Ostatnia w kolejce – Lumma 650i Cabrio CLR 600 GT (2012)
Lumma Design jako jedna z ostatnich firm tuningowych zabrała się do przerabiania BMW serii 6. Wybór padł na wersję kabriolet z 4,4-litrowym silnikiem (odmiana 650i). Auto ma teraz prawie 500 KM mocy.
18.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:03
Lumma Design jako jedna z ostatnich firm tuningowych zabrała się do przerabiania BMW serii 6. Wybór padł na wersję kabriolet z 4,4-litrowym silnikiem (odmiana 650i). Auto ma teraz prawie 500 KM mocy.
Dokładnie jest to 490 KM mocy maksymalnej i 720 Nm momentu obrotowego. W fabrycznej konfiguracji z podwójnie turbodoładowanego silnika V8 o objętości skokowej 4,4 l BMW wyciska moc 408 KM przy 5500-6100 obr./min. Moment obrotowy w seryjnym aucie wynosi 600 Nm i jest dostępny w dość szerokim zakresie, bo od 1750 do 4500 obr./min.
Pracownicy Lumma Design nie poinformowali, w jaki sposób udało się im podnieść parametry jednostki napędowej, ale można się domyślać, że zwiększyli ciśnienie doładowania turbosprężarek poprzez modyfikację oprogramowania modułu sterującego.
Wóz jest obniżony o 20 mm i ma zmienione koła oraz założony zestaw stylistyczny. 650i Cabrio jeździ na oponach Vredestein o rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu. Gumy są nałożone na felgi Lumma GTB Monoblock o szerokości 9,0” na kołach przednich i 10,5” na osi napędowej.
Z przodu tuner dołożył spojler z diodami LED pracującymi jako światła do jazdy dziennej, z boku listwy progowe, a z tyłu imitację niewielkiego dyfuzora. Więcej modyfikacji niż na zewnątrz jest w kabinie pasażerskiej - inna jest tapicerka siedzeń i deski rozdzielczej (wykonana ze skóry i Alcantary[sup]®[/sup]). Pracownicy tunera zmienili też dywaniki na własne z logo firmy.
Koszty tuningu pozostają tajemnicą.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 490 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 111,49 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: 9,0 x 20” Lumma GTB Monoblock
- Koła tylne: 10,5 x 20” Lumma GTB Monoblock
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2015 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,11 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
- Długość: 4894 mm
- Szerokość: 1894 mm
- Wysokość: 1345 mm (- 20 mm)
- Rozstaw osi: 2855 mmblock position=\inside6400/block
Źródło: automobilesreview