Szóstka – Hamann MP4‑12C MemoR (2012) [Genewa 2012]
Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.
08.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:22
Hamann to już szósta firma tuningowa, która zajęła się nowiutkim McLarenem MP4-12C. Efekt końcowy jest chyba taki, jakiego można spodziewać się po tym tunerze.
Najmniejsze modyfikacje wizualne do tej pory przeprowadziła firma Gemballa, a największe Mansory. Hamann jest gdzieś pośrodku. Z przodu MP4-12C ma całkiem ładny nowy zderzakospojler z inaczej ukształtowanymi wlotami powietrza. Interesująco wygląda też wlot powietrza na dachu – inna sprawa, że zachodzi on aż na szybę.
Zdecydowanie gorzej do reszty samochodu pasują boczne fartuchy zintegrowane z nadwoziem. Z tyłu w okolicach dyfuzora jest kanciasta osłona. Na pokrywie silnika znalazło się miejsce dla spojlera. Auto ma koła z typowymi dla Hamanna wieloramiennymi felgami. Prawdopodobnie z przodu mają one 20”, a z tyłu 21” średnicy.
Jedną z wytycznych, którymi kierowali się pracownicy firmy z Niemiec, było „wszczepienie istotnych cech aut Formuły 1”. Cokolwiek to znaczy, chyba nie do końca się udało, podobnie jak „estetyczno-funkcjonalne zaadaptowanie elementów z auta klasy GT3”.
Hamann natomiast nic nie wspomina o modyfikacjach jednostki napędowej, zatem wiadomo, że pod maską tkwi seryjny 3,8-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami, który rozwija moc 600 KM. Hamann MP4-12C MemoR przyspiesza do 100 km/h w 3,30 s i osiąga prędkość 330 km/h.
Samochód został zaprezentowany na salonie w Genewie obok Hamanna SLS AMG Hawk Roadster i Hamanna Evoque’a.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M838T
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 600 KM przy 7000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 157,94 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 3000-6500 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1434 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,39 kg/KM
- Szerokość: 1908 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
- Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6230/block