Będzie 500 KM? – Sportec RS3 Sportback RS 400 (2012)

Na niektórych portalach internetowych pojawiła się informacja o 500-konnym Audi RS3 Sportback, przedstawionym przez szwajcarską firmę Sportec. W rzeczywistości auto ma na razie „tylko” 408 KM mocy, ale i tak jest interesujące.

Będzie 500 KM? – Sportec RS3 Sportback RS 400 (2012)
Olgierd Lachowski

19.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:54

W tej chwili najmocniejszym dostępnym pakietem tuningowym do Audi RS3 jest zestaw produkcji B&B, który podnosi moc jednostki napędowej do 510KM. Gdyby Sportecowi udało się wycisnąć równe 500 KM, znalazłby się blisko lidera. Na razie jednak wóz ma o ponad 100 KM mocy mniej.

Przypomnę, że seryjne Audi RS3 ma ustawiony z przodu poprzecznie 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką. Motor ten w normalnej odmianie rozwija moc 340 KM przy 5400-6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1600-5300 obr./min.

68 dodatkowych koni mechanicznych tuner osiągnął dzięki modyfikacji oprogramowania centralnej jednostki sterującej i zmianie układu wydechowego na sportowy odpowiednik z tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 550 Nm.

Lepsze parametry jednostki napędowej pozwoliły poprawić osiągi Audi. Od 0 do 100 km/h ten niewielki samochód przyspiesza w 4,30 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 273 km/h (po zdjęciu ogranicznika).

Obraz

Dodatkowymi atutami tego RS3 jest sportowe zawieszenie z możliwością obniżenia wozu od 20 do 40 mm, a także układ hamulcowy MOV’IT z wentylowanymi tarczami z przodu i z tyłu. Przednie dyski mają średnicę 396 mm, a tylne 342 mm. Z przodu hamulce blokowane są 6-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu 4-tłoczkowymi. Jedyną wadą zestawu MOV’IT jest jego cena wynosząca ponad 15 tysięcy euro.

Zastosowanie wielkich hamulców wymusiło montaż kół z 20-calowymi felgami Mono/10. Obręcze mają szerokość 9,5” z przodu i z tyłu, a założono na nie opony 245/30 R 20. Cena takiego kompletu nie jest znana.

Czy Sportec będzie miał 500-konne Audi RS3 w ofercie? Być może wyjaśni się to na wystawie samochodowej w Genewie w pierwszej połowie marca.

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 408 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,52 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm przy 1600-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 342 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20″ Mono/10
  • Koła tylne: 9,0 x 20″ Mono/10
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Prędkość maksymalna: 273 km/h

Źródło: Sportec

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)