Mocniejsza B5 – BMW Alpina B5 Bi‑Turbo (2012)

Wprowadzenie na rynek nowego BMW M5 sprawiło, że Alpina B5 Bi-Turbo nie była już tak atrakcyjnym samochodem. W związku z tym mechanicy z Buchloe postanowili odrobinę wzmocnić swoje auto.

Mocniejsza B5 – BMW Alpina B5 Bi-Turbo (2012)
Olgierd Lachowski

22.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:16

Z zewnątrz auto nie zmieni się nic a nic w stosunku do dotychczasowej wersji, zatem można się spodziewać niewielkiego spojlera z przodu i małej listwy na pokrywie bagażnika. Pozostaną również klasyczne wieloramienne felgi Alpiny oraz charakterystyczne paski namalowane wzdłuż nadwozia. Również wnętrze Alpiny B5 pozostanie takie samo jak do tej pory. W kabinie będą najwyższej jakości skóry zszyte dwukolorowymi nićmi oraz wysokogatunkowe drewno.

Obraz

Modyfikacje będą za to dotyczyły części mechanicznej pojazdu – konkretnie chodzi o silnik. Źródłem napędu modelu B5 jest 4,4-litrowy motor V8 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Ta jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest wspomagana dwiema turbosprężarkami Garrett. Do tej pory silnik osiągał moc 507 KM przy 5500 obr./min i moment obrotowy 700 Nm w zakresie od 3000 do 4750 obr./min.

Obraz

Serce tego BMW będzie nieco mocniejsze. Po ulepszeniach w pakiecie tuningowym moc maksymalna wzrośnie do 540 KM przy 5200-6250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 730 Nm w przedziale 2800-5000 obr./min.

Napęd nadal będzie przenoszony na tylne koła, a sterować będzie nim 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów firmy ZF.

Obraz

Według firmy tuningowej poprawiony samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,50 s (o 0,20 s szybciej od poprzednika) w wersji sedan i w 4,60 s w odmianie Touring (też o 0,20 s szybciej). Prędkość maksymalna wozu 4-drzwiowego ma wynosić 319 km/h, a więc aż o 12 km/h więcej niż w starszym samochodzie.

BMW Alpina B5 Bi-Turbo fot.10
BMW Alpina B5 Bi-Turbo fot.10

Wszystkie szczegóły Alpina ujawni prawdopodobnie podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki Garrett
  • Moc maksymalna: 540 KM przy 5200-6250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 730 Nm przy 2800-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Alpina Classic
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Alpina Classic
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1995 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM
  • Długość: 4905 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1469 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Przyspieszeni 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 319 km/hblock position=\inside6372/block

Źródło: Alpina

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)