Biuro na kołach – Hartmann Sprinter 319 CDI SP5 Conference (2012)
Z pewnością kojarzycie Brabusy klasy S wyposażone w gadżety z serii Business, jednak te samochody przy Mercedesie Sprinterze przerobionym przez Hartmanna wyglądają jak schowki na graty dla woźnego na tle biura prezesa.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:21
Podstawowym atutem Sprintera jest ogromna przestrzeń we wnętrzu. Właśnie dlatego udało się w nim zorganizować salkę konferencyjną na kołach. W środku znajdują się cztery indywidualne fotele pokryte skórą i wyposażone w układ podgrzewania. Regulacja siedziska i oparcia odbywa się ręcznie. Dwa przednie siedzenia można obrócić o 180 stopni, a spomiędzy dwóch tylnych foteli da się wysunąć i rozłożyć stolik.
Podobnie jak fotele deska rozdzielcza, boczki drzwi i ściany pokryte są skórą. Na tych ostatnich jest też Alcantara[sup]®[/sup]. Wnętrze jest jasne dzięki sufitowemu oświetleniu z diod elektroluminescencyjnych. To jednak nie wszystko.
Przydatnymi dodatkami są ekspres do kawy firmy Miele i lodówka. Oba urządzenia zostały zamontowane w szafkach ustawionych w tylnej części samochodu. Szafki mają też półki na większe i mniejsze przedmioty.
Hartmann nie zapomniał również o zainstalowaniu zestawu głośników z główną jednostką Pioneer z nawigacją satelitarną, zmieniarką płyt CD/DVD i telefonem z bezprzewodową komunikacją Bluetooth.
Nadwozie Sprintera po tuningu wyróżnia się spojlerem pod przednim zderzakiem, listwami progowymi i 20-calowymi kołami z aluminiowymi felgami i oponami 265/45 R 20.
W Polsce najsłabszą wersją silnikową jest 211 CDI/311 CDI z jednostką wysokoprężną o mocy 109 KM. Ten sam 2,1-litrowy silnik w specyfikacji 215 CDI/315 CDI osiąga moc 150 KM. W ofercie są także motory benzynowe. Mniejszy z nich w odmianie 316/316 NGT ma objętość skokową 1,8 l i rozwija moc 156 KM (moment obrotowy – 240 Nm). Większa jednostka to V-szóstka o objętości skokowej 3,5 l (wersja 324) o mocy aż 258 KM. Ten sam silnik jest m.in. w modelu Viano.
Pakiet jest przystosowany rzecz jasna do samochodu z dowolną jednostką napędową, ale firma tuningowa wybrała nieoferowaną u nas wersję 319 CDI z widlastym 6-cylindrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym. Ma on objętość skokową 3,0 l i osiąga moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm.
Sprinter jest sprzedawany w pięciu wariantach nadwozia kombi. Hartmann wybrał odmianę krótką z normalnym dachem. Ma ona 7,5 m[sup]3[/sup] przestrzeni bagażowej. W najdłuższej wersji przestrzeń ładunkowa osiąga pojemność 14 m[sup]3[/sup].
Cena pakietu tuningowego opracowanego przez Hartmanna nie jest znana.[block position="inside"]6250[/block]
Źródło: automobilesreview