Dogonić Sporteca – MR Racing RS3 Sportback EVO I (2012)
Niedawno pisałem o ponad 500-konnym Audi RS3 Sportback opracowanym przez firmę Sportec. Obecnie to jej wyrób jest najmocniejszym RS3 i inni tunerzy muszą gonić Szwajcarów. Jednym z przedsiębiorstw, które walczą o palmę pierwszeństwa jest MR Racing.
09.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:32
Ponieważ w nazwie widnieje napis EVO I, można liczyć na to, że jest to dopiero początek działań tej firmy i za jakiś czas pojawi się wersja, która pod względem osiągów przeskoczy wóz firmy Sportec. Tymczasem można się cieszyć tym, co MR Racing na razie oferuje, a trzeba przyznać, że parametry auta przygotowanego przez tego tunera prezentują się całkiem nieźle.
Normalne Audi RS3 Sportback ma 5-cylindrowy rzędowy silnik z turbosprężarką, który generuje 340 KM mocy maksymalnej przy 5400-6500 obr./min i moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1600 do 5300 obr./min.
Z kolei wersja MR Racing osiąga moc 404 KM, a jej maksymalny moment obrotowy jest wywindowany do 572 Nm. Takie wyniki mechanicy uzyskali montując sportowe filtry powietrza firmy K&N, sportowy układ wydechowy z rurami ze stali nierdzewnej i przestrajając centralną jednostkę sterującą.
Ale to nie wszystko, bo pojawiło się też nowe zawieszenie KW Variant 3 z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów, dzięki któremu obniżono Audi o 35 mm oraz nowe opony i felgi.
Obręcze mają średnicę 19” i, co jest zjawiskiem raczej rzadkim, przednie są szersze od tylnych (no, chyba że informacje u źródła są błędne). Przednie felgi mają 9,0” szerokości, a tylne 8,5”. Opony Dunlop mają rozmiar 235/35 R 19 z przodu i 225/35 R 19. Dodatkowo, by poprawić prowadzenie samochodu, zastosowano 10-milimetrowe tuleje dystansowe na wszystkich kołach.
We wnętrzu miejsce seryjnych przednich foteli zajęły kubełkowe siedzenia firmy Recaro.
Tak przygotowane RS3 Sportback przyspiesza do 100 km/h w równe 4 sekundy, natomiast 200 km/h na prędkościomierzu pokazuje się po równych 16 sekundach. Prędkość maksymalna wynosi 274 km/h.
Dane techniczne
- Typ: R5
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 408 KM przy 5300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 162,90 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 572 Nm przy 4300 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylne: 8,5 x 19”
- Opony przednie: 235/35 R 19 Dunlop
- Opony tylne: 225/35 R 19 Dunlop
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1650 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
- Długość: 4302 mm
- Szerokość: 1797 mm
- Wysokość: 1367 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 2578 mm
Osiągi (pomiar AB Sportscars):
- Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,40 s
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
- Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,30 s
- Przyspieszenie 0-160 km/h: 9,60 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 16,00 s
- Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,90 s
- Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,90 s
- Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,80 s
- Przyspieszenie 80-120 km/h na 7. Biegu: 10,10 s
- Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 12,26 s
- Prędkość maksymalna: 274 km/h
- Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 36,3 m
- Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 36,5 m
- Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 146,2 mblock position=\inside5987/block
Źródło: autobild