Jeszcze lepszy – Geiger F‑150 Harley Davidson (2012)

Jeden z największych w Europie importerów aut amerykańskich proponuje modyfikacje mechaniczne najpopularniejszego pick-upa w USA – Forda F-150. Ta ciężarówka po tuningu dysponuje mocą ponad 550 KM!

Jeszcze lepszy – Geiger F-150 Harley Davidson (2012)
Olgierd Lachowski

25.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49

Jeden z największych w Europie importerów aut amerykańskich proponuje modyfikacje mechaniczne najpopularniejszego pick-upa w USA – Forda F-150. Ta ciężarówka po tuningu dysponuje mocą ponad 550 KM!

Przez dziesięciolecia Ford F-150 był i jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Stanach Zjednoczonych. Jego roczna sprzedaż wynosi średnio 600 000 egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że Ford stara się co jakiś czas uatrakcyjnić swoją ofertę specjalnymi seriami tego pick-upa lub, jak nazywają go Amerykanie, ciężarówki.

Do tych specjalnych wersji zalicza się na przykład odmiana Harley Davidson, która jest oferowana od 2005 roku. Auta w tej wersji mają podwójną kabinę i najmocniejsze instalowane przez Forda w F-150 silniki.

Najnowszy model Harley Davidson został uzbrojony w 417-konny silnik V8 o objętości skokowej 6,2 l. Motor generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 590 Nm, który jest przekazywany do 6-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej. Właśnie takie auto jest importowane do Niemiec przez firmę Geiger, która jest jednocześnie największym europejskim tunerem aut zza oceanu.

Mechanicy z Monachium uznali, że prawie 420 KM mocy to za mało i wstawili do pomocy jednostce napędowej sprężarkę mechaniczną. Dzięki niej moc skoczyła do imponujących 558 KM (to więcej niż mają Mercedesy E 63 AMG czy CLS 63 AMG), a to z kolei pozwoliło zwiększyć prędkość maksymalną pick-upa. Teraz wynosi ona 240 km/h i jest blokowana elektronicznie.

W porównaniu z normalnym F-150 ten przerobiony przez Geigera jest aż o 100 mm niższy za sprawą nowego zawieszenia. Tak samo jak auto seryjne, pick-up po tuningu ma 22-calowe felgi, ale obręcze mają inny wzór.

Za samochód po modyfikacjach w Monachium trzeba wyłożyć 69 900 euro (opłaty obejmują podatki).

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6210 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 558 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 89,86 KM/l (seryjny – 67,15 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Długość: 6195 mm
  • Szerokość: 2012 mm
  • Wysokość: 1820 mm (- 100 mm)
  • Rozstaw osi: 3975 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 240 km/h

Źródło: motorvision

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)