Wystawiony – Wheelsandmore C 63 AMG Coupé 5.7 Edition (2012)

Firma Wheelsandmore właśnie wystawiła na sprzedaż przerobionego przez siebie Mercedesa C 63 AMG Coupé. Wóz kusi m.in. nowymi kołami i 570-konnym, wolnossącym silnikiem.

Wystawiony – Wheelsandmore C 63 AMG Coupé 5.7 Edition (2012)
Olgierd Lachowski

25.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:04

Wheelsandmore oferuje trzy poziomy modyfikacji silnika Mercedesa C 63 AMG. W najwyższym, zastosowanym też w tym aucie, tuner zmienia oprogramowanie centralnej jednostki sterującej, filtry powietrza zastępuje sportowymi oraz montuje przygotowany przez siebie układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Te ulepszenia kosztują 8402 euro (bez podatków). Modyfikacje gwarantują 113-konny przyrost mocy maksymalnej i 90-niutonometrowy wzrost momentu obrotowego.

Obraz

Fabryczne serce C 63 AMG Coupé to 8-cylindrowa jednostka o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Motor ma bardzo dużą, bo wynoszącą 6,2 l objętość skokową i obchodzi się bez żadnego doładowania. W seryjnej konfiguracji silnik osiąga moc 457 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy o wartości 600 Nm. Łatwo obliczyć, że po tuningu moc maksymalna wzrosła do 570 KM (przy 6850 obr./min), a moment obrotowy do 690 Nm (przy 5000 obr./min).

Obraz

Dzięki usuniętemu ogranicznikowi prędkości ten Mercedes-Benz może rozpędzić się do imponujących 320 km/h. Przyspieszenie do setki nie jest jednak znane.

Specjaliści Wheelsandmore zadbali nie tylko o silnik pojazdu. Zmienili też na przykład zawieszenie na zestaw renomowanego niemieckiego producenta KW. Nowe amortyzatory mają regulację wysokości i charakterystyki pracy.

Obraz

Dokonano również drobnych przeróbek wizualnych. Inne są na przykład koła. Felgi 6Sporz[sup]2[/sup] mają średnicę 20”. Można je pomalować w zasadzie na dowolny kolor i na przykład spasować barwę z kolorem zacisków hamulcowych. W przypadku tego wozu Wheelsandmore uznało, że najlepiej wyglądają czarne. Przednie obręcze o szerokości 9,0” obuto w opony 235/30, a tylne koła, szerokie na 10,5”, zaopatrzono w gumy 275/25. Opony dostarczyła firma Dunlop.

Karoseria niemieckiego coupé wygląda prawie tak samo jak w oryginalnym samochodzie. Jedyną różnicą jest pomalowana wzdłuż całego nadwozia czarna linia.

Obraz

Firma Wheelsandmore wystawiła opisywane auto na sprzedaż. Według tunera gotowy samochód jest wart 109 700 euro, jednak zakład chce go sprzedać za 88 888,88 euro (z 19-procentowym podatkiem VAT).

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 570 KM przy 6850 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,82 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 10,5 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 275/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4590 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside5845/block

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)