200 koni więcej w Lambo – DMC Aventador LP900-4 Molto Veloce Concept (2012)
Firmę DMC na pewno już kojarzycie z Autokultu. To właśnie jej pracownikom marzy się ponad 800-konne Ferrari FF. Teraz do tych marzeń dołożyli sobie 900-konne Lamborghini Aventador.
21.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:25
Na razie tuner udostępnił tylko kilka zdjęć, na których znajduje komputerowo wygenerowany włoski bolid. Jak ten wóz będzie wyglądał w rzeczywistości, dowiemy się dopiero wtedy, gdy powstanie.
DMC udzieliło też informacji o tym, jakie zamierza wykonać modyfikacje i ile trzeba będzie za nie zapłacić. I tak komplet kół firmy ADV.1 będzie kosztował co najmniej 7800 euro (górnej granicy nie ma). Jeśli dla kogoś to zbyt dużo, to raczej nie będzie zachwycony ceną ulepszeń wnętrza, startującą od 17 700 euro. Co więcej, na razie nie wiadomo, co za te prawie 18 000 euro klient otrzyma.
Wiadomo natomiast, jak zmieni się wygląd zewnętrzny Lamborghini. Z przodu i z boku mechanicy zainstalują listwy z włókna węglowego. Z tyłu pojawią się większy i wydajniejszy dyfuzor oraz skrzydło zamontowane na fabrycznym spojlerze. Oba te elementy będą wykonane z kompozytu węglowego. Wszystko ma kosztować 19 500 euro.
Fabryczny, 12-cylindrowy widlasty silnik Lamborghini generuje 700 KM mocy maksymalnej z 6,5 l objętości skokowej. Co prawda objętość skokowa się nie zmieni, ale DMC chce przebudować układ dolotowy, instalując 12 unikatowych, indywidualnych przepustnic.
Do tego pojawią się nowa pompa paliwa oraz wydajniejsze wtryskiwacze, a także inna elektronika i lepszy układ wydechowy. W rezultacie pod maską Aventadora ma być aż o 200 KM mocy więcej. Tak zaawansowane zmiany oznaczają oczywiście spore uszczuplenie portfela klienta. A będzie on lżejszy o 80 000 euro.
Jeśli podsumować wszystkie koszty, to wychodzi około 125 000 euro, a więc bardzo dużo, ale jeśli ktoś kupuje Aventadora, to raczej stać go na wyłożenie takiej sumy na podkręcenie swojego ukochanego samochodu.
Dane techniczne
- Typ: V12, 60supo/sup, L539
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 900 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 138,50 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1792 kg (pomiar Sport Auto)
- Stosunek masy do mocy: 1,99 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
- Długość: 4780 mm
- Szerokość: 2050 mm
- Rozstaw osi: 2700 mmblock position=\inside6136/block
Źródło: WCF