Oklejony – BBM Motorsport Golf GTI (2012)

Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.

Oklejony – BBM Motorsport Golf GTI (2012)
Olgierd Lachowski

06.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:46

Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.

Wybór padł na wersję GTI, czyli Golfa z 2-litrowym silnikiem doładowanym turbosprężarką. Kierowca auta opuszczającego bramy fabryki w Wolfsburgu ma do dyspozycji 210 KM mocy przy 5300-6200 obr./min i 280 Nm momentu przy 1700-5200 obr./min. Dzięki takiemu silnikowi ten Golf do ślamazarnych nie należy. Dowodem jest czas przyspieszania do 100 km/h w 6,90 s oraz prędkość maksymalna wynosząca 240 km/h.

Obraz

Ponieważ jednostka napędowa nie jest wolnossąca, ale doładowana, to najprostszym sposobem wyciśnięcia z niej większej liczby koni mechanicznych jest zmiana oprogramowania silnika. Tak też zrobili mechanicy BBM. Do tej zmiany dołożyli również sportowy układ wydechowy, co pozwoliło wywindować moc do 271 KM, a moment obrotowy do 380 Nm.

Zadbano też o lepsze hamulce, które dostarczyła firma StopTech, jak również o nowe części zawieszenia (nie wiadomo, co konkretnie zmieniono) przygotowane przez KW oraz koła z 20-calowymi felgami, które ledwo mieszczą się w nadwoziu.

Obraz

Najłatwiej jednak zauważyć nietypowo wyglądające nadwozie. Większość została oklejona niebieską matową folią. Takie części jak pokrywa silnika, obudowy zewnętrznych lusterek i imitacja tylnego dyfuzora są z włókna węglowego lub folii je naśladującej. Aby się bardziej wyróżniać, BBM postawiło na wizualną asymetrię w przedniej części auta i lewy błotnik ozdobiło inną okleiną niż resztę Volkswagena.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 271 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,59 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1393 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,14 kg/KM (seryjny – 6,63 kg/KM)
  • Długość: 4213 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)