Zaskoczenie – Senner Z8 (2012)
Tym projektem Senner na pewno zaskoczył sporo osób. Można się było spodziewać różnych modeli Audi czy nowych BMW, a tu proszę… rzeczywiście BMW, ale jakie. To piękny roadster Z8 z przełomu wieków.
30.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:57
Nawet jeśli Z8 nie można jeszcze nazwać klasykiem, to ma poważne argumenty, by tak go nazywano. BMW Z8 weszło do produkcji w 2000 roku, a poprzedził je koncept Z07 z 1997 roku. Poprzednikiem nowego wozu było auto sprzed ponad 40 lat! - BMW 507. Nowy roadster stylistyczne mocno nawiązywał do oldtimera. Pod względem technicznym były to oczywiście dwie różne bajki.
Pod bardzo długą maską Z8 producent zainstalował 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,0 l. Miał on moc maksymalną 400 KM przy 6600 obr./min i moment obrotowy 500 Nm przy 3800 obr./min. Oznaczona symbolem S62B50 jednostka napędowa została umieszczona z przodu, ale daleko za przednią osią, więc niektóre źródła podają jej umiejscowienie jako centralne przednie. Napęd oczywiście przesyłany był na tylne koła przez 6-biegową manualną skrzynię biegów.
1660-kilogramowy roadster przyspieszał do 100 km/h w zaledwie 4,70 s, a prędkość maksymalną miał ograniczoną do 250 km/h. Bez ograniczników Z8 mogło się rozpędzić do 298 km/h.
Senner Tuning zmieniło filtry powietrza na sportowe oraz wymieniło układ wydechowy. Nowy „wydech” to sportowy zestaw z rurami ze stali kwasoodpornej oraz tłumikami i konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach przepływu. Efekt tych działań jest taki, że pod maską przybyło 50 KM mocy i 35 Nm momentu obrotowego. Nie wiadomo, jak dzięki lepszym parametrom silnika auto przyspiesza, natomiast prędkość maksymalna przekracza 300 km/h, bo zdjęto elektroniczny kaganiec.
Wóz otrzymał nowe regulowane zawieszenie KW Variant 2, a wraz z nim sztywniejszy przedni stabilizator.
Zmiany wizualne są skromne. I dobrze. Pierwszą modyfikacją są pomalowane na złoty kolor zaciski, a drugą komplet kół z felgami Work Schwert SC1. Przednie obręcze mają rozmiar 9,0 x 19”, a tylne 10,0 x 19”. Nałożono na nie opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 255/40 R 19 z przodu i 285/35 R 19 z tylu.
Zestaw wymienionych wyżej przeróbek Senner wycenia na 18 900 euro.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, S62B50
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4941 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 450 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,07 KM/l (seryjny – 80,96 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 535 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 334 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 328 mm
- Koła przednie: 9,0 x 19”
- Koła tylne: 10,0 x 19”
- Opony przednie: 255/40 R 19 Continental Sport Contact 5P
- Opony tylne: 285/35 R 19 Continental Sport Contact 5P
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1660 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,15 kg/KM)
- Długość: 4400 mm
- Szerokość: 1830 mm
- Rozstaw osi: 2505 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ponad 300 km/hblock position=\inside6521/block
Źródło: automobilesreview