Cabrio też jest szybkie – ATT‑TEC M3 Cabrio (2012)

Większość przerobionych BMW M3 to auta z nadwoziem coupé, tymczasem firma ATT-TEC postawiła na kabriolet. Wóz ma aż 520 KM mocy maksymalnej.

Cabrio też jest szybkie – ATT-TEC M3 Cabrio (2012)
Olgierd Lachowski

21.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:02

Większość przerobionych BMW M3 to auta z nadwoziem coupé, tymczasem firma ATT-TEC postawiła na kabriolet. Wóz ma aż 520 KM mocy maksymalnej.

Trzy lata temu ATT-TEC przygotowało wzmocnione BMW 335i Cabrio, które wyglądem i mocą silnika było zbliżone do potężnej M-trójki. Nieco później firma tuningowa z Rastatt postanowiła zmierzyć się z poważniejszym wyzwaniem jakim była modyfikacja sportowego M3 Cabrio. Teraz tuner robi drugie podejście do tego wozu i oferuje jeszcze więcej mocy niż w poprzedniej 500-konnej wersji.

Obraz

Nadwozie samochodu wygląda jak seryjne z tą tylko różnicą, że zostało oklejone dwoma rodzajami folii. Większość karoserii pokryto czarnym matowym materiałem, natomiast pokrywę silnika, oprawy zewnętrznych lusterek oraz imitację tylnego dyfuzora oklejono imitacją włókna węglowego.

Obraz

Pojazd ma 20-calowe felgi firmy ADV.1. Są to obręcze o nazwie 5.1, które mają szerokość 8,5” z przodu i aż 11,0” z tyłu. Jednoczęściowe felgi kolorystycznie wpisują się w styl reszty samochodu. M3 Cabrio przygotowane przez ATT-TEC jeździe na oponach Vredestein Ultrac Sessanta. Przednie gumy mają rozmiar 245/30 R 20, zaś tylne – 295/20 R 20. Za komplet kół wraz z instalacją należy wyłożyć ponad 9300 euro.

Obraz

Auto ma także zawieszenie KW Variant 3, a więc układ z amortyzatorami o regulowanej wysokości i charakterystyce pracy. Za ten pakiet wraz z montażem trzeba zapłacić około 2500 euro.

Najdroższa jest jednak modyfikacja jednostki napędowej. Te działania przez specjalistów ATT-TEC wyceniane są na ponad 15 000 euro. W zamian mechanicy tunera instalują zestaw firmy G-Power.

Obraz

Kit ten to pakiet SK I przygotowany do modelu M3. Składa się na niego mechaniczna sprężarka ASA T1-521, zestaw chłodzący powietrze doładowujące, zimne wyścigowe świece oraz nowa elektronika sterująca silnikiem. Dodatkowo ATT-TEC zmienia końcowy fragment układu wydechowego.

Obraz

W rezultacie modyfikacji moc maksymalna motoru wzrosła o 100 KM, a maksymalny moment obrotowy o 125 Nm. Seryjna 4-litrowa 8-cylindrowa jednostka napędowa S65B40 osiągała moc 420 KM przy 8300 obr./min i moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr./min. Oznacza to, że po przeróbce pod maską BMW czai się 520 KM mocy i 525 Nm momentu obrotowego.

Obraz

ATT-TEC nie podaje osiągów swojego pojazdu, jeśli jednak ma on dokładnie te same ustawienia elektroniki jakie proponuje G-Power, to prędkość maksymalna M3 Cabrio jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.

Za komplet swoich usług tuner żąda 26 573 euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S65B40
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor ASA T1-521
  • Moc maksymalna: 520 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 130,07 KM/l (seryjny – 105,05 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 525 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20” ADV.1 5.1
  • Koła tylne: 11,0 x 20” ADV.1 5.1
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Vredestein Ultrac Sessanta
  • Opony tylne: 295/20 R 20 Vredestein Ultrac Sessanta

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1810 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,48 kg/KM (seryjny – 4,31 kg/KM)
  • Długość: 4615 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mmblock position=\inside5900/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)