Nowa generacja Mazdy MX‑5 z turbodoładowanym silnikiem 1,3 l
Od kilku miesięcy oficjalnie wiadomo, że kolejna generacja Mazdy MX-5 będzie projektem blisko spokrewnionym z Alfa Romeo Spider.
Od kilku miesięcy oficjalnie wiadomo, że kolejna generacja Mazdy MX-5 będzie projektem blisko spokrewnionym z Alfa Romeo Spider.
Według głównego stylisty projektu - Akira Tamatani - samochód ma zbliżyć się nieco bardziej do segmentu premium za sprawą bardzo bogatego wyposażenia, wysokiej jakości wykonania i dużych możliwości indywidualizacji auta. Mazda opracowana wspólnie z Alfa Romeo ma być lżejsza o około 100-150 kg od obecnej generacji modelu MX-5, tak żeby zbliżyć się do granicy 1000 kg. Niższa masa własna i ekskluzywne wykończenie to jednak nie koniec zmian. Ta najbardziej kontrowersyjna zajdzie pod maską.
Według źródeł wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności 2,0 l zostanie zastąpiona przez turbodoładowany silnik 1,3 generujący około 200 KM mocy. Dostępna ma być również mocniejsza i odchudzona wersja, która będzie pełnić funkcję "torowej zabawki". Projekt miałby mieć premierę i trafić do produkcji w 2015 roku.