Spuchnięte Audi – JE Design Q7 4.2 TDI quattro Widebody (2012)
Gdy czyta się o tym, że JE Design po raz kolejny zajmuje się Audi Q7, w ciemno można zakładać, że wóz otrzyma pakiet stylistyczny Widebody. Tak jest również w przypadku tego egzemplarza. Tym razem JE Design pod nóż wzięło wersję 4.2 TDI.
14.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:01
Audi Q7 to wielki SUV, czyli samochód łączący cechy auta terenowego i luksusowego kombi. Nie ma co ukrywać, że dużo lepiej ten wóz spełnia wymogi tej drugiej kategorii pojazdów – luksusowe kombi. W terenie umiejętności może i jakieś ma, ale nie są one głównym celem producenta z Ingolstadt. Natomiast po ingerencji firmy JE Design możliwości Q7 poza drogami utwardzonymi zniknęły prawie do zera za sprawą zestawu stylistycznego Widebody.
Styliści dołożyli wielkie nakładki na przednie i tylne błotniki, pomiędzy jednymi i drugimi znajdują się duże listwy progowe, a z tyłu pojawiły się nakładki na słupki oraz spojler dachowy zainstalowany na innym spojlerze dachowym. W efekcie auto wygląda pokracznie i raczej komicznie niż groźnie. JE Design nie podaje szerokości swojego Q7, ale myślę, że te poszerzenia błotników czynią to auto szerszym o jakieś 100 mm.
Do kompletu są jeszcze felgi o średnicy od 20” do 22” (w tym Audi założono największe), zakładane na 15-milimetrowe tuleje dystansowe z przodu i 20-milimetrowe z tyłu. Obręcze mają szerokość 10,0”, a obute są w opony 295/30 R 22.
JE Design postarało się o obniżenie samochodu za pomocą nowego modułu elektronicznego o 35 mm.
Pod maską tego Audi Q7 zainstalowany jest potężny 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 4,1 l. Wysokoprężna jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa i wspomagana jest dwiema turbosprężarkami o zmiennym ustawieniu kierownic (VTG), zainstalowanymi w układzie równoległym (biturbo). Motor ma moc 340 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 1750 do 2750 obr./min. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic.
JE Design oferuje modyfikację jednostki napędowej. Co ciekawe, nie zwiększa jej mocy maksymalnej, ale moment obrotowy. Z nowym modułem silnik generuje 895 Nm. Inna charakterystyka motoru pozwala zmniejszyć czas rozpędzania wozu do 100 km/h z 6,40 s do 6,10 s.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4134 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 340 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 82,35 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 895 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła quattro®
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,0 x 22″
- Koła tylne: 10,0 x 22″
- Opony przednie: 295/30 R 22
- Opony tylne: 295/30 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2485 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,31 kg/KM
- Długość: 5089 mm
- Wysokość: 1701 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 3002 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,10 sblock position=\inside6421/block
Źródło: WCF