Sprzedaż Solarisów w 2011 roku - podsumowanie

Sprzedaż Solarisów w 2011 roku - podsumowanie

Solaris Urbino 12 Hybrid
Solaris Urbino 12 Hybrid
Marek Adamowicz
22.03.2012 08:00, aktualizacja: 12.10.2022 13:08

Największy polski producent autobusów, Solaris Bus& Coach S.A., z podpoznańskiego Bolechowa podsumował kolejny rok działalności. Zapowiedział też niektóre premiery planowane na 2012 rok.

Solaris Bus & Coach S.A. powstał na fundamentach firmy Neoplan Polska założonej przez Krzysztofa Olszewskiego w 1994 roku. Neoplan Polska była spółką sprzedającą, a w późniejszym okresie produkującą na niemieckiej licencji autobusy miejskie i autokary marki Neoplan. W 1999 roku pojawia się na rynku pierwszy autobus zaprojektowany od podstaw w Polsce pod nazwą Solaris Urbino. Wtedy też powstaje firma Solaris Bus & Coach S.A.

Obecnie firma z Bolechowa produkuje 20 różnych modeli autobusów miejskich Urbino (długość waha się od 8,6 m do 18 m) o różnych źródłach napędu (od oleju napędowego, przez gaz CNG, hybrydy, po pojazdy elektryczne), autokary Vacanza, trolejbusy Trollino i tramwaje Tramino. W 2011 roku Solaris sprzedał w sumie 1205 autobusów i 45 tramwajów. W porównaniu z rokiem poprzednim zanotowano wzrost o 85 sztuk.

Do największych sukcesów Solarisa należy zaliczyć m.in. wygrany kontrakt na 148 autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, dostarczenie 100 nowiutkich Solarisów Urbino dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, podpisanie umowy na dostarczenie 70 autobusów do Białegostoku, zwycięstwo w przetargu na 44 autobusy w Nadrenii-Westfalli czy wyprodukowanie 500. egzemplarza modelu Trollino.

Jakie są plany na ten rok? Bardzo ambitne, jak zapowiedział Krzysztof Olszewski prezes Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A. Firma zamierza rozpocząć zdecydowaną ekspansję na rynki pozaeuropejskie. Głównymi kierunkami mają być Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. W Europie Solaris zamierza wejść na rynki, na których do tej pory nie istniał, m.in. w Finlandii, na Słowacji czy w państwach Beneluksu. Dodatkowo w Berlinie ma powstać kolejne centrum serwisowe.

Plany dotyczące rozwoju technologicznego też pozwalają patrzeć z optymizmem na rok 2012. Prezentacja 12-metrowego autobusu miejskiego z serii Urbino z silnikiem spełniającym normę spalania EURO 6 (wejdzie w życie w 2014), pokazanie w pełni elektrycznego autobusu miejskiego o długości 12 m czy facelifting międzymiastowego autobusu Interurbino to tylko niektóre projekty, które pojawią się na rynku spod znaku zielonego jamnika.

Rok 2012 będzie również przełomowy pod względem inwestycji w infrastrukturę firmy. Krzysztof Olszewski zapowiedział m.in. budowę nowego doświadczalnego toru niedaleko Bolechowa, gdzie na różnych nawierzchniach będą mogły być testowane autobusy i autokary.

Kolejną inwestycją ma być budowa doświadczalnego toru o różnym rozstawie szyn, na którym będzie można sprawdzać tramwaje Tramino. Sama fabryka zostanie również rozbudowana. Pojawi się dodatkowa hala, w której będą produkowane autobusy o nowej lżejszej konstrukcji nośnej – wstępnie IV generacja Urbino.

Solaris Bus & Coach S.A chce osiągnąć sprzedaż w 2012 na poziomie 1400 sztuk. Trzymam kciuki.

  • Solaris Tramino
  • Solaris InterUrbino
  • Solaris Urbino 18 Hybrid
  • Solaris Urbino 18 Hybrid
  • Solaris Urbino 18 Hybrid
  • Solaris Urbino 18
  • Solaris Urbino 12 Hybrid
  • Solaris Electric
  • Solaris Electric
  • Solaris Urbino 12
[1/10] Solaris Tramino
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)