Na podzespołach – Pachura Moto Center RS6 Avant (2012)

Audi RS6 Avant ostatniej generacji przedstawiać nikomu nie trzeba. Z 580-konnego silnika polski tuner Pachura Motor Center, korzystając z części znanej niemieckiej firmy, wycisnął ponad 700 KM.

Na podzespołach – Pachura Moto Center RS6 Avant (2012)
Olgierd Lachowski

27.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:56

Audi RS6 Avant ostatniej generacji przedstawiać nikomu nie trzeba. Z 580-konnego silnika polski tuner Pachura Motor Center, korzystając z części znanej niemieckiej firmy, wycisnął ponad 700 KM.

Ostatnie Audi RS6 szybko obrosło małą legendą. Przyczyną tego była między innymi rekordowa moc 580 KM wydobywająca się z 5-litrowego V10 z dwiema turbosprężarkami. Dzięki tej jednostce napędowej RS6 wysunęło nos przed BMW M5 i Mercedesa E 63 AMG w niemieckim wyścigu zbrojeń.

Potem przyszedł wewnętrzny wyścig zbrojeń tunerów, którzy dłubali w RS6 (głównie w wersji Avant). Skończyło na 831 KM mocy maksymalnej w wozie przygotowanym przez MRC i 362 km/h prędkości na Nardò, osiągniętej przez MTM RS6 Clubsport.

Obraz

Teraz do dużej grupy tunerów zajmujących się Audi RS6 dołączyło polskie przedsiębiorstwo Pachura Moto Center. Celem polskiej firmy było podniesienie mocy samochodu przyprowadzonego przez klienta do 700 KM. Mechanicy skorzystali z modułu elektronicznego ABT Power, który m.in. poprzez zmianę ciśnienia doładowania wywindował moc do zakładanych 700 KM.

Gdy osiągnięto zamierzony efekt, tuner postanowił jeszcze nieco podnieść moc silnika przez instalację sportowych filtrów powietrza oraz układu wydechowego z rurami ze stali kwasoodpornej. Wydech wyposażony jest w sportowe tłumiki i konwertery katalityczne, a zakończony czterema końcówkami o średnicy 80 mm każda.

Obraz

W rezultacie uzyskano 730 KM mocy maksymalnej i 805 Nm momentu obrotowego. Pachura RS6 Avant ma założony ogranicznik prędkości do 340 km/h. Jest całkiem możliwe, że wóz potrafi pojechać tak szybko, skoro słabszy o 30 KM ABT RS6 Avant Power rozpędził się do 335 km/h.

Zewnętrze RS6 po polskim tuningu prawie nie różni się od fabrycznego modelu. Jedyne odstępstwa od oryginalnego wyglądu to dołożona listwa pod przednim zderzakiem oraz imitacja dyfuzora z tyłu. Obie części wykonano z włókna węglowego.

Obraz

Pachura Moto Center daje 2 lata gwarancji lub 100 tys. km przebiegu na modyfikacje silnika.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4991 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 730 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 146,26 KM/l (116,21 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 805 Nm przy 4200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 420 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 9,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2025 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM (seryjny – 3,49 kg/KM)
  • Długość: 4928 mm
  • Szerokość: 1889 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2846 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 340 km/hblock position=\inside6531/block

Źródło: Moto Center

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)