Honda CR-V II [awarie i problemy]

Honda CR-V

Najbardziej rozpoznawalnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów jest Toyota RAV4 , na rynku jest jednak równie interesująca alternatywa dla tego modelu. Samochód, którym zajmiemy się tym razem co prawda nie osiągnął takiego sukcesu rynkowego jak Toyota i nie ma też stałego napędu 4×4, ale dla osób szukających mocniejszego diesla będzie znacznie lepszym wyborem. Co to takiego? Oczywiście Honda CR-V.

Honda CR-V przed faceliftingiem

Honda CR-V przed faceliftingiem

Historia modelu

II generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2002 roku, a już dwa lata później auto przeszło facelifting i otrzymało 140-konnego diesla, który dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu (340 Nm) zapewnia auto doskonałą jak na ten segment dynamikę. Produkcję II generacji kompaktowego SUVa Hondy zakończono w 2006 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała III generacja modelu CR-V.

Silniki

Benzynowe:

R4 2,0 i-VTEC (150 KM)
R4 2,4 i-VTEC (160 KM)

Diesle:

R4 2,2 i-CTDi (140 KM)

Który z silników zasługuję na uwagę? Każda z wymienionych wyżej jednostek napędowych została skonstruowana z japońską typową dla tej marki precyzją i dokładnością, w związku z tym nie sprawiają one żadnych problemów. Tym razem skupimy się bardzie na dynamice silników niż na ich awaryjności. Według nas najlepszym wyborem będzie 2,2-litrowy diesel, który dzięki przyzwoitej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu zapewnia najlepszą dynamikę, a na dodatek najmniejsze zużycie paliwa.

Honda CR-V Silnik 2.4 i-VTEC

Nie musimy się też obawiać typowych usterek spotykanych w silnikach wysokoprężnych, bo konstrukcja i-CTDi jest najmniej awaryjnym motorem diesla dostępnym na rynku. Wariant 2,0 i-VTEC jest zdecydowanie za słaby do tego auta, a silnik 2,4 to jednostka dostępna jedynie w autach oferowanych w USA, które często dysponowały jedynie napędem na przednią oś.

Honda CR-V

Dane techniczne

Honda CR-V II generacji na naszym rynku była dostępna z elektronicznie dołączanym napędem na 4 koła, w USA oferowany był także wariant FWD. Do dyspozycji mamy albo 5- i 6-biegową przekładnię manualną albo 4- i 5-stopniowy automat. Niestety wersja wysokoprężna nie była oferowana wraz ze skrzynią automatyczną. Model CR-V dysponuje zawieszeniem niezależnym i typowym jak na tę klasę aut nadwoziem samonośnym zamkniętym. W testach zderzeniowych Euro NCAP II generacja CR-V otrzymała 4 gwiazdki.

Honda CR-V Wnętrze

Awaryjność

Co najczęściej psuje się w tym aucie? Przede wszystkim niektóre elementy zawieszenia, a szczególnie gumy łączników stabilizatora oraz sworznie wahaczy – niestety w tym drugim przypadku wymiany wymaga cała zwrotnica co znacznie podnosi koszty naprawy. Przed zakupem wypatrzonego przez nas egzemplarza warto też sprawdzić stan amortyzatorów, z których lubi wyciekać olej. Użytkownicy CR-V narzekają też na częste uszkodzenia zawiasów drzwi.

Honda CR-V Bagażnik

A jak jest z osprzętem silnika? Tu również próżno szukać poważnych usterek, jedynym elementem, który może ulec awarii jest właściwie tylko alternator. Uwaga na auta, których użytkownicy sprawdzali ich możliwości w terenie – takie egzemplarze często borykają się z problemem uszkodzonych pomp odpowiedzialnych za działanie napędu na 4 koła.

Honda CR-V

Naszym zdaniem

Honda CR-V II to jeden z ciekawszych i najmniej awaryjnych kompaktowych SUV-ów dostępnych na rynku, którego możemy mieć już za około 30 000 zł. Oprócz rewelacyjnego silnika diesla i jednego z największych bagażników w swojej klasie CR-V niestety nie oferuje zbyt dużo. Wyposażenie tego modelu ogranicza się wyłącznie do niezbędnego minimum, najczęściej jest tu klimatyzacja i elektrycznie otwierane szyby co w dzisiejszych czasach jest standardem. Ze względu na niewielki prześwit i elektronicznie dołączany napęd na 4 koła nie możemy też liczyć na dobre własności terenowe tego auta.

Zobacz także:

Toyota RAV4 II [awarie i problemy]

Nissan X-Trail I [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Nissan Murano I

Awarie i problemy: Volvo XC90

Awarie i problemy: BMW X5 E53

Regulamin komentowania

  • 2.0T

    A dlaczego nie ma silnika 2.2 i-VTEC?

    • Artur Kuśmierzak

      Nie słyszałem o takiej jednostce napędowej w tym modelu, możesz podać jakieś źródło, jeśli będzie wiarygodne to poprawimy.

  • michal_andy

    Silnik 2.0 150KM za słaby do tego (kompaktowego) samochodu? Jeździłem, nie potwierdzam.

    • Ktotam

      “nie polecasz” ma się rozumieć? :) pewnie dlatego na allegro same benzyny na sprzedaż są … do takiej masy jedynie diesel

      • michal_andy

        Nie. Nie potwierdzam, żeby był za słaby.

        • Truten23

          Cóż, kolega ma takie auto właśnie z silnikiem 2,0. Z lawetą auto miało problemy wytoczyć się na drogę z podwórka (brak mocy), a z autem na lawecie dosłownie nie było czym jechać na asfalcie.
          Dla przykładu: tą samą lawetę ciągnęliśmy Renaultem Espace 3 z silnikiem 2,0 i z autem na lawecie plastik nawet na 5ce się zbiera.
          Trzeba jednak przyznać że CR-V jest dobrze zrobionym, trwałym samochodem.

    • Ossa115

      Mam taką CRV 2.0 250 KM i uważam że jest to silniczek w zupełności wystarczający do tego wozidełka :) Na prawdę sprawnie się z autkiem obchodzi…

  • baczek

    i-CTDI “jest najmniej awaryjnym motorem diesla dostępnym na rynku” ? Chyba jesli pominiemy pekajace lancuchy rozrzadu…

    • Artur Kuśmierzak

      Nie pęka tylko przy większych przebiegach zaczyna chrobolić i trzeba go wymienić po prostu. Łańcuch niemal w każdym aucie z przebiegiem powyżej 200 000 zaczyna się rozciągać i hałasować.

  • Anonim

    Zdecydowanie polecam. Wujek go ma właśnie z dieslem i wersji Exclusive. Nie oszukujmy się, nie jest to Range Rover ale jak na swoją klasę to naprawdę dobre auto. Zdecydowanie lepsze od koreańskiej konkurencji, która w tamtych czasach nie była jeszcze aż tak dobra.

  • Hh

    mam takiego i silnik 2 0 benzynka jest spoko

  • Dax127

    Posiadam taką Hondę z silnikiem 2.0 150 koni, i nawet gdy na pokładzie jest piątka pasażerów oraz komplet walizek wyprzedzanie nie stanowi jakiegoś problemu, auto jest bardzo żwawe. Nie zgadzam się, że to za słaby silnik.

  • Maciej

    Posiadam wersję 2.0 150KM i niezgodze się że silnik jest za słaby. Idealnie daje sobie radę z autem i jest super bezawaryjny. Silnik wymaga regularnych wymian oleju i fitrów a napewno będzie super śmigał. Samochód godny polecenia dla 4 osobowej rodziny. Praktyczny, przestronny i niedrogi w użytkowaniu.