Mocniejszy klekot w Panamerze – TechArt Panamera Diesel Stufe 1 (2012)
Renomowana firma TechArt powiększyła swoją ofertę o możliwość podniesienia mocy w luksusowym Porsche Panamera wyposażonym w silnik o zapłonie samoczynnym.
06.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:38
Renomowana firma TechArt powiększyła swoją ofertę o możliwość podniesienia mocy w luksusowym Porsche Panamera wyposażonym w silnik o zapłonie samoczynnym.
Wersja z silnikiem Diesla jest najsłabszą z odmian Panamery. Nie można jednak powiedzieć, żeby cierpiała na brak mocy, ponieważ pod maską tej limuzyny Porsche zainstalowało 6-cylindrowy silnik o objętości skokowej 3,0 l. Wspomagana turbosprężarką o zmiennym ustawieniu łopatek kierownicy jednostka osiąga moc 250 KM przy 3800-4400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.
Dzięki odpowiednio dobranym przełożeniom w 8-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej ważący niemal 2 tony liftback rozpędza się do 242 km/h, a pierwszą setkę na liczniku ma po 6,80 s. Nie są to osiągi złe, ale wiadomo, że lepsze jest wrogiem dobrego.
TechArt proponuje instalację niewielkiego modułu elektronicznego, który sprawi, że motor Porsche będzie mógł pochwalić się większą o 30 KM mocą maksymalną i momentem obrotowym na poziomie 600 Nm.
Mocniejszy silnik ma gwarantować prędkość maksymalną większą od standardowej o 5 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,60 s. Tuner nie podaje jednak czasów przyspieszania na przykład od 80 do 120 km/h, który w normalnej eksploatacji jest znacznie ważniejszy niż sprint do setki. Często zdarza się, że podkręcone za pomocą chiptuningu samochody legitymują się gorszą elastycznością niż wozy fabryczne. Żeby się dowiedzieć, jak sprawuje się wóz TechArta, trzeba niestety poczekać na testy.
Firma z Leonberg informuje, że jej moduł nie ma żadnego wpływu na elektroniczne systemy samochodu i nie będzie sprawiał problemów podczas diagnostyki. TechArt daje 2 lata gwarancji na swój produkt.
Zainstalowany w Panamerze kit TA 070/D1 pasuje także do wyposażonego w identyczny silnik Cayenne Diesel. Koszt części z instalacją to 2490 euro.
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka VGT
- Moc maksymalna: 280 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 94,37 KM/l (seryjny – 84,26 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 8,0 x 18”
- Koła tylne: 9,0 x 18”
- Opony przednie: 245/50 R 18
- Opony tylne: 275/45 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1955 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,98 kg/KM (seryjny – 7,82 kg/KM)
- Długość: 4970 mm
- Szerokość: 1931 mm
- Wysokość: 1418 mm
- Rozstaw osi: 2920 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,60 s
- Prędkość maksymalna: 247 km/h
Źródło: TechArt