Różowa pantera? – CFC StylingStation Polo GTI Synergetic Effects (2012)

Firma CFC StylingStation sprawiła, że mały Volkswagen o ponadprzeciętnych osiągach – Polo GTI – wyróżnia się spośród innych aut tego typu. Pytanie tylko, czy na pewno na korzyść.

Różowa pantera? – CFC StylingStation Polo GTI Synergetic Effects (2012)
Olgierd Lachowski

13.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:32

Firma CFC StylingStation sprawiła, że mały Volkswagen o ponadprzeciętnych osiągach – Polo GTI – wyróżnia się spośród innych aut tego typu. Pytanie tylko, czy na pewno na korzyść.

Obecnie produkowany Volkswagen Polo GTI oferowany jest z niewielkim 1,4-litrowym silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę i kompresor. Dzięki takiemu rozwiązaniu ta mała maszyna generuje aż 180 KM mocy przy 6200 obr./min i 250 Nm przy 2000-4500 obr./min. Motor charakteryzuje się też stosunkowo dobrą elastycznością i niewielkim zużyciem paliwa.

Obraz

Wyposażone w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach auto do 100 km/h przyspiesza w 7,40 s i osiąga prędkość 229 km/h.

Po modyfikacjach CFC osiągi Polo nie zmieniły się nic a nic, ponieważ tuner nie ingerował w jednostkę napędową. Za to samochód prowadzi się lepiej przy wysokich prędkościach dzięki temu, że firma tuningowa zainstalowała w nim regulowane zawieszenie AP.

Obraz

Nowe zawieszenie to rozwiązanie zdecydowanie na plus, za to kontrowersje może budzić nowe umaszczenie Volkswagena. Biało-różowo-liliowa okleina na całym nadwoziu wygląda tak, jakby CFC chciało ukryć prawdziwy wygląd Polo. W tę samą poetykę wpisują się 18-calowe felgi ASA, które pomalowano na różowy kolor. Na szczęście chociaż opony wyłamują się z tej cukierkowej konwencji - są czarne. Gumy mają rozmiar 215/35 R 18 na każdym kole.

Obraz

CFC zamontowało także spojler dachowy i oprawy zewnętrznych lusterek, które teraz są wykonane z włókien węglowych.

Humor kierowcy i pasażerom ma poprawiać muzyka płynąca z rozbudowanego zestawu głośników.

Obraz

Auto jako całość wygląda dość kontrowersyjnie i na pewno nie każdemu przypadnie do gustu – mnie się nie podoba.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1390 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka i kompresor
  • Moc maksymalna: 180 KM przy 6200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 129,50 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 18” ASA
  • Koła tylne: 8,0 x 18” ASA
  • Opony przednie: 215/35 R 18
  • Opony tylne: 215/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1269 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,05 kg/KM
  • Długość: 3976 mm
  • Szerokość: 1682 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,40 s
  • Prędkość maksymalna: 229 km/hblock position=\inside5507/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)