Nowe Volvo V40 – wiemy już wszystko [aktualizacja]

Volvo V40

Volvo V40

Obok zdjęć, które można oglądać już w Internecie, pojawiły się również informacje o wymiarach samochodu oraz silnikach, które będą montowane w nowym Volvo V40.

Samochód ma mieć 436,9 cm długości, 204,1 cm szerokości wraz z lusterkami i 144,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264,7 cm, co przełoży się na przestronne i komfortowe wnętrze.

Pod maską nowego Volvo V40 będzie mógł pracować jeden z sześciu silników (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Z jednostek benzynowych klient może wybrać auto z jednostką o pojemności 1,6 wspomaganą turbosprężarką, oznaczoną jako T3 i generującą moc 150 KM i 240 Nm.

Volvo V60 D3 Ocean Race – inne spojrzenie [test autokult.pl]

Do przeniesienia mocy na asfalt posłuży 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, a przyspieszenie 0-100 km/h potrwa 8,8 s. Volvo V40 T3 rozpędzi się do prędkości 210 km/h, a średnie spalanie ma wynosić 5,8 l/100 km, przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 134 g/km.

Jeśli komuś będzie mało mocy, to Volvo V40 T4 oferuje turbodoładowany silnik o mocy 180 KM i 240 Nm. W tej konfiguracji klient może wybierać pomiędzy 6-stopniową skrzynią ręczną a 6-biegowym automatem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,7 s, a prędkość maksymalna została określona na 225 km/h. Samochód na przejechanie 100 km średnio potrzebuje 5,9 l przy emisji zanieczyszczeń do atmosfery 138 g/km.

Volvo S40 D2 Kinetic DRIVe – porządek po szwedzku [test autokult.pl]

Najmocniejszy benzyniak 2,5 T5 generuje 254 KM i 360 Nm. Za przeniesienie mocy na koła ma odpowiadać 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Flagowy motor rozpędzi samochód do prędkości 250 km/h przy sprincie do 100 km/h trwającym 6,5 s. Volvo V40 T5 będzie średnio palił ok. 7,9 l/100 km przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 185 g/km.

Jeżeli ktoś zdecyduje się na jednostki wysokoprężne, może wybrać jeden z trzech silników. Najsłabsza jednostka o pojemności 1,6 l ma moc 115 KM i 270 Nm. Samochód z tym motorem rozpędzi się do 190 km/h przy spalaniu 3,6 l/100 km i emisji dwutlenku węgla na poziomie tylko 94 g/km. V40 z tym silnikiem będzie oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Volvo C30 D4 R-design – zbuntowany szwed [test autokult.pl]

Mocniejsza jednostka to 2–litrowy silnik D3 o mocy 150 KM i 350 Nm. Podobnie do środkowego benzyniaka i tutaj klient ma możliwość wyboru pomiędzy 6-stopniową skrzynią manualną a 6-biegowym automatem. Pierwsze 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu w czasie 9,6 s, a przyspieszenie będzie kończyć się przy prędkości 210 km/h. Producent określa średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100 km, a emisję zanieczyszczeń na 117 g/km.

Najmocniejszy diesel to 2-litrowy, turbodoładowany, 5-cylindrowy silnik D4 rozwijający moc 177 KM i 400 Nm. Również tutaj istnieje możliwość wyboru rodzaju skrzyni biegów. Volvo V40 D4 osiąga 100 km/h w czasie 6,6 s, a maksymalna prędkość to 215 km/h. Spalanie średnie producent określa na 4,4 l/100 km z emisją spalin wynoszącą 117 g/km.

Zautomatyzowana jazda w kolumnie w nowym projekcie Volvo [wideo]

Volvo słynie z wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dlatego wszystkie Volvo V40 będą wyposażone w specjalną poduszkę powietrzną chroniącą potrąconych pieszych. Podczas takiego zdarzenia spod maski samochodu wystrzeli poduszka, która pokryje przednią szybę, aby chronić pieszego.

Volvo będzie wyposażało swój nowy samochód w system start&stop oraz odzyskiwania energii podczas hamowania. Produkcja ma odbywać się w Belgii, gdzie rocznie ma zjeżdżać z taśm nawet 90 000 sztuk nowego Volvo V40.

[aktualizacja 7 marca]

Świeże zdjęcia prosto z Genewy.

Regulamin komentowania

  • Sss

    177 KM i 6,6s do “setki”?! 8,6 brzmi bardziej racjonalnie.

  • DB

    te dane o spalaniu to z jakiej bajki są?

    • michal_andy

      Z bajki o nazwie NEDC (New European Driving Cycle), laboratoryjnego cyklu spalania identycznego dla wszystkich europejskich producentów. Oczywiste, że nie ze spalania na drodze.

      • Jakub Tytko

        Z tego co wiem, to działa to tak, że ktoś-kiedyś jedził po jakimś mieście (chyba po Londynie) i zapisywał na kompie podłączonym do komputera wszystkie dane, tj.: czas przyspieszania, średnia prędkość, położenia pedału gazu itd itd. No i na tej podstawie stwierdzili, że tak się jedzi w mieście lub poza nim (osobne testy). No i wrzucają teraz taki program na hamulce silnikowe na hamowniach i sprawdzają spalanie. Czyli tak jak napisał michal_andy, kompletnie oderwane od rzeczywistości.

        • anonim

          W obniżeniu spalania ma pomóc KERS a to już spora pomoc, dochodzi jeszcze start&stop

        • WinstonWolf

          Volvo w obecnie dostępnych modelach ma w ofercie całkiem ekonomiczne jednostki więc ze wspomaganiem KERS’u itd. napewno V40 może mało palić

    • czincz

      Markę Volvo charakteryzuje to, że ich samochody zużywają niewiele paliwa, za co często są doceniane i nagradzane na róznych testach czy konkursach

      • Anonim

        To coś nowego, bo ich do niedawna 5ciocylindrowe benzyny, a obecnie 5ciocylindrowe diesle są znane z czegoś dokładnie przeciwnego.

      • Anonim

        To coś nowego, bo ich do niedawna 5ciocylindrowe benzyny, a obecnie 5ciocylindrowe diesle są znane z czegoś dokładnie przeciwnego.

    • czincz

      Markę Volvo charakteryzuje to, że ich samochody zużywają niewiele paliwa, za co często są doceniane i nagradzane na róznych testach czy konkursach

  • Jakub Tytko

    A co to jest za wersja nadwoziowa?? Bo kiedys Volvo literką V oznaczało kombi, więc w trzymając się tej logiki to pasowałoby, że to kombi. Ale wygląda jak A3 Sportback (to Volvo jest chyba troche dłuższe). No a A3 Sportback to nie jest kombi jak wszyscy dobrze wiedzą. 
    Czyli jak?? Co to jest? S40 w kombii, S40 jako Hatchback czy 5-drzwiowa wersja C30??

    • Adamus

      Audi ze Sportback-iem też jest trochę niespójne – bo można zrozumieć że A5/S5 lub A7/S7 to sportowe hatchback -i , ale A3/S3 Sportback to jedynie “wydłużony” hatchback ?! Spójność w Volvo przy nazewnictwie “V” polega na tym, że model jest z “pełną” otwieraną klapą - bo C30 otwiera się jedynie szyba. XC nie wymaga takiej nazwy bo z natury jest to model z “klapą” (kombi bądź SUV). Jednak ten model V40 rzeczywiście odbiega swoim charakterem do tradycyjnej fał-czterdzietki – to rywal A3, Lexusa CT-200 czy BMW 1. Spadkobiercą V40 jest raczej V50, bo V60 to rywal A4-ek i 3-jek ;) 

  • V40

    Bardzo mi sie podoba , piękne Volvo a do tego interesujące silniki. 

  • Anonim

    T5 na pewno ma 2,5L? Nie 2.0 R4 jak w S60?

    • Adamus

      Racja – T5 na pewno ma 2 litry podobnie jak silnik D4 nie ma 5-ciu cylindrów

      • Anonim

        Akurat D4 (i D3 chyba też) to najprawdopodobniej 2.0 używane w S60, a one mają 5 garów.

        • Adamus

          To częsty błąd powtarzany przez niejedna redakcję ;) Przy którymś wydaniu TG też mspomnieli o 5-ciu cylindrach testując XC70 D3, ale to akurat sprawdziłem bo coś mi nie pasowało :) Wejdź w specyfikację Volvo i zobaczysz, że D3 i D4 to 2- litrowe 4-ro cylindrówki, a D5 to 5-cio cylindrówka 2.4 .  Teraz producenci rzadko się bawią w takie wysublimowane konstrucje jaką z pewnością mógłby być 2 litrowy 5-cio cylindrowy diesel :( Kiedyś Mitsubishi miał np. 2 litry V6 w Galancie (150 KM) , ale potem zaprzestali go produkować na rzecz tradycyjnych “czwórek” :(

        • Adamus

          To częsty błąd powtarzany przez niejedna redakcję ;) Przy którymś wydaniu TG też mspomnieli o 5-ciu cylindrach testując XC70 D3, ale to akurat sprawdziłem bo coś mi nie pasowało :) Wejdź w specyfikację Volvo i zobaczysz, że D3 i D4 to 2- litrowe 4-ro cylindrówki, a D5 to 5-cio cylindrówka 2.4 .  Teraz producenci rzadko się bawią w takie wysublimowane konstrucje jaką z pewnością mógłby być 2 litrowy 5-cio cylindrowy diesel :( Kiedyś Mitsubishi miał np. 2 litry V6 w Galancie (150 KM) , ale potem zaprzestali go produkować na rzecz tradycyjnych “czwórek” :(

        • Adamus

          Masz rację, spojrzałem na stronę Volvo gdzie raz piszą że ma 4 cylindry a raz 5 (ja akurat zajrzałem na V70 D3…) ?! Dopiero krótki wypad na zagraniczną stronę w pełni rozwiała moje watpliwości :) To jednak można w dzisiejszych czasach podążać zgodnie z tradycją i zrobić 5-cio cylindrówkę w 2 litrach :) a marudzą że chińczycy nimi rządzą :)

        • Anonim

          Rzeczywiście, przy V70 napisali 4cyl, ale zakładam że to błąd, bo znaczenie kodowe jest takie samo jak 5tka w S60/XC70. A 5 cylindrów rzeczywiście niby można robić, ale którego testu bym nie czytał to wypada to ze spalaniem gorzej niż 4cyl konkurencja.

        • Adamus

          Może, ale jazda to nie tylko spalanie ;)

        • Adamus

          Może, ale jazda to nie tylko spalanie ;)

        • Anonim

          @6566a4fafd321d685fcb7dfc17ef1a21:disqus Dokładnie tak, dlatego w życiu bym sobie sam diesla nie kupił. A jak nagle by się okazało że robię takie przebiegi, że muszę porzucić normalne silniki i kupić klekota to bym szukał tego co najmniej pali – w końcu, nie oszukujmy się, to chyba jedyny “selling point” tego typu silników.

  • Zahari

    Vovlo jak volvo wszystkie wyglądają podobnie.

    • WinstonWolf

      taką mają filozofię i jak narazie kontynuowanie skandynawskiego stylu wyszło im na dobre przy ostatnich premierach

    • WinstonWolf

      taką mają filozofię i jak narazie kontynuowanie skandynawskiego stylu wyszło im na dobre przy ostatnich premierach

  • Qqrq

    Nie ma juz Volvo – zostaly tylko jego atrapy produkowane przez chinskie Geely Automobile i nikt nie zagwarantuje, ze nie jest to jakosc rodem z Chin.

    • Adamus

      A podzespoły niemieckich aut skąd biorą jak nie z Chin ?!

      • WinstonWolf

        cała produkcja Volvo nadal odbywa się w fabrykach na terenie Europy, a co do części z Chin stosowanych przez praktycznie każdego producenta to wszystko zależy od ceny jeśli ktoś będzie chciał oszczędzic to dostanie tańsze części ale gorszej jakości, a jeśli zależy mu na jakości to zapłaci więcej (ale i tak będzi to niższy koszt niż w innych krajach)

  • Anonim

    Good news: this website (http://ym6.com/es ) we has been updated and add products and many things they
    abandoned their increases are welcome to visit our website. Accept cash or
    credit card payments, free transport. You can try oh, will make you satisfied.

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es 

  • Anonim

    Good news: this website (http://ym6.com/es ) we has been updated and add products and many things they
    abandoned their increases are welcome to visit our website. Accept cash or
    credit card payments, free transport. You can try oh, will make you satisfied.

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es 

  • bob

    Jak tu zaistnieją to przetrwają. Sporo zależy jednak od klientów. Podobno ma być dosyć wyposażony w systemy. W tym momencie ma szanse konkurować z jednej strony z Focusem i zapowiadanym nowym Golfem, a z drugiej strony z bardziej prestiżowym A3. Co z tego wyjdzie…

  • bob

    Jak tu zaistnieją to przetrwają. Sporo zależy jednak od klientów. Podobno ma być dosyć wyposażony w systemy. W tym momencie ma szanse konkurować z jednej strony z Focusem i zapowiadanym nowym Golfem, a z drugiej strony z bardziej prestiżowym A3. Co z tego wyjdzie…

  • Anonim

    Good news: this website (http://ym6.com/es ) we has been updated and add products and many things they
    abandoned their increases are welcome to visit our website. Accept cash or
    credit card payments, free transport. You can try oh, will make you satisfied.

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es

    http://ym6.com/es

  • WinstonWolf

    ujawnili bardzo duzo informacji, ale pewnie coś jeszcze zostawili na oficjalną premierę