2014 Renault Clio RS – nowy silnik, więcej mocy

2014 Renault Clio RS

2014 Renault Clio RS

Choć prace nad cywilną wersją czwartej generacji Renault Clio jeszcze się nie zakończyły, równolegle testowana jest sportowa odsłona francuskiego malucha. Czy odmiana RS będzie w stanie zagrozić VW Polo R?

Wygląd auta nadal jest owiany tajemnicą. Nie są jeszcze znane żadne szczegóły dotyczące nowego Clio. dotychczasowych zdjęć szpiegowskich wynika, że wóz najprawdopodobniej będzie dostępny tylko w odmianie pięciodrzwiowej, a klamka drugiej pary drzwi zostanie umieszczona w słupku dla stworzenia pozorów auta trzydrzwiowego.

Renault Clio III [awarie i problemy]

Podobnie jest w tym przypadku. Choć jest to sportowa odmiana Clio, nadal daje się zauważyć klamkę w tylnych drzwiach. Pomimo że kamuflaż nie pozwala na dojrzenie jakichkolwiek szczegółów stylistycznych, można wyłapać różnice względem poprzednio testowanych wersji. Od razu w oczy rzuca się agresywnie wyprofilowany przedni zderzak. Potężny wlot z przodu ma zaopatrywać w powietrze intercooler.

2014 Renault Clio RS

2014 Renault Clio RS

Do tej pory Clio RS wyposażone było w 2-litrowy wolnossący silnik benzynowy. Jak można się domyślać, przy obecnie panującej modzie na downsizing takie rozwiązanie nie ma prawa bytu. Z jednej strony ze względów technologicznych, z drugiej jednak należy pamiętać, że ta jednostka pamięta czasy drugiej generacji Clio. Tym razem pod maskę trafi 1,6 turbo. Bardzo prawdopodobne, że będzie to ten sam motor, który napędza Nissana Juke w jego najmocniejszej odmianie. Dodatkowo podkręcony mógłby osiągać moc w granicach 210-220 KM.

Więcej na ten temat: Renault Clio RS

Regulamin komentowania

  • Gość

    Nissana Juke w najmocniejszej odmianie napędza za to silnik z GT-R`a :D 

    • Nuferrer

       Tej żabie nawet silnik Ferrari nie pomoże.

  • Anonim

    Trochę szkoda tego silnika ;(  2.0 litry bez turbo – 200 koni – czysta moc ;) A teraz zrobią kolejną turbokosiarkę :/

  • Cart

    Silnik turbo w Clio RS to była konieczność. Co z tego że auto było już legendą skoro nawet Skoda Fabia miała podobne osiągi, jednostka 1,4 TSI ze stajni Volkswagena (180 KM) w połączeniu z 7 biegową skrzynią DSG powodowała że np. Volkswagen Polo GTI (tańszy od RS o ok. 10 tys zł) przyspieszał do 100 km/h w 6,8 s. Do tego kwestia emisji spalin, spalania itp. Wolnossące dwulitrówki to już przeszłość niestety

    • asd

      Dokładnie, wolnossące silniki są fajne ale nie są dobre. Może inaczej, wolnossące są dobre ale uturbione jeszcze lepsze. 

    • asd

      Dokładnie, wolnossące silniki są fajne ale nie są dobre. Może inaczej, wolnossące są dobre ale uturbione jeszcze lepsze. 

    • Anonim

      Mnie to cały czas dobija to gadanie o ekologii w sportowych autach. Jak ciśniesz go do odcięcia obrotów to taki silnik z turob spali zdecydowanie więcej niż wolnossący (w najlepszym wypadku tyle samo). W limuzynach klasy średniej to ma sens. W autach typu clio RS czy Bmw M/Mercedes AMG już nie bardzo.

      • asd

        Ale auto sportowe ma też byś szybkie i mieć dobre osiągi a wolnossące silniki wypadają gorzej pod tym względem na tle turbo.

        • Anonim

          Auto sportowe ma przede wszystkim dawać frajdę z jazdy. A wolnossący silnik jest pod tym względem dużo lepszy niż tubo które co prawda ciągnie od dołu, ale zaczyna wymiękać przy 5,5krpm.

        • asd

          Frajda zjazdy do odczucia subiektywne. Jeden będzie miał większa frajdę z jazdy silnikiem wolnossącym drugi będzie się. lepiej bawił z przestarzałym, turbodoładowanym silnikiem, gdzie turbina załącza się przy 4 tys. Wszystko ma swój urok.

        • Anonim

          @74811f95fa0a3a0ce0bd3353865b8d2f:disqus Jest jeszcze jedna opcja. Ktoś może czerpać frajdę, z jazdy z silnikiem jak w evo/sti – gdzie tubo włącza się przy 4k i ciągnie co odcięcia. Jednocześnie może bardzo lubić wolnossące silniki, które też bez oporu ciągną do odcięcia. I jednocześnie może nie cierpieć nowych, współczesnych silników turbo, które ciągną od 1,5krpm, ale powyżej 5,5k czuć już wyraźny spadek mocy – typowo dieslowska charakterystyka, którą ostatnio ma co raz więcej silników turbo benzynowych.

        • asd

          @desf:disqus Widocznie taka charakterystyka jest lepsza. I nic ci do tego kto co lubi tak samo nikogo nie obchodzi co ci się podoba.

        • Anonim

          No popatrz, a ja naiwnie myślałem że forum służy właśnie do dyskusji i wymieniania się swoimi subiektywnymi opiniami.

        • asd

          @desf:disqus Myśl naiwnie dalej, że kogoś obchodzą twoje skrzywione upodobania.

        • asd

           @asd nie obrażaj innych, kolega ma inne upodobania niż Ty, a takie same jak ja. Poza tym pierwsza osoba na autokulcie, która pisała jako “asd” to ja!

        • asd

           @asd nie obrażaj innych, kolega ma inne upodobania niż Ty, a takie same jak ja. Poza tym pierwsza osoba na autokulcie, która pisała jako “asd” to ja!

        • Anonim

          Auto sportowe ma przede wszystkim dawać frajdę z jazdy. A wolnossący silnik jest pod tym względem dużo lepszy niż tubo które co prawda ciągnie od dołu, ale zaczyna wymiękać przy 5,5krpm.

        • Anonim

          Auto sportowe ma przede wszystkim dawać frajdę z jazdy. A wolnossący silnik jest pod tym względem dużo lepszy niż tubo które co prawda ciągnie od dołu, ale zaczyna wymiękać przy 5,5krpm.

  • http://www.facebook.com/people/Andrzej-Marek/100002534084773 Andrzej Marek

    Prawdopodobnie do Polo R też może trafić 1.6litra TSI. Moc zbliżona czy taka sama. Co może wyróżniać. Ciągle mam nadzieję, że VW widząc tak konkurencję zdecyduje się na napęd 4MOTION. To wyróżniłoby go od reszty stawki. Taka lajtowa wersja WRC by była.

    • koliber

       Dzięki płycie MQB może Polo R będzie w wersji 4Motion, w Golfie 4Motion zdaje egzamin, powinni się na ten napęd zdecydować, 180 konny Polo GTI niech zostanie z napędem na przód, a Polo R z 4Motion będzie wybór

      • Anonim

        Problemem z polo 4motion jest to że niezbyt jest na niego miejsce w ofercie grupy VW. Takie auto może za bardzo podgryzać klientów większemu golfowi albo bardziej zyskownemu A1 (jak w końcu wejdzie do normalnej sprzedaży wersja awd).

  • Gosc

    nie lekcewazylbym Clio RS Reno w sporcie ma tlusta historie i potrafia ne raz zgarnac zloto

  • stanczyk

    Megane i Clio RS  to “najgorętsze Hot-hacze” na rynku .. oby Reno tego nie spartoliło !?! ..
    … tylko wersja 5-cio drzwiowa .. już mi tu “sell-outem” zajezdża …