Diabelskie nasienie – Wheelsandmore MP4‑12C Stage II (2012)

Do tej pory o tuningu McLarena myślała tylko firma Hennessey, ale były to plany. A tu proszę, gotowy samochód z podniesioną o prawie 70 KM mocą przygotowany przez Wheelsandmore.

Diabelskie nasienie – Wheelsandmore MP4-12C Stage II (2012)
Olgierd Lachowski

17.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:02

Ten niemiecki tuner zajmuje się samochodami różnych marek, jednak wszystkie z nich już w swojej fabrycznej postaci nie należą do słabych. Jednym w egzotyków, który ostatnio dołączył do palety wozów firmowanych przez Wheelsandmore, jest brytyjski McLaren MP4-12C.

Już seryjne auto to potężna maszyna, a to dlatego, że wyposażono je w 3,8-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami. Umieszczony centralnie wzdłużnie motor rozwija moc 600 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy 600 Nm w przedziale 3000-7000 obr./min.

Obraz

Takie parametry jednostki napędowej gwarantują piorunujące osiągi. MP4-12C do 100 km/h przyspiesza w 3,30 s i osiąga prędkość maksymalną 330 km/h.

Dla pracowników Wheelsandmore 600 KM z agregatu montowanego za plecami kierowcy to jednak za mało i postanowili przyprawić jednostkę napędową iście diabelskim czynnikiem. Zmienili oni centralną jednostkę sterującą motorem i zainstalowali jeszcze bardziej sportowy układ wydechowy.

Ten ostatni jest nie tylko lżejszy od fabrycznego, ale też pozwala zwiększyć moc o 20 KM. „Wydech” może być zaopatrzony w 200-celowe reaktory katalityczne. Co ciekawe, nie są one dostępne w komplecie z resztą zestawu i trzeba zapłacić za nie oddzielnie.

Obraz

Moduł elektroniczny pozwala podnieść moc o 46 KM, co oznacza, że pod maską McLarena drzemie moc z piekła rodem – 666 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 640 Nm. Za te dwie przeróbki należy zapłacić 14 286 euro.

Dzięki nowym sprężynom wóz jest o 25 mm niższy, ale żeby mieć je zamontowane w tym McLarenie, trzeba wyłożyć 1849 euro. Do tego MP4-12C jeździ na nowych kołach. Mają one felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o rozmiarze 9,0 x 20” z przodu i 12,0 x 21” z tyłu. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 245/30 R 20 (oś przednia) i 325/25 R 21 (koła tylne). Komplet kół to wydatek 11 345 euro.

Obraz

Tuning McLarena kosztuje aż 27 480 euro, ale przy cenie podstawowej auta wynoszącej 200 000 euro to wcale nie tak dużo.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 666 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 175,31 KM/l (seryjny – 157,94 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 640 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,15 kg/KM (seryjny – 2,39 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Wysokość: 1174 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2670 mmblock position=\inside6409/block

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)