Setra S500 ComfortClass – nowe modele autokarów

Setra S 515 HD

Setra S 515 HD

Po ponad 10 latach obecności na rynku Setra postanowiła zastąpić dotychczasowe modele ComfortClass nowymi pojazdami. Produkcja autokarów Setra S500 ComfortClass rozpocznie się jesienią 2012 roku. Dostępne będą trzy długości.

W 2001 roku zadebiutowała pierwsza Setra z rodziny modeli 400. Obecnie Setra oferuje 23 modele autokarów Setra S400. Podzielone na trzy klasy autokary mogą spełnić najbardziej wyszukane oczekiwania klienta. Obecnie producent podjął decyzję o wprowadzeniu nowych modeli w klasie, która jest najchętniej wybierana przez klientów. Nowe modele cechują się mocno zmienioną stylistyką połączoną z innowacyjnymi rozwiązaniami.

Czym będą wożeni piłkarze na Euro 2012?

Nowością w wyglądzie autokaru Setra S500 ComfortClass jest wygięta, a później lekko opadająca boczna linia. Z przodu w oczy rzucają się nowe reflektory biksenonowe zapewniające doskonałą widoczność po zmierzchu oraz ogromna, lekko wygięta ku górze przednia szyba. Kierunkowskazy wykonane w technologii LED zostały oddzielone delikatnym pasem przechodzącym w logo producenta. Autokary Setra S500 ComfortClass mogą poszczycić się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,33.

Sprzedaż Solarisów w 2011 roku – podsumowanie

Do napędu będą służyły silniki Mercedesa z serii BlueEfficiency Power. Nowa jednostka wysokoprężna OM470 w układzie R6 o pojemności 10,7 l osiąga moc 428 KM (315 kW), dostępne już od 1800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to oszałamiające 2100 Nm, które silnik osiąga już przy 1100 obr./min. Jednostki Mercedesa BlueEfficiency Power spełniają normy emisji spalin Euro 6, które wchodzą w życie w 2014 roku.

MAN podsumował rok 2011 w branży autobusów

Podczas zbliżających się wrześniowych targów IAA w Hanowerze (20-27 września) zadebiutują trzy modele S500 ComfortClass. Dwuosiowe S 515 HD i trzyosiowe S 516 HD i S 517 HD. W Polsce autokary pojawią się na kieleckich targach TransExpo (10-12 października).

Odwiedź forum Autokult.pl i zgarnij zagrody:
Wasze najlepsze zdjęcia samochodów

Regulamin komentowania

  • pablo

    Fajnie ze podajecie informacje na temat wagi ciezkiej. Setra jak Mercedes, autobus klasy premium. Chociaż za tego mercedesa trzeba słono zapłacić. Na dzien dzisiejszy razem z Neoplanem Skyline najdroższy autobus. Jednak wolę Neoplana. Co do setry, nowy model jest o wiele ładniejszy od pozostałego. Za znaczek Setra trzeba słono zapłacić, a pod karoserią kryję sie Mercedes, chociaż z tego co wiem dawno temu były tez montowane silniki Mana.

    • Anonim

       Różnica pomiędzy Setrą a Mercedesem jest kolosalna. Miałem okazję podróżować jednym i drugim typem (porównując: Setra S 417 GT-HD vs Mercedes Tourismo 17 RHD-L) i wnętrze Setry jest na wyższym poziomie wykończenia niż Mercedes. Setra produkuje swoje autokary w Niemczech, a Mercedes w Turcji. Chcesz mieć niemieckiego Mercedesa musisz iść do Salonu Setry. Pozdrawiam.

      • pablo

        Czy taka kolosalna to nie wiem. Napewno Setra ma trochę lepiej wykończone wnętrze, ale stanowisko pracy kierowcy jest prawie takie samo. Na kierownicy jest tylko naklejony znaczek danej marki. Mercedes na miedzynarodówce jest o wiele rzadziej spotykanym autokarem niż Setra. Jakbym zapytał wielu kierowców autobusów czym chcieliby jeździć, wiekszość odpowiedziałoby “Setra”. Autobus sam w sobie jest bardzo fajny, ale nie ma nic charakterystycznego, co wyróżniałoby go z “tłumu” innych modeli. Neoplan Skyline posiada niespotykaną stylizację, przednią szybę ciągnącą sie prawie do pierwszego rzędu pasażerów.Okna nad głowami pasażerów tworzą sklepienie. Ostatnio widziałem go w Krakowie, robił wrażenie. Setra musi coś zrobić, co będzie charakterystyczne dla danej marki.
        Jeśli chodzi o komfort, grupa VDL nie ma sobie równych. Te autobusy poprostu płyną po drodze, nie odczuwa sie naszych polskich dróg. Zresztą Holendrzy (Daf, Bova,Berkhof) jak i Belgowie (Van Hool, Jonckheere,Eos) robili najlepsze autobusy jeśli chodzi o komfort. 
        Nie wiem jak dzisiejsze silniki Mercedesa sprawują sie w autokarach.Dawniej autobusy wyposażone w silniki Mercedesa spalały o wiele więcej paliwa, niż autobusy z silnikami Dafa, czy Mana. 
        Wiesz kolego co dla mnie jest śmieszne. Że taki autobus marki premium, nie posiada zamykanych na drzwi schowków nad głowami pasażerów. mam nadzieje, ze wiesz o co mi chodzi. W autobusie tej klasy, takie rozwiązanie powinno być montowane w standardzie. 
        Pozdrawiam

        • Anonim

           Oj nie zgodzę się z Tobą pablo. Co prawda prawa jazdy na autokary jeszcze nie mam, ale miałem okazję przejeździć już trochę kilometrów różnej maści autokarami, od Autosana, przez Bovy (Futura, Magiq), VBL (nowe Futury i Magiq), Scanie, Neoplany, Mercedesy po Setry i na prawdę, Setra jest królową szos. Wiele razy to zdanie słyszałem z ust kierowców. Różnice pomiędzy Mercedesem, czy Setrą są subtelne, ale np w Setrze jest wygodniejszy fotel kierowcy niż w Mercedesie – a to ma kolosalne znaczenie dla pracy kierowcy. Deska rozdzielcza wygląda w Setrach zdecydowanie przyjemniej niż deska w Mercedesach (mówię o samych zegarach). Zawieszenie Setry (porównuję cały czas S417 GT-HD do Turka 17 RHD-L) jeszcze lepiej wybierało nierówności niż w Mercedesie.

          Osobiście się dziwię, że PolskiBus.com o, którym za niedługo będzie wpis na autokulcie, wybrał VanHoole, a nie Mercedesy czy Setry. Co do Neoplana, prawda design jest cechą charakterystyczną, ale dla mnie jest przekombinowany.

          A co do chechy najbardziej charakterystycznej u Setry, to należy powiedzieć o niezawodności. Mam porównanie patrząc na autokary Sindbada, które są katowane na międzynarodówce. Półroczny autokar (dokładnie to była 2-pokładowa Setra S431 DT) miał przejechane 70 000 km. A to, że najwięksi przewoźnicy kupują Setry to chyba coś znaczy.

          Wiem, pablo o czym mówisz, ale zamykane schowki nad głowami pasażerów, to standard spotykany w samolotach. Osobiście nie spotkałem jeszcze autokaru z zamykanymi schowkami. Pewnie kiedyś to i do autokarów wejdzie.
          Pozdrawiam

        • pablo

          Ja podobnie jak Ty-kolego nie nie posiadam prawa jazdy. Przejechałem cała europę autobusami różnych marek. Co prawda podróż Setrą nie zalicze do długich, ale wyrobiłem sobie zdanie o tej marce. Naprawde mam bardzo dobrą opinie, ale żadnym autobusem nie jechało mi sie bardziej komfortowo jak grupy VDL. Zawieszenie w każdym autobusie jest na miechach powietrznych, ale Bovy, Berkhofy wybierały nierówności wspaniale, znowu Neoplan chyba najgorzej. Nie wiem czy pamietasz, ale jakies kilkanaście lat temu Daf sygnowal autobusy. To był prawdziwy luksus, jeśli chodzi o wygode. Z wykończeniem gorzej. Tutaj moje oczy wędrują w stronę Setry czy Neoplana. Pamietam jak byłem mały i wsiadłem do Neoplana Jumbocruisera, czyli do piętrowego przegubowca i zobaczyłem z tyłu na dole stół do pokera. Potem wsiadłem do Neoplana Megalinera i zobaczyłem co ma przed sobą kierowca, oczy mi wyszły z orbit. Chowane radio na kluczyk, dotykowa klimatyzacja, kierownica jednoramienna. Wtedy Neoplan był 5 lat do przodu. Neoplan zawsze pierwszy wprowadzał jakieś innowacje. Duże wrażenie zrobił na mnie wysuwany dodatkowy schodek, który chyba został pierwszy raz zastosowanu w Bovie. Przejdzmy teraz do teraźniejszości. Setra jest tak dopracowana, ze az nudna. Prosze to brać jako komplement. Proszę pamietać, ze pierwsze wrażenie jest najważniejsze i tutaj Neoplan designem wyprzedza Setre.  
          Niezawodność to nie wszystko. Gdyby tak było, to wszyscy jeździlibyśmy Toyotami, Mazdami. Chciałbym się odnieść do firmy polskibus. Oni naprawde zrobili bardzo dobry zakup. Autobusy VanHool prezentują sie bardzo dobrze. Silniki Dafa słyną z niskiego apetytu na paliwo,  a niezawodność to ich domena. Te same silniki są montowane w wiekszość autobusów. VanHoole robią furrore w USA, zwłaszcza model astromega. Osobiście nie mam co zarzucić tej firmie. Myśle ze szkot dobrze zrobił, kupując belgijskie autobusy. To własnie Neoplan i Holendrzy specjalizowali sie pierwsi w autobusach dwupokładowych. Jeśli nie VanHoole to dlaczego nie Scania Irizar. VanHool wygrał zagospodarowanie wnętrza. Proszę spojrzeć na zdjecia i zobaczysz kolego, ze kierowca jest prawie oddzielony od pasażerów. To jest bardzo ważne, zeby kierowca czuł sie komfortowo. Wiekszość kierowców autobusów ucieka na ciężarówki, bo nie może znieść stekania pasażerów za plecami.
          Co do zamykanych schowków nad głowami pasażerów, to takie rozwiązanie było montowane już 10 lat temu w Neoplanach i w niektórych modelach Bovy. 
          Autobus roku 2012?  VDL Futura FHD2-129/410
          Autobus roku 2006 ? Neoplan Skyliner
          Autobus roku 2002? Setra S 415 HDH
          2000 ponownie Neoplan
          Uważam, ze Neoplan rośnie w siłe, szkielety autobusów są spawane w Polsce. 
          Stara dobra Holenderska sztuka robiena autobusów siedzi Neoplanowi i Setrze na plecach. 

  • Busomat

    Bardzo fajny autokar

  • Busomat

    Bardzo fajny autokar

  • Busomat

    Bardzo fajny autokar

  • vorny

    Mercedes Toursimo produkowany jest w Turcji, natomiast Travego w Niemczech, i to właśnie Travego należy porównać do Setry Top-Class. Natomiast Tourismo do Comfort Class.