Azjatów wystarczy pójsć do kilku salonów i sprawdzić, trwałość to i tak zależy od użytkowników. Plus za wyposażenie którego poprzednie generacje nie miały.

    • Bartek78

       Dokładnie… widać coraz bardziej siłę motoryzacyjną dalekiego wschodu Hundai czy KIA po prostu robią równie dobre, jak nie w pewnych względach lepsze sprzęty o cenie nie wspominając. VW nie mógł z ceną inaczej postąpić.

      • Goetia0

        Nie chodziło mi tutaj o Koreańczyków, ale głównie o japońskie marki które jednak dla Kii i Hyundaja pozostają wzorem do naśladowania. Dostajesz ,,więcej za mniej”. Koreańczycy faktycznie oferują dobrze wyposażone auta za dosć niską względem konkurencji cenę. Osobiście uważam że najlepsza oferta cena- wyposażenie nie oferuje skoda jak się ogólnie przyjęło, tylko właśnie Hyundai- Kia. Wystarczy wejść na strony oficjalne i porównać cenniki. A wracając do Vaga obniżka ceny nie czyni ich tanimi, a lekka wzwyżka ceny aut azjatyckich nie czyni drogimi.

  • Damian Kursa

    Hmm za nieco ponad 60tys. mam niebo lepszą Octavie z silnikiem pełnolitrażowym 1.6 i niezłym wyposażeniem w standardzie + niebo lepszą stylistyke oraz duży bagażnik prawie jak w moim volvo 940…

    • Adad

      co rozumiesz przez “silnik pełnolitrażowy”?

      • Damian Kursa

        Odwrotność do małolitrażowego ;) Przykład auto wielkości mojego volva (mondeo) ma 1.0 3cylidry zamiast 5/6 przy 2.5/3litry lub właśnie golf nie lepszy 1.2 to może “dwójkę” sprawnie napędzał ale nie obecnego gdzie świetnie by pasował 1.6/1.8.

    • Adam

      Od kiedy to stara Octavia z silnikiem z poprzedniej dekady jest lepsza od Go0lfa?

      • Gutek A4

        ja od dawna tak twierdzę, też wolałbym oktavie która dobrze wyposażona potrafi wyglądać elegancko. A golf?? jak golf skończył się

        • soner

           Co  ma oznaczac ze Golf sie skonczyl?

  • Hem84

    nnnnnnuuuuudddddaaaaaaa jak to coś będzie wyglądało jak zaparkuje kolo alfy romeo gulietty? jak projekt sprzed 20 lat!!! a niezawodność to bzdury vw też ma typowe usterki i awaryjne niektore silniki i akcje serwisowe i czesci z chin itd a z silnikami fsi tfsi i tsi bylo duzo niedobrego zanim je ulepszono a i tak trwaloscia nie grzesza o 2.0 tdi pd to juz ksiazki awarii pisano

  • Hem84

    bez jaj kia ceed juz jest ladniejesza i nawet deske rozdzielcza ma lepsza…

  • Ja

    pffffffffff……………możecie sobie psioczyć i lamentować, mądrować się i marudzić. Ale niestety nic to nie zmieni i dalej będzie najchętniej kupowanym kompaktem.

    • Wiktor.

      Zaraz po Focusie :D

    • Goetia0

      Zapomniałeś dodać ze tylko w europie :)

  • drum

    Ludzie mają tendencje do zycia mitami. Jak 20 lat temu Volkswagen uchodził za auto mało awaryjne tak wielu osobom wydaje się, ze w świecie się nic nie zmienia, że dany trend się nie odwróci, że reszta świata stoi w miejscu.

    A  Volkswagen w kwestii jakości aut został już dawno prześcignięty. Nawet ośmieliłbym się powiedzieć, że Fiat przegonił Volkswagena lub na pewno dogonił.

    Volkswagen kompletnie nie ma odniesienia cen względem jakości tych samochodów na obecne czasy.

    Paradoks polega też na tym, że niedoceniane konstrukcje azjatyckie, wręc zwyśmiewane, stały się autami poularnymi i jakościowo praktycznie bez zarzutu jeśli zestawimy je z takim Volkswagenem. Wiem, dla wielu osób to nie do pomyślenia, ale takie są fakty.

    Volkswagen  cierpi na jeszcze jedną bolączkę i to od dłuższego okresu czasu. Mianowicie stylistyczną bezpłciowość i banalność.

    Nie jestem fanem jakiejś konkretnej marki, ale nigdy nie podobała mi się stylistyka tego koncernu i jego odnóg w postaci takiego, na przykład, Seata.

    • Anonim

      Popieram całkowicie! Niestety starsze osoby, które żyją mitami z przeszłości np. myślą tak samo o Nokii, że są to najlepsze telefony i nie do zajechania, ale rynek wygląda zupełnie inaczej i tak samo jest z samochodami. Teraz jeżeli ktoś szuka samochodu uniwersalnego w czasach kryzysu to woli kupić korzystnie cenowo Skodę albo Hyundaia czy Kię, które biją konkurencje na głowę i tak wygląda sytuacja.

      • soner

        A to  co  ty wypisujesz nie jest  mitomania?
        Tu jest  statystyka sprzedazy  w klasie kompakt w Europie 2011
        1.Golf 578,000

        2. Astra 327,000

        3.Focus 309,000

        4.Megane 251,000

        5.Octavia 186,000

        6. P 308 155,000

        7. Audi A3 143,000

        8. BMW 1 135,000

        9. C4 113,000

        10. I30 101,000

        11.Auris 95,000

        12.Giulietta 79,000

        13.Cee’d 72,000

        14. Leon 71,000

        15. B Class 64,000

        16. Civic 47,000

        17. Cruze 37,000

        18. Jetta 37,000

        19. Mazda3 35,000

        20. Bravo 32,000

        21. Scirocco 27,000

        22. Corolla 27,000

        23. C30 15,000

        Dalej  bedziesz twierdzil  ze klient woli Kia  czy  Octavie ?
        Ja uwazam  ze wiekszosc ludzi z premedytacja  woli  wypisywac dyrdymaly zamiast skorzystac z mozliwosci  jakie daje internet i  poznac fakty.

        • Anonim

          Różne czynniki wpływają na ludzkie osądy. Często jest tak, że ludziska zwyczajnie bronią swojego wyboru. Coś ich skłoniło do kupienia Skody lub Focusa i będą całemu światu udowadniać, że ich decyzja jest optymalna, a każda inna byłaby katastrofalna. 
          Dziwne jest, że w ocenie nie jest ważne jak auto jeździ. Jaki jest komfort  podróżowania. Jakie ma w końcu dostępne wyposażenie. Nie wiem w ogóle po co właściciele samochodów innych marek zabierają tak gremialnie głos na temat Golfa. Mają jakiś problem ambicjonalny ?Golf, to samochód jak każdy inny. Po co te emocje. 
          W obecnej chwili Golf oferuje najbogatsze wyposażenie komfortowe wśród kompaktów, włącznie z (absolutnie tylko dla pedałów i bab jak twierdzą prawdziwi kierowcy) skrzynią DSG. Czy znacznie tańsza Skoda da takie same możliwości w zakresie komfortu i wyposażenia. Poza DSG oczywiście. Absolutnie NIE.
          Mondeo w cenie zbliżonej do Golfa, to totalny golas no wiec jak to porównywać ? 

        • antysuv

          wlasnie te dane świadczą o życiu ludzi mitami. ślepo wierzą, że kupują dobre auto i przepłacają, chociaż naprawdę tak nie jest. ci ludzie nie wiedzą, że vw już nie jest dobrą marką i, że za te pieniądze można mieć coś znacznie lepszego: mniej awaryjnego, szybszego, sprawniejszego, ładniejszego

        • Dark13

           Jasne, oni nic  nie wiedza -  to  sami  idioci
          Na  tej  ziemi  ocalales tylko  ty -  jedyny  myslacy
          Jak czytam te bzdety  to …ah  szkoda komentowac

  • soner

    Tani  nie jest  ale Golf nigdy  nie byl najtanszy , ma wyrobiona  klase  i  z tego  korzysta.Trudno  sie dziwic.
    I tak jest tanszy  od poprzednika i  lepiej  wyposazony 
    Trzeba poczekac na  pierwsze testy.
    Z tego  co  widzialem  to  nowe A3  w tescie  auto zeitung wrecz roznioslo  BMW 1a Golf jest  bardzo mocno  osadzony  na tym  Audi

  • http://www.facebook.com/maciej.kukielka Maciej Kukiełka

    mam cennik Golfa 3d i 5d z 2009r. i tak dla przykładu najtańsza wersja z silnikiem 1,4 85KM kosztowała 52 440zł, a 5d 53 440zł. Więc nie jest tańsza VII generacja :) 

    • Anonim

      Ale mamy już rok 2012.

  • Motor05

    kawał konia i tyle w tym temacie

  • NajPL

    http://www.facebook.com/najPLto co Polskie, to co Lubię ! : )

    zapraszam

  • alfisti

    Czym toto się różni od V i VI?? :P

    • Adam

      płytą MQB, osiągami, zużyciem paliwa, nawigację online, aktywnym tempomatem z hamowaniem przed przeszkodami itd.

    • Gutek A4

      powinni go nazwać GOLF 6,5 albo nawet GOLF 6 i 1/4, nie będzie łatwo je odróżnić na  ulicy, GOLF nihil novi

  • jdm as fuck

    nowy wstrętny sweter, matko boska :D

  • pp

    gdybym miał go kupić to szczerze nie ma fajnego bezawaryjnego i oszczędnego silnika, przecież to co oferują jest skalkulowane na 150 tys przebiegu, jest u nas w rodzinie TSI i pali to jak smok 10l/100km to z palcem w … mozna uzyskać. i pewnie niedlugo coś w nim jeb…

    • Adam

      1.6 TDI to niby co?

  • Ikar13

    Proszę poczytać o silnika 1,4 TSI !!! – większość to katastrofa – ciekawe czy coś poprawili, czy nadal taka tragedia – silnik do 150 tyś. km – potem ŚMIEĆ

  • Okil

    Co to za filozofia 1.2, 1.4 z turbo które są wyżyłowane… -.- wiem to teraz modne, ale uważam za badziewie takie połączenia

  • Norris65

    Kolejny nudny vag, stylistyka z lat 90 i te same tandetne silniki.

    Stado lemingów znów będzie się masturbowało wynikami sprzedaży i opiniami motoryzacyjnego plebsu, który nie cierpi samochodów, dlatego kupuje niemieckie.

    Lepiej skierować się do salonów Citroena albo Kia. Piękne i ciekawe samochody, o dobrej renomie.

    • wik

      Citroen i dobra renoma? Jest równie beznadziejny co VAG.

  • koliber

    Porównujac z poprzednikiem jest całkim niezła cena, szczególnie przy zmianach jakie posiada Golf VII, nawet niektórzy konkurenci kosztują teraz więcej