Rousha Was to? – Roush Mustang GT Stage 3 (2012)
Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.
07.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:31
Roush to jeden z bardziej znanych i cenionych tunerów Forda. Najczęściej przerabianym modelem Forda jest oczywiście Mustang. Roush przygotował trzy pakiety modyfikacji do Mustanga GT.
GT to wersja Mustanga wyposażona w 5-litrowy 8-cylindrowy widlasty silnik o nazwie Coyote. Jednostka napędowa to nowoczesna maszyna z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy i czterema zaworami na każdy cylinder. Motor ma moc maksymalną 418 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 529 Nm przy 4250 obr./min.
Parametry silnika robią więc wrażenie już w wersji seryjnej, a przecież firmy tuningowe potrafią wycisnąć z tego urządzenia znacznie więcej. Ekipa Roush też to potrafi, co pokazała przygotowując zestaw Stage 3. Najpierw jednak kilka zdań o Stage 1 i Stage 2.
W najniższym z pakietów tuner proponuje tylko modyfikacje nadwozia. Obejmują one nowy przedni zderzak, niewielki spojler pod tym zderzakiem, inną pokrywę silnika, żaluzje na tylnych bocznych oknach, imitację tylnego dyfuzora i listwę na pokrywie bagażnika.
Kolejny poziom – Stage 2 – oprócz zmian ze Stage 1 firma Roush ulepsza zawieszenie. Nowe w podwoziu są amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizator. Do tego dochodzą koła z 18-calowymi 5-ramiennymi felgami (opcjonalnie dostępne są 20-calowe koła).
Ostatni poziom nazwany Stage 3 zawiera dwa wymienione wcześniej oraz w jego ramach mechanicy instalują mechaniczną sprężarkę typu Roots firmy Eaton (model R2300) i dodają nowy moduł sterujący silnikiem. Przekłada się to na znaczny wzrost mocy. Jednostka napędowa po ulepszeniach osiąga moc 573 KM i maksymalny moment obrotowy 686 Nm.
Nie wiadomo jakimi parametrami drogowymi legitymuje się taki Mustang i ile kosztują modyfikacje. Wiadomo za to, że firma tuningowa daje 3-letnią (lub na 36 000 mil) gwarancję na swoje zmiany. Dalej Was to nie Rousha?
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Doładowanie: kompresor Eaton R2300
- Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 573 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,73 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 686 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
- Koła przednie: 18” lub 20”
- Koła tylne: 18” lub 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1758 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 4,21 kg/KM)
- Długość: 4778 mm
- Szerokość: 1877 mm
- Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside5993/block
Źródło: WCF