Zaskoczenie – Senner Z8 (2012)

Zaskoczenie – Senner Z8 (2012)

Zaskoczenie – Senner Z8 (2012)
Olgierd Lachowski
30.01.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:57

Tym projektem Senner na pewno zaskoczył sporo osób. Można się było spodziewać różnych modeli Audi czy nowych BMW, a tu proszę… rzeczywiście BMW, ale jakie. To piękny roadster Z8 z przełomu wieków.

Nawet jeśli Z8 nie można jeszcze nazwać klasykiem, to ma poważne argumenty, by tak go nazywano. BMW Z8 weszło do produkcji w 2000 roku, a poprzedził je koncept Z07 z 1997 roku. Poprzednikiem nowego wozu było auto sprzed ponad 40 lat! - BMW 507. Nowy roadster stylistyczne mocno nawiązywał do oldtimera. Pod względem technicznym były to oczywiście dwie różne bajki.

Senner Z8 fot.1
Senner Z8 fot.1

Pod bardzo długą maską Z8 producent zainstalował 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,0 l. Miał on moc maksymalną 400 KM przy 6600 obr./min i moment obrotowy 500 Nm przy 3800 obr./min. Oznaczona symbolem S62B50 jednostka napędowa została umieszczona z przodu, ale daleko za przednią osią, więc niektóre źródła podają jej umiejscowienie jako centralne przednie. Napęd oczywiście przesyłany był na tylne koła przez 6-biegową manualną skrzynię biegów.

1660-kilogramowy roadster przyspieszał do 100 km/h w zaledwie 4,70 s, a prędkość maksymalną miał ograniczoną do 250 km/h. Bez ograniczników Z8 mogło się rozpędzić do 298 km/h.

Senner Z8 fot.4
Senner Z8 fot.4

Senner Tuning zmieniło filtry powietrza na sportowe oraz wymieniło układ wydechowy. Nowy „wydech” to sportowy zestaw z rurami ze stali kwasoodpornej oraz tłumikami i konwerterami katalitycznymi o zmniejszonych oporach przepływu. Efekt tych działań jest taki, że pod maską przybyło 50 KM mocy i 35 Nm momentu obrotowego. Nie wiadomo, jak dzięki lepszym parametrom silnika auto przyspiesza, natomiast prędkość maksymalna przekracza 300 km/h, bo zdjęto elektroniczny kaganiec.

Senner Z8 fot.3
Senner Z8 fot.3

Wóz otrzymał nowe regulowane zawieszenie KW Variant 2, a wraz z nim sztywniejszy przedni stabilizator.

Zmiany wizualne są skromne. I dobrze. Pierwszą modyfikacją są pomalowane na złoty kolor zaciski, a drugą komplet kół z felgami Work Schwert SC1. Przednie obręcze mają rozmiar 9,0 x 19”, a tylne 10,0 x 19”. Nałożono na nie opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 255/40 R 19 z przodu i 285/35 R 19 z tylu.

Senner Z8 fot.6
Senner Z8 fot.6

Zestaw wymienionych wyżej przeróbek Senner wycenia na 18 900 euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S62B50
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4941 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 450 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,07 KM/l (seryjny – 80,96 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 535 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 334 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 328 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/40 R 19 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 285/35 R 19 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1660 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,15 kg/KM)
  • Długość: 4400 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Rozstaw osi: 2505 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 300 km/hblock position=\inside6521/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)