Škoda Rapid – garść oficjalnych informacji i obszerna galeria [wideo]

Škoda nareszcie udostępniła oficjalne oświadczenie prasowe dotyczące nowego modelu Rapid. Zostało ono poparte obszerną galerią i filmem wideo, które prezentują model Rapid z każdej strony.

Czeski producent znajdujący się pod skrzydłami koncernu VW AG twierdzi, że model Rapid został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym Škody, czego wyrazem są perfekcyjne proporcje oraz ostre i wyraziste linie. Może są to trochę górnolotne określenia, jednak trzeba przyznać, że samochód prezentuje się bardzo przyzwoicie.

Škoda Yeti 1,8 TSI Experience – rozwiązanie optymalne [test autokult.pl]

Škoda Rapid mierzy 4483 mm długości, 1706 mm szerokości i 1461 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2602 mm. Najnowszy liftback Škody został zaprojektowany jako pojazd rodzinny, a więc miejsca w środku jest sporo. Dodatkowym atutem jest duża ilość schowków, gdzie można pochować drobiazgi.

Jak na Škodę przystało, kokpit pojazdu jest bardzo schludny i ergonomiczny, dzięki czemu każdy bez problemu powinien odnaleźć się we wnętrzu Škody Rapid. Ci, którzy już myślą o zakupie prezentowanego modelu, z całą pewnością ucieszą się z faktu, że bagażnik modelu Rapid ma aż 550 litrów pojemności. Przestrzeń ładunkowa po złożeniu tylnych siedzeń pomieści już 1490 litrów.

Škoda Octavia RS 2,0 TFSI DSG – idealny kompromis? [test autokult.pl]

Škoda Rapid w zależności od wybranej opcji silnikowej będzie dostępna z 5- lub 6-biegową skrzynią manualną lub przekładnią DSG. Gama silnikowa prezentuje się następująco:

  • 1,2 l MPI (75 KM i 112 Nm),
  • 1,2 l TSI (86 KM i 160 Nm),
  • 1,2 l TSI (105 KM i 175 Nm),
  • 1,4 l TSI (122 KM i 200 Nm),
  • 1,6 l TDI (90 KM i 230 Nm),
  • 1,6 l TDI (105 KM i 250 Nm).

Regulamin komentowania

  • Lol

    Ladna Skoda. W srodku tez ok, sporo miejsca z tylu no i oparta na technologi VW :D

    • antysuv

       to akurat jest spora wada, bo nowe wieswageny psuja sie naprawde szybko :]

      • antydebil

        Co prostacki 15 latek może wiedzieć o samochodach w których nawet nie siedzią? Dokładnie… nic. wieswagenem to cie stara nazywa.

      • antydebil

        Co prostacki 15 latek może wiedzieć o samochodach w których nawet nie siedzią? Dokładnie… nic. wieswagenem to cie stara nazywa.

      • koliber

        Tu akurat bym się nie zgodził, VW nadal są samochodami na które warto postawić a to że jest trochę więcej awarii od poprzedników to normalna rzecz w tych czasach, nie ma producenta który produkowałby samochody bezawaryjne, mamy czasy gdzie nie wystarcza już sam silnik jeszcze może na gaźniku, lecz każdy ma sporo elektroniki

  • Anonim

    Tekst artykułu przedrukowany z prospektu?

    • Anonim

      Nie z prospektu, z “oficjalnego oświadczenia prasowego dotyczącego nowego modelu” o czym jest wyraźnie mowa w pierwszym zdaniu.

  • Jaras2006

    środek do bólu prosty, szału nie ma ale są ludzie którym to przypadnie do gustu

  • Wcooba

    Z tego co mi wiadomo Rapid to nie sedan?

  • Marcin P Kowalewski

    Jak można sedana o mocy max. 122 KM nazwać ‘rapid’…..

  • c2h5cho

    Na co to komu?

  • Fear_pl

    Kolejny dupowóz od Skody. Kiedy w końcu oni znajdą jakiś własny styl, a nie to rzeźbienie prostokątów. Solidnych, ale bezpłciowych na maxa :(

    • Mosfet29

       Zdaje sie chyba zadna marka  w Europie tak dobrze sie nie rozwija i  nie bije rekordow sprzedazy.
      To  chyba swiadczy  o  tym  ze  obrali  dobra droge czy  nie?
      Nie wiem  czy  to ogarniasz ale celem  takiej  formy  jest  mozliwie najwieksza  sprzedaz .
      Alfa  ma swoj  styl  i od 20 lat  nie  przyniosla  promila zysku
      Zalozysz swoja firme  to  zrozumiesz   zasady  rynku  a  na razie spinaj  sie zeby  zdawac z klasy  do  klasy

      • Fear_pl

        Spoko spoko “chłopczyku” klasy to ja już bardzo dawno temu pozdawałem, więc mi tu z takimi tekstami nie wyskakuj.
        Po prostu twierdzę, że Skoda, mimo że robi solidne auta, jakoś nie może znaleźć własnego stylu, podobne problemy zresztą ma Toyota czy kompletnie zagubione Subaru. Wystarczy popatrzeć na Koreańskie marki, które ostro wypracowały sobie własny styl, a ich sprzedaż już niedługo dogoni Czechów, więc jak się chce to się da :) 

        • Patryk

          Co do toyoty i spółki to się zgadzam, ale co do skody nie mogę się zgodzić. Przecież ten rapid wygląda jak skoda. Od razu widać, że to skoda, design jest tylko unowocześniony.

  • Werladyn

    brakuje czegoś mocniejszego, jakiegoś 140-160KM co by to miało siłę jechać :/

    • antysuv

       zgadzam sie…

    • Anonim

      Rapid ma być przede wszystkim tanim pojazdem dla rodziny, a nie autem sportowym. Do komfotowej jazdy i wyprzedzania w trasie 122km wystarcza w octavii, więc w rapidzie pewnie też starczy. Aczkolwiek mówi się o tym że będzie niedługo wersja RS. Tylko co do tej przestronności w środku to mam pewne wątpliwości – 1,7m to mało, moje auto tyle ma i zdarza mi się szturchać pasażera obok, a wcale jakiś bardzo szeroki w barach nie jestem.

  • Siekierka

    Skoda ma być praktyczna i jeszcze bardziej konserwatywna od VW. Niestety, to budżetowa marka. Jedynym małym wybrykiem jest chyba obecny Superb – który w każdym porównaniu objeżdża Passata jak chce. Stąd też zestawienie Skody do szeregów… bo przecież VW musi być najlepsze i w ogóle cudowne. Chociaż ten model wygląda dość nowocześnie – cieszy mnie to, że nastają w końcu jakieś nowsze czasy w motoryzacji – nowe Clio, teraz Rapid. Ta linia nadwozia się szybko nie opatrzy… długo będzie nowoczesna.

    • Anonim

      W ostatnim auto moto superb przegrał z passetam, więc da się :p

      W większości kategorii jest podobnie, z lekkim wskazaniem na superba, natomiast w kategorii układ jezdny vw wygrał ogromną przewagą.

  • Piotr1

     W jaki segment to celuje?

    • Anonim

      Mały kompakt/duży segment B, trochę ma zastąpić octavię, która w następnej generacji ma być większa i trochę wyżej pozycjonowana.

      • Tomi

        mówiąc w skrócie Rapid to taka Fabia z bagażnikiem. Całość mi się podoba

      • Tomi

        mówiąc w skrócie Rapid to taka Fabia z bagażnikiem. Całość mi się podoba

  • Piotr Christopher

    Może i skoda ma być praktyczna i tak dalej ale jak dla mnie powinna troszkę polotu jednak mieć…I prawda-przydałby się jakiś mocniejszy silnik-może z turbo?:)

    • pawleST

       1,2 l TSI (86 KM i 160 Nm),1,2 l TSI (105 KM i 175 Nm),1,4 l TSI (122 KM i 200 Nm),1,6 l TDI (90 KM i 230 Nm),1,6 l TDI (105 KM i 250 Nm)

      turbo:)

      • Piotr Christopher

        chodziło mi o coś mocniejszego koło 170km…a nie 1,2 TSI…:)
        :D

  • Sau

    Prosiłbym zeby kto wytłumaczył po co montuja te idiotyczne asymetryczne lusterka w skodach i vw. Do czego to przypiac? Ani to ładne ani to nie spełnia żadnej funkcji pomijajac fakt ze w prawym lusterku zupelnie nic nie widac

  • Goetia0

    Tak naprawdę to jedyna marka wypuszczająca seryjnie liftbacki na taką skalę, wyglad sedana i praktycznosc hatchbacka, co jest wielką zaletą tej marki. W tej kwestii konkurencja jest w tyle. Szkoda tylko że design nie zmienił sie od lat 90tych i wyglądają.

  • 3003

    takie były zapowiedzi, że to nowy rozdział w hisotrii skody a to zwykłe nudne pudło, chyba nawet krok wstecz w porównaniu do obecnego designu skody. 

  • Tomi

    Dla mnie wadą tego w sumie udanego samochodu są silniki wyposażone w turbinę. To może skrócić żywotność silnika (no chyba że to celowy zabieg producenta)

  • Anonim

    Ta Skoda Rapid ma z tyłu belke skrętną czy zawieszenie wielowahaczowe?

    • Anonim

      Belkę

  • Specznawca

    Z przodu wygląda troche jak polo, passat, golf, sharan, tiguan, touareg, phaeton

  • R1

    Grupa Volkswagena się umacnia w sprzedaży. Poza nowymi Up!, Mii i Citigo, ostatnio pokazali nowe A3, jesienią rusza nowy Golf VII, teraz Rapid i Toledo, wiosną nowy Leon. Oj jest tego trochę a klient ma komfort wyboru ;-)