Chevrolet Camaro ZL1 Convertible & Hennessey HPE650 - tornado we włosach
Wczoraj zaprezentowano Chevroleta Camaro ZL1 w wersji nadwoziowej Convertible. Chwilę później swoją propozycję modyfikacji przedstawił także amerykański tuner Hennessey.
11.10.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:47
Wczoraj zaprezentowano Chevroleta Camaro ZL1 w wersji nadwoziowej Convertible. Chwilę później swoją propozycję modyfikacji przedstawił także amerykański tuner Hennessey.
Wariant z otwartym nadwoziem różni się od coupe nie tylko sylwetką, ale także kilkoma detalami, takimi jak kratka atrapy chłodnicy czy kształt tylnego spojlera. Przeprojektowaną konstrukcję usztywniono dodatkowo za pomocą kilku rozpórek. Auto nie będzie różnić się technicznie od standardowego Camaro ZL1 - jednostka V8 6,2 litra (580 KM) sprzężona zostanie z sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną. Oficjalna premiera ma mieć miejsce podczas listopadowego Los Angeles Auto Show, a sprzedaż ruszy w przyszłym roku.
Do uczczenia swojej 20. rocznicy samochód wykorzystało też Hennessey Performance. Limitowana do 20 egzemplarzy odmiana HPE650 Camaro ma cechować się delikatnie przestylizowanymi zderzakami oraz listwami progowymi. Większość zewnętrznych zmian to nakładki z włókien węglowych, a dodatkowymi nowościami są inne obręcze kół czy obniżone, regulowane zawieszenie. W środku auta pojawiło się też kilka akcentów przypominających o specjalnej, jubileuszowej odmianie.
Najciekawszą modyfikacją jest jednak silnik, który z pomocą kompresora wzmocniono do 655 KM, co pozwoli na sprint 0-100 km/h w około 3,7 sekundy. Koszt to 79 500 dolarów za odmianę Coupe i 84 500 dolarów za Convertible.